Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo
1

1000-vuotinen valtakunta 3(4)





Monesti on niin, että ne, jotka ovat maailmassa vähäisempiä, saattavat olla suuria taivaassa. He ovat keränneet aarteita taivaaseen, ei maailmaan. Jos sen sijaan olet korkeassa asemassa, niin todennäköisesti olet saanut palkkasi jo maailmassa. Sinä olet kerännyt siis aarteita maailmassa. Kun tulee tilinteon hetki ja kaikki paljastuvat kaikille, niin sinulla saattaa ollakin tyhjät kädet ja olet hedelmätön taivaan mittapuulla. Miellän niin, että kaikki on maailmassa kuin ylösalaisin. Se, mikä on maailmassa tärkeää, on täysin mitätöntä ja kuollutta taivaassa. Mutta se laitapuolen kulkija, joka kyseenalaistaa kaikki maailman arvot ja pyristelee vastaan, tukeutuu Herraan ja kerää paljon hedelmiä taivasta varten. Taivas kestää ikuisesti, maailma vain hetken. Maailma on kuin ruoho, joka hetken viheriöi Herran tahdosta ja sitten se kuihtuu ja heitetään tuleen, koska sillä ei ole mitään arvoa.

Puhutaan vielä siitä, ketkä myös pääsevät 1000-vuotiseen valtakuntaan. Tiedän, että kaikki suuret profeetat pääsivät elinaikanaan taivaaseen. Se tarkoittaa, että ne ihmiset, jotka edesauttoivat hyvällä tavalla profeettoja siinä, pääsevät myös sinne, vaikka heidän egoaan ei ole tuhottu. Tähän sisältyvät siis profeetan vanhemmat, sisarukset, profeettojen omat lapset ja muut jälkeläiset alenevassa polvessa kolmanteen tai neljänteen sukupolveen asti. Kaikki nämä pääsevät sinne.

Matt. 10:41 Joka ottaa profeetan vastaan siksi, että tämä on profeetta, saa profeetan palkan.

1000-vuotinen valtakunta, joka edeltää taivasta, kestää juuri sen ajan, joka tarvitaan, jotta kaikkien syntiinlangennut egokuori tuhoutuu. Sen lisäksi Ralf K. haluaa näyttää, minkälainen maailma on hänen johdossaan. Taivaaseen ei ole pääsyä kenelläkään syntisellä, egokuoresta puhumattakaan. Sielu menee sen sijasta taivaaseen. Mitä tarkoittaa se, että 1000-vuotisessa valtakunnassa on niitäkin, joilta ei ole egokuorta tuhottu? Kuinka se on edes mahdollista? Näen asian armon kautta. Ralf K. voi tehdä mahdottomastakin mahdollista. Hän riisuu ne itse pois. Tämä liittyy myös profeetan palkkaan. Hän haluaa, että profeettojen läheiset pääsevät mukaan. Se on profeetoille tärkeää. Samoin on asian laita sinunkin suhteesi, jos haluat 1000-vuotiseen valtakuntaan ja saada lapsesi sinne mukaan. Pyydän: anna ristiinnaulita egosi, koska teet hyvän teon myös alenevassa sukupolvessa. Jahvella on ollut koko ajan periaate, jossa Hän siunaa myös alenevaa polvea, jos suvussa on joku, joka noudattaa Hänen sanaansa ja tottelee Hänen lakiaan.

Otan tähän väliin rajun esimerkin tästä Hänen periaatteestaan, vaikka olisi parempikin esimerkki: Daavid. Persian kuningas Kyyros toimi kuten Jahve halusi hänen toimivan ja päästi pakkosiirtolaisuudessa olevan juutalaisen kansan palaamaan kotikonnuilleen ja rakentamaan temppelin Jerusalemiin. Kuitenkin hänen tyttären poikansa kuningas Kserkses oli kelvoton kuningas, ja Jahve tiesi sen ennalta, mutta Hän antoi Kserkseen toimia silti kuninkaana. Hän pitää sanansa. Mihin Raamatun jakeeseen tämä perustuu?

5. Moos. 5:9-10
9 Älä kumarra äläkä palvele niitä [Jumalankuvia], sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.
10 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

(Hakasulut minun)

Mitä sitten tapahtuu, kun kolmas tai neljäs sukupolvi on jo mennyt. Putoaako seuraavat jälkeläiset pois tästä armon tilasta? Ei suinkaan, sanoo Ralf K. Miten me voisimme iloita, jos joku perheen jäsenistämme ei olisi kanssamme?

Nyt, kun otin esille jakeen 9, niin haluan kertoa, että Jahven luonteeseen ei kuulu kostaminen. Lähes kaikki ihmiset vihaavat Häntä. He osoittavat sen sanoillaan ja teoillaan. Jahve rakastaa silti ihmisiä. Raamatussa on toinen jae, joka kumoaa tämän jakeen. Jokainen vastaa omista synneistään. Isä omistaan ja poika omistaan.

5. Moos. 24:16 Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.

Mitä tästä jakeesta 9 pitäisi ajatella? Se on tarvittava pelote, jotta harkitsisimme, mitä teemme. Se voi tarkoittaa myös sitä, että jos vanhempasi ovat paholaisen vallan alla, niin sinä saat tietyn käyttäytymisen mallin, joka ei ole sinulle hyväksi. Seuraat vanhempiesi jalanjäljissä, mutta sinun pitäisi pysähtyä tämän jakeen kohdalla. Jos valitset pahan, siitä seuraa pahaa, yhä enemmän pahaa. Omatuntosikin vääristyy ja se on kuin kierre, joka jatkuu jatkumistaan, ellet herää. Vai onko Jahve tahallaan antanut laittaa tällaisen jakeen Raamattuun? Onko tämä sellainen herättävä jae, jonka kohdalla jokaisen tulisi pysähtyä? Kaikkein tärkein asia on tietää sydämessään, kuka on Jahve. Mitkä ovat Hänen ominaispiirteensä? Sinun pitää saada kokonaiskäsitys Hänestä. Hänessä ei ole mitään pimeyttä. Se ei ole Hänen, eikä Ralf K:n luonteen mukaista. Palataan sitten asiaan. Ralf K. halusi kuitenkin, että selitykseni jakeesta 9. jää tähän*).

Raamatussa on jakeita taivaan ihanuudesta, mutta aina ei ole aivan kristallin selvää, kummasta kerrotaan, 1000-vuotisesta valtakunnasta vai taivaasta. Joka tapauksessa on täysin selvää, että 1000-vuotinen valtakunta on meidän mielestämme jo hyvin lähellä taivasta. Ajattele! – ei pahaa henkivaltaa vaikuttamassa sinulle surua, murhetta, tuskaa, ahdistusta, hätää, kärsimystä, väsymystä, masennusta, itkua, puukon iskuja, tappamista… luettelenko jotakin muuta vielä?

Entä muut ihmiset, jotka eivät pääse heti 1000-vuotiseen valtakuntaan? He elävät tietenkin keskuudessamme, mutta kuin eri maailmassa. Heitä opetetaan Herran tuntemisessa. Ralf K. haluaa palkita hänelle uskolliset palvelijat. Sen lisäksi tiedän, että jos joku ei halua tulla, niin ketään ei pakoteta. Kaikki ovat kutsutut, mutta kaikki eivät halua heti tulla. Tiedän, että he haluavat kyllä ajan myötä valtakuntaan nähdessään ilomme ja rakkautemme heitäkin kohtaan. Tiedäthän, että Jumalalla ja Beliarilla ei ole mitään yhteistä keskenään (2. Kor. 6:15). Ja, jos hapatetta menee taikinaan, niin se hapattaa koko taikinan. Kuulostaa siis liikaa maailmalta, vai mitä?

Tiedätkö, mikä minusta on ihaninta tässä vaiheessa? Se on tietenkin pikku juttu, mutta minulle ