Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo
1

Iloa 1000-vuotisessa valtakunnassa.

1000-vuotinen valtakunta 2(4)




Eikö ole toisaalta outoa, että maailma on mittarina sille, kuka hallitsee ja kuka ei? Kaikki sieluthan ovat täydellisiä ja ainutlaatuisia ja vahingonteko loppuu kyllä, kun alamme tuntea totuuden ja taivaallisen Isämme. Syy on se, että sielut ovat taivaassa sopineet Jahven kanssa, että maailman melskeissä tapahtuu erottelu sen osalta, kuka hallitsee taivaassa. Sitten on vielä joukko niitä ihmisiä, jotka Herra haluaa palkita jostakin erityisestä osaamisestaan maailmassa ja hallintavalta tulee sitä kautta. Haluan lisätä tähän vielä sen, että Herra vie jokaisen ihmisen aivan hänen äärirajoilleen asti. Hän tutkii sydämesi. Hän tutkii tekosi. Hän tutkii motiivisi, kaikki. Hallintavalta tulee tätä kautta. Se on oikeudenmukainen ja tasapuolinen kaikille.

Olen valinnut satunnaisessa järjestyksessä Raamatun jakeita, joissa kerrotaan 1000-vuotisesta valtakunnasta.

Sak. 8:2-8
2 "Näin sanoo Herra Sebaot: -- Minä rakastan palavasti Siionia ja pidän lujasti oman kaupunkini puolta.
3 Näin sanoo Herra: -- Minä palaan takaisin Siioniin ja asun Jerusalemissa. Silloin Jerusalemin nimenä on Uskollinen kaupunki ja Herran Sebaotin vuoren nimenä Pyhä vuori.

Miksi Jerusalemin nimenä on Uskollinen kaupunki? Jerusalem on Ralf K:n ja hänen väkevän, uskollisen kansansa päähallintopaikka. Väkevällä kansalla tarkoitan niitä ihmisiä, jotka olivat maailmassa ollessaan valmiita rakastamaan Herraa yli kaiken ja luopumaan omastaan ja seuraamaan Herraa kaikkialle. Nyt he saavat olla ikuisesti yhdessä Herran kanssa, mikä olikin heidän harras halunsa. He saavat yhdessä hallita hänen kanssaan.

Mitä tarkoittaa Pyhä vuori? Se on vertauskuva. Tiedän, että Sak. 4:11 jakeen suuri vuori, Serubbabelin edessä, tarkoittaa pahaa henkivaltaa eli sen edustajia. Pyhä vuori ei tarkoita sitä, että muodostuisi maantieteellisesti korkea ja vaikeakulkuinen vuori. Sehän estäisi Herraa etsiväisten tulla, vaan se tarkoittaa hyvän henkivallan esiin marssia. Se korvaa täysin pahan henkivallan. Se tarkoittaa sitä, että pahan valta sammuu kokonaan ja tilalle tulee vihdoin pyhyys, totuus ja oikeus, jonka Ralf K. saa aikaan. Kaiken tarkoitus selviää. Erillisyyden sijasta koemme suurta yhteisöllisyyttä ja ykseys alkaa hahmottua mielissämme.

4 Näin sanoo Herra Sebaot: -- Jälleen tulee aika, jolloin Jerusalemin toreilla istuu vanhoja miehiä ja naisia. Korkeaan ikään he ovat jo ehtineet, he kulkevat keppi tukenaan.
5 Ja Jerusalemin kadut ovat täynnä tyttöjä ja poikia, he leikkivät kaupungin kujilla.
6 Näin sanoo Herra Sebaot: Jos tämä kaikki onkin uskomatonta niiden silmissä, jotka noina päivinä ovat jäljellä tästä kansasta, tarvitseeko sen olla uskomatonta minun silmissäni? kysyy Herra Sebaot.
7 Näin sanoo Herra Sebaot: -- Vielä minä pelastan oman kansani auringonnousun ja auringonlaskun maista.
8 Jerusalemiin minä tuon heidät asumaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa, uskollinen ja vanhurskas.

