Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Raamattu on taivaassakin Pyhä Kirja

Veren vuodatuksesta - syntejä ei lasketa



5.4.2022




Miten nämä kaksi toisilleen ristiriitaista jaetta tulisi ymmärtää?

3. Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä (-38).

Hepr. 10:4 Mahdotontahan on, että härkien ja pukkien veri poistaisi synnit.

Oletko miettinyt, miksi nämä jakeet ovat Raamatussa? Raamattuhan on totta. Ensiksikin eläimiä on uhrattu ammoisista ajoista lähtien. Niillä haluttiin lepytellä ja palvoa epäjumalia.

3. Moos. 17:7 Israelilaiset eivät enää eläimiä teurastaessaan saa omistaa niitä aavikon paholaisille, joita he ovat minusta luopuneina palvoneet.

Mikä on epäjumala? Se on jotakin sellaista, mihin turvaudut, mihin nojaudut, mikä on sydämesi mieliteko. Yleisimmät epäjumalat ovat raha, valta ja sinä itse. Kun luet Raamattua, niin sinun on korvattava sana epäjumala omalla epäjumalallasi, jotta käsität, mistä on kyse. Mistä epäjumalan palvelus juontaa juurensa? Tietenkin Pimeydestä itsestään. Ihminen pahoine henkineen saastuttaa itse mielensä ja palvoo paholaista. Tekosi osoittavat sen, kumpi sinua saa johdattaa. Herra vai paholainen. Vastaavasti usko Herraan näkyy tekoina. Hyvät teot ovat sisimmästä kumpuavaa hyvyyttä, jolloin vasen käsi ei tiedä, mitä oikea tekee, niin kuin eräs kallis kristitty, joskus minulle kertoi. Siinä ei ole mukana laskelmointia, vaan se käy luonnostaan. Sydämesi tilan vuoksi toisille jakaminen ja antaminen on hauskaa ja antoisaa myös itsellesi. En puhu tavaran antamisesta, vaikka se voi olla sitäkin, vaan läsnäoloa toisen iloissa ja suruissa.

Jakeen 11 mukaan veressä on sielu? Sehän on sisimmässä eli taivaassa, ei sinällään veressä, mutta paholainen kuvitteli näin. Hän ei ajatellut hengellisesti, vaan konkreettisesti. Miksi Yaldabaoth tykkäsi verenvuodatuksesta? Ensisijaisesti hän halusi aina tappaa ihmisen. Hän näki ihmisessä olevan valon, jota hänessä itsessään ei ollut. Hän oli katkera, kateellinen ja vihainen ja kun hän ei saanut valoa itselleen, hän päätti tappaa ja raiskata niin monta ihmistä kuin mahdollista. Pimeyden ego kasvoi samalla, kun hän teki vääryyksiä.

Tämä sama toimintaperiaate on voimassa edelleen. Pimeyden tilalla toimivat ihmiset. Ja jos kaikki ei mene suunnitelmien mukaan, niin sanotko: ”Kyllä senkin saisi joku tappaa?” Se on syntiinlankeemuksen seurauksia ja jäänne Pimeyden mielestä. Mitä Herra sanoi Kainille verenvuodatuksesta?

1. Moos. 4:7 ”Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa."

ja jae 10: Herra sanoi: "Mitä oletkaan tehnyt! Etkö kuule, kuinka veljesi veri huutaa minulle maasta?

Mietitään sitten seuraavaa jaetta:

3. Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä
(-38).

Herralle koko luomakunta on arvokas. Uskon siihen, että eläimen sielu on arvossaan taivaassa. Miksi uhrieläimen tappaminen oli Vanhassa testamentissa sallittu ja säädelty tarkoin syntien sovittamiseksi? Tutkitaan sitten jakeita, joissa käy selvästi ilmi Herran mielipide veren vuodatuksesta. Huomaa, että jakeissa puhutaan eläimistä. Vielä vahvempi säännös koskee ihmistä: ”Älä tapa” (2. Moos. 20:13). Herra sanoo senkin yksiselitteisesti, siinä ei ole mutta lausetta.

3. Moos. 17:3-4 Jos joku israelilainen teurastaa sonnin, lampaan tai vuohen joko leirissä tai sen ulkopuolella eikä tuo sitä pyhäkköteltan ovelle luovuttaakseen sen uhrilahjana Herralle telttamajan edessä, hänet on katsottava verivelan alaiseksi. Hän on vuodattanut verta, ja hänet on poistettava kansansa keskuudesta.

Jae 4. on hirveä jae, kun Herra sanoo siinä, että ”hänet on poistettava kansansa keskuudesta.” Mitä hän tarkoitti? Palaan siihen kohta. Huomaan kuitenkin kirjoittaneeni sanan herra pienellä alkukirjaimella. Minulla on vahva tunne siitä, että Jahve ei itse ollut täysillä mukana näissä jakeissa. Tiedän, että Jahven suurta suunnitelmaa kirjoitettiin kauan, kunnes Pimeys vihdoin viimein suostui sen allekirjoittamaan. Verenvuodatus on kaikkina aikoina ollut aivan turhaa, suorastaan kauhistuttavaa. Pahimmillaan se herättää verenhimoa ja vihaa muuta luotua kohtaan. Se oli Pimeyden tahto. Hän vihasi ihmistä, joka muistutti Jahvea. Pimeys halusi ujuttaa uhrikäytännön mukaan Raamattuun ja syövyttää sen toimintatapoihimme. Hän näki siinä omien mahdollisuuksiensa kasvavan. Mahdollisuuksiensa voittaa taivaan herruus, vaikka hän ei ollut sitä luonutkaan. Herra joutui tekemään kompromisseja, mutta kaikkina aikoina on ihmisen vallassa ollut ottaa koppi omasta kehityksestään.

Herra antoi Pimeyden ujuttaa Raamattuun siihen kuulumattomia jakeita. Miksi? Siihen on montakin syytä. Yksi tärkeimmistä on sen salakieli, mikä on ujutettu Raamattuun. Jotkut ovat jo löytäneet salakieltä Raamatusta. Esimerkiksi Vanhassa testamentissa lukee tietyllä, samalla numeroinnilla nimi Jeshua. Jahve halusi antaa tiedon omalle kansalleen. Haluaisin avata salakielen. Tiedän nyt kolme jaetta, jotka ovat Pimeyden sanoittamaa ja valhe. Se, että Jahve salli Raamattua häpäistävän, liittyy olennaisesti juuri salakieleen, mutta sen merkitys on toistaiseksi minulta salattu. Kun luet kirjoituksiani, olethan ennakkoluuloton. Kaikki selviää kyllä. Salakielessä on paljastettu henkilöiden nimien lisäksi arvatenkin myös tapahtumia, jotka tulevat tapahtumaan. Kaikki, mikä on Raamatussa, toteutuu, myös salakielen viestit. Uskotko, että on niin, että ne asiat, joita Jahve ei saanut Pimeyden vuoksi kirjoituttaa suoraan Raamattuun, löytyy tämän salakielen avulla kuitenkin sieltä. Jahve halusi, että tietyt asiat toteutuvat taivaassa ja kun Hän halusi niin, ne ovat salakielen avulla murrettava näkyväksi. Sinun ei tarvitse osata hepreaa tai kreikkaa saadaksesi sen selville. Se käy ilmi tietääkseni v. 1992 Raamattukäännöksestäkin, niin oudolta kuin se saattaa sinusta kuulostaakin.

Palataan sitten uudelleen kohtaan 3. Moos. 17:3-4. Nämä jakeet todistavat sitä, että eläintä ei saanut turhaan tappaa. Eläin piti uhrata vain sitä varten määrätyssä paikassa, myöhemmin temppelialueella. Mitä siis erämaassa kulkenut Mooseksen kansa teki rikkureille? Tapettiinko heidät? Vai lähetettiinkö pois kansansa keskuudesta? Näiden jakeiden mukaan eläin oli Herran silmälläpidon alainen. Tästä seuraa myös se, että Herran luoma mestariteos, ihminen, on myös kallis Herralle. Mittaamattoman arvokas. Kaikki tappaminen on Herralle alias Ralf K:lle kauhistus. Tuo jakeen 4 loppuosa on voimakasta retoriikkaa, mutta kirjaimellisesti ottaen se ei ole totta. Jahve halusi vain täsmentää, että Hän on tosissaan. Verta ei saa vuodattaa! Ja tiedän, että tämä on oikea vastaus.

Minun on aivan välttämätöntä nyt lisätä tähän blogiin se, että myöskään ukrainalaiset eivät saa tappaa venäläisiä, koska verenvuodatus on Pimeyden ja ihmisen pahuutta pahimmillaan. Ukrainan pitää puolustaa itseään, mutta veriteot ovat jotakin sellaista, mikä haisee pahasti tunkiolta. Ukrainalaiset lähtivät alun perin puolustamaan itseään ja suvereniteettiaan, mutta ovat syyllistyneet jo venäläisten tappamiseen. Ukrainalla on verivelkaa, Venäjästä puhumattakaan. Se on paha asia ja kaikki se siunaus, jonka Ralf K. Ukrainalle tahtoi antaa ei toteudu nyt koko laajuudessaan. Ralf K. toimii vahvasti Ukrainassa. Heidän olisi syytä kuunnella häntä tosissaan. He eivät saa ajautua vihaan ja kostonkierteeseen, koska se on Pimeydestä. Se ei kerta kaikkiaan käy.

Mieleeni tulee erikoinen kuva televisiossa: kaksi ukrainalaista naista menee ilman aseita panssarivaunun eteen huutaen muistaakseni, että tämä on meidän maamme, menkää pois. Heille ei tapahtunut mitään pahaa. Tämä, mitä nämä naiset tekivät, on jotakin sellaista, mitä et saa kokeilla. Ehdottomasti ei. Mutta jos sinulla on Herran lupa, niin olet siunattu ja sinulle ei tapahdu mitään pahaa. Sinun on vain muistettava tehdä juuri niin kuin Herra sanoo. Sinun täytyy pitää itsesi kurissa, et voi yhtään sooloilla. Olen saanut ymmärryksen, että Ukrainan presidentti on Ralf K:n erityisessä suojeluksessa. Siksi hän on niin rohkea.

Hepr. 9:22 Lain mukaan melkein kaikki puhdistetaan verellä, eikä anteeksianto ole mahdollinen, ellei vuodateta uhriverta.

Onko ihmisen kollektiiviseen muistiin iskostunut ajatus veren vuodatuksen välttämättömyydestä? Jahve näki myös ennalta, että Hänen Poikansa ristiinnaulitaan. Hän antoi sen tapahtua, koska se sopi Hänelle. Hän ei ollut suinkaan Pimeyden kanssa toimiessaan altavastaaja. Lähtökohtaisesti ihminen on syntiinlangennessa maailmassa veren vuodattaja, jos hän toteuttaa aina mielitekonsa. Ihminen on kuitenkin vastuussa itse itsestään ja mielensä kehityksestä. Ihminen pystyy hyvin hallitsemaan itseään ja pitämään itsensä kurissa halutessaan (1. Moos. 4:7).

On varmaan oma blogin aiheensa kertoa syistä, miksi Jahve päätyi tähän ratkaisuun. Jahve laski niin, että kaiken huomioon ottaen ristiinnaulitseminen ajoi Hänen asiansa. Ristiinnaulitseminen oli ikävä tapa, jonka roomalaiset toivat Israeliinkin. Jahve otti sen huomioon ja huolehti niin, että Jeshuan kärsimyksen malja tuli täyteen jo ennen tätä hirvittävää tragediaa. Ja kun se on täynnä, niin se on täynnä. Siihen ei lisätä enää mitään. Siksi Herra ei tuntenut tuskaa ristillä. Kai ymmärrät, että Jahve ei halunnut antaa hänen kärsivän. Ei hän anna viattoman kärsiä mittaansa enempää. Siksi Nag Hammadin kirjoitukset selittävät, että Jeshua (sielu) iloitsi ristinsä yläpuolella, kun hänen sijaisensa (eli syntiinlangennut egokuori) kuoli.

Haluan itse asiassa todistella teille sitä, että myös Herran Jeshuan verenvuodatus oli tietyllä tapaa tarpeetonta. Sielu, joka menee taivaaseen, on synnitön. Sitä ei tarvitse sovittaa Herran Jeshuan veren avulla. Sieluhan on Jahvesta lähtöisin ja Jahvessa ei ole syntiä. Siten ei sielussakaan voi olla yhtään syntiä. Maailmallinen sinä on vain egokuori, josta Nag Hammadin kirjoitukset käyttää sanaa ”lifeless vessel” eli se on eloton, kuollut. Siksi sille ei tehdä mitään, vaan se viskataan syrjään, se muuttuu tomuksi. Se ei kelpaa mihinkään, ei etenkään taivaaseen. Sinun tekosi maailmassa eivät ole mistään kotoisin. Paitsi helvetistä. Niin mitätön on ihminen ja rypee läävässään kuin mikäkin likainen emakko. Ainoastaan silloin kun sielusi on nostatettu ylös ja yhteytesi Herran kanssa toimii ja olet kuuliainen, niin tekosi alkavat olla taivaan näkökulmasta katsottuna hyviä tekoja.

Miksi sitten Jeshua sanoo: ”Syökää minun ruumiini ja juokaa minun vereni.” Meistä on siis tarkoitus tulla Hänen kaltaisensa. Hän on veljemme, Hän on esikoinen yhdessä suuressa perheessä taivaassa.

Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Luuk. 22:20 Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne.

Vanhan testamentin uhrikäytäntö oli veriliitto. Herra Jeshua halusi muuttaa veriliiton. Veriliitto piti muuttaa toiseksi vastaavalla tavalla. Nyt eläinuhrien tilalle asettui Herra itse. Itse anteeksiantamus on ollut koko ajan meidän. Mitä tarkoitan? Tarkoitan sieluamme, joka on synnitön. Se oli, on ja on vastakin oleva synnitön. Maaliskuussa teimme yhteistyötä Ralf K:n kanssa huomaan kirjoittavani sanat: ”Syntejä ei lasketa.” Saatko siis oikein luvalla nyt tehdä miten hyvänsä? Et todellakaan! Samassa yhteydessä, kun mietimme yhdessä lopun ajan tapahtumia, sanoimme näin: ”Itku ja murhe on niiden osa, jotka pahaa tekevät…Ei auta, että pakenet, kohtalosi löytää sinut.” Syntejä ei lasketa, koska egokuori on läpikotaisin synnin saastuttama. Jos taivaan mittarit laskisivat kaikkina aikoina syntyneiden ihmisten ja enkelien synnit, niin olisi siinä jopa Maailmankaikkeus kovilla. Hän pysyisi sen tekemään, ei siinä mitään, mutta silti...

Mitä Raamattu sanoo synnistä? Se sanoo, että Jahvesta syntynyt eli sielu ei tee syntiä. Se sanoo myös, että paholainen ei kykene saamaan sielusta otetta.

1. Joh. 3:9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

1. Joh. 5:18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta.


... jatkuu seuraavalle sivulle