Sak. 8:20-23
20 Näin sanoo Herra Sebaot: -- Vielä on tapahtuva, että monet kansat ja monien kaupunkien asukkaat lähtevät liikkeelle.
21 He kulkevat kaupungista toiseen ja sanovat: "Lähtekää tekin mukaan, menkäämme yhdessä Jerusalemiin uhraamaan Herralle ja etsimään häneltä armoa, rukoilemaan Herraa Sebaotia." Ja kaikkialta kuuluu huuto: "Minä tulen mukaan!"

Ne sielut, joita ei ole vielä nostatettu ylös, kaipaavat myös yhteyttä Ralf K:n kanssa. He ymmärtävät nyt, että hän on totisesti heidän isänsä. Hänen anteeksiantavaisuutensa, armonsa ja rakkautensa on tullut heille selviöksi. Ihmiset eivät toki uhraa eläinuhreja. He uhraavat kiitosta. Temppeliäkään ei rakenneta. Sitä ei tarvita. Temppeli oli esikuva taivaan valtakunnasta. Temppelin esipihalle pääsevät kaikki Herraan Jeshuaan uskovat. Temppelin pyhimpään pääsevät kaikki ne, jotka pääsevät 1000-vuotiseen valtakuntaan. Pidä huolta siitä, että olet mukana! Heille virtaavat suuret siunaukset. Kaikkeinpyhimmässä on pyhimmät ja puhtaimmat Henget. Taivaassa on siis eri tasoja, riippuen siitä mihin yllät.

22 Kansanjoukot ja mahtavat kansat saapuvat Jerusalemiin rukoilemaan minua, Herraa Sebaotia, uhraamaan minulle ja etsimään minulta apua.

Erikoista tässä jakeessa on se, että he etsivät Ralf K:lta apua ja tulevat Jerusalemiin asti rukoilemaan. Miksi he niin tekisivät? Heidän ei tarvitse kuin puhua mielelleen ja pyytää apua. Kenenkään ei tarvitse lähteä apua saadakseen Jerusalemiin asti. Mieleni sanoo näin: jae 22. oli varmasti totta jo, kun Sakarja näki tämän näyn ja sai siihen Jahven sanat. Ralf K:n puhdas elämä maailmassa teki kuitenkin sen, että tänä päivänä on jo toteutunut se tosiasia, että hän on Elävä Henki. Mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että hän on kaikissa ihmisissä, heidän sisimmässään. Sinun ei tarvitse kuin kutsua häntä ja hän haluaa aina auttaa sinua. Sinun on siis testattava tämä asia, kutsumalla häntä nimellä ja hän totisesti vastaa sinulle. Teethän sen? Samoin on niin, että myös minä (Sirkka Somela) olen Elävä Henki. Sama, mikä pätee Ralf K:n kohdalla, pätee myös minuun. Voit siis kutsua minua aina, kun katsot sen parhaaksi. Esikoinen on erityisen siunattu sekä maailmassa että taivaassa. Toivon, että esikoisemme pääsee myös Eläväksi Hengeksi, koska numerologian mukaisesti taivasten valtakuntaan kuuluu täydellisyys. Siksi otaksun, että kolmas ihminen tulee omasta taivaan perheestämme. Saan ymmärryksen, että tämä on totta.

23 "Näin sanoo Herra Sebaot: Jokaisen Juudan miehen viitan liepeisiin tarttuu noina päivinä kymmenen miestä, jotka kaikki puhuvat eri kieltä, ja he sanovat: 'Me tahdomme tulla teidän mukaanne. Olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne.'"

Jokainen kansa on Herralle arvokas, mutta Hän ottaa tässä erityisesti esiin juutalaisen kansan. Kansan, johon Hän syntyi. Se on myös kansa, joka on kärsinyt eniten. Juutalaisen kansan sielut tiesivät tämän jo ennalta. He olivat kaikki rohkeita. Ralf K. haluaa nostaa juutalaisten arvoa sen vuoksikin, että se kelpaa hänelle.

Juutalainen kansa on vieroksunut minua kaikki vuosituhannet, sanoo Ralf K., mutta en pannut sitä pahakseni, koska rakastan heitä.

Ilm. 20:5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

Ihminen joutuu välitilaan kuolemansa jälkeen, jos syntiinlangennutta luontoa ei ole tuhottu. Jos sielua ei ole ylösnostatettu, niin syntiinlangennut luonto ohjaa ihmistä, ei Herra. Ensimmäinen ylösnousemus tarkoittaa samaa kuin Jeshualla. Jeshuan sielu oli nostatettu ylös ennen ristinkuolemaa. Tämä tarkoittaa sitä, että kuolemalla ei ollut häneen mitään valtaa. Tämän vuoksi on ehdottoman tärkeää, että sielusi on nostatettu ylös ennen kuin Ilmestyskirjan tapahtumat alkavat kaikessa laajuudessaan.

Kun mietin itsekseni marraskuun puolivälissä Ilmestyskirjan tapahtumia, niin kuulin mielessäni sanat ”kaikessa laajuudessaan.” Ihmettelin tätä asiaa, koska olin saanut ymmärryksen, että se riippuu ihmisistä. Esivalta on Herran valitsema. Mutta noudattaako esivalta Herran tahtoa vai omaansa? Ihminen, joka luulee olevansa viisas, onkin tullut tyhmäksi. Mitä tästä voisi muuta ajatella? Valtaapitävät ovat vastuussa siitä, mitä heidän päätöksensä aiheuttavat omille kansalaisilleen lopun ajan tapahtumissa. Tämä tarkoittaa sitä, että Ralf K:n yhteydenotoista huolimatta, kaikki turvautuvat mieluiten omaan ”viisauteensa.” Se aiheuttaa sen, että Ralf K:n on pysäytettävä maailma rajuimmilla otteilla kuin hän haluaisi. Tapahtuu vain se, mikä on välttämätöntä.

Kun ihminen kuolee, mitä tapahtuu? Sielu on turmeltumaton ja täydellinen, joten Jahve ei anna sielua tuonelassa paholaisen vallan alle. Ihmisen sielu ei siis joudu tuonelaan, vaan on taivaassa. Tuonelassa vaikuttaa hänen kuoltuaan henki, joka elää paholaisen tahdon mukaan. Sen lisäksi taivaassa oleva sielu kokee soveltuvin osin tämän hengen tuntemuksia. Miksi näin on? Siksi, että ihmisen henkinen kehitys on jäänyt maailmassa kesken ja sen on sen vuoksi kehityttävä kuoleman jälkeen. Ihminen on itse valinnut tämän kohtalon. Herra ei sitä halua ja muistuttaa kyseiselle ihmiselle asiasta useasti, mutta jos ihminen haluaa seurata paholaista, niin lopulta niin totisesti käy. Heidän onnensa on siinä, että Herra ei hylkää heitä, vaan kutsuu heitä luokseen rakkaudessaan vielä tuonelassakin.

Entä uskovien välitila? Tilanne on tietenkin silloin lähtökohtaisesti parempi, koska ihminen uskoo Herraan. Yksi este on pois tieltä. Sielun nostattaminen ylös ei ole kuitenkaan onnistunut maailmassa ollessa, vaan sen pitää tapahtua nyt. Taivaassa oleva sielu kokee jo kaikki, mitä uskovien välitilassa oleva henkikin kokee. Hän on uskovien välitilassa niin kauan kunnes hänen sielunsa saadaan nostatettua ylös tai tapahtuu Jahven pasuunan törähdys (1. Tess. 4:16-18). Ihminen elää välitilassakin, vaikka olisi jo kuollut (Joh. 11:25), mutta tuonelassa oleva ei elä, vaan on totisesti kuollut – hänessä ei ole sielua, ei Kristuksen henkeä, ei mitään - ainoastaan paholaisen henki. Paha henkivalta tulee sammumaan, katsotaan, miten heille sitten käy.

Jakeessa 5 puhutaan kuolleista. Itse asiassa se tarkoittaa maailmassa olevia pahan henkivallan tien valinneita ihmisiä, jotka ovat jo kuolleita valintojensa vuoksi. He toimivat maailmassa, mutta ovat taivaasta päin katsoen mieleltään täysin kuolleita. Heidän on välttämättä tultava uskoon ja sielu on ylösnostatettava, ennen kuin he pääsevät valtakuntaan. He pääsevät sinne heti, kun näin tapahtuu ja virkoavat eloon.

Jopa ihmiset, jotka ovat päässeet jo taivaaseen, haluavat tulla 1000-vuotiseen valtakuntaan. Taivaassa ei ole salaisuuksia ja jotkut ovat löytäneet jo yhteisyyskumppaninsa. Ralf K. yhdistää heidän liittonsa valtakunnassa ja he perustavat jo siellä perheensä. Taivaassa he eivät ole voineet perhettään perustaa, koska taistelu maailmassa on vielä kesken. Valtakunta ja oma perhe on auvoista onnea. Heistä tulee 1000-vuotisessa valtakunnassa jo suuri suku.

Mitä luulet, ketkä muut löytävät yhteisyyskumppaninsa jo 1000-vuotisessa valtakunnassa? Kaikki sielut ovat rakkaita toinen toisilleen. Ralf K. kertoo kyllä sen, ketkä kuuluvat toisilleen. Näin kävi Daavidin ja Ruutinkin tapauksessa. He eivät tienneet sitä itse varmuudella. Tämä on mielenkiintoinen kysymys, koska, minulle on sanottu, että minä tiedän heti, kun tapaan Ralf K:n, että tässä se on, minun yhteisyyskumppanini. Olen luu hänen luistaan. Tiedän myös, että maailmassa on ollut sellaisia avioliittoja, jotka täyttävät kriteerit yhteisyyskumppanuudelle. Nämä ihmiset tietävät asian heti. On siis juuri sinua varten vain yksi kumppani ja hän on ikuisuuksista ikuisuuteen asti sinun omasi ja vain sinun. Tähän ei ole poikkeuksia. Taivaassa ei tule kenenkään mieleen tehdä yhteisyyskumppanuusrikosta. Ralf K. vihkii nämä parit. Mennään taas asiaan.

Vasta 1000-vuotisen valtakunnan jälkeen tulee 1. Tess. 4:16-18 mukaiset tapahtumat ja taivaaseen nousu.

Ilm. 20:6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

Ensimmäisellä ylösnousemuksella tarkoitetaan siis sitä, että sielu on ylösnostatettu. Silloin ei maallisella kuolemalla ole sinuun valtaa, vaan sielusi nousee helposti ja nopeasti Herran luo. Sinun ei siis tarvitse pelätä kuolemaa, jos näin on. Herra Jeshuan ristinkuolema on tästä esimerkkinä. Jeshuan sielu oli jo nostatettu ylös aikaisemmin ja tiukan paikan tullen, Jahve vaikutti sen, että yhteys ruumiiseen ja sen tuntemuksiin katkaistiin. Kun hänet pahoinpideltiin ja ristiinnaulittiin, niin hän ei tuntenut yhtään kipua.

Mieti tämänkin jakeen lupausta: jos sielusi on ylösnostatettu, niin se tekee sinut pyhäksi ja saat hallita myös Kristuksen kanssa. Sinua kutsutaan Kristuksen papiksi ja myös kuningassukuun kuuluvaksi (The God kings, Ilm. 5:10). Tässä jakeessa on alaviite, jota haluan selventää.

Jes. 61:6 Mutta teitä kutsutaan Herran papeiksi, sanotaan meidän Jumalamme palvelijoiksi; te saatte nauttia kansain rikkaudet ja periä heidän kunniansa (-38).

Suurin rikkaus ja kunnia on Herrassa Jeshuassa. Rikkaus ei tarkoita rahaa. Mitä se olisikaan, että Herran papeille virtaisi kaikki raha. Se tarkoittaisi, että muualla olisi puutetta. Herra tarkoitti muunlaista rikkautta, ei sellaista rikkautta, minkä koi ja ruoste raiskaa, vaan henkisiä ominaisuuksia ja iloa, rakkautta vailla vertaa – siis yltäkylläistä elämää Herran Ralf K:n yhteydessä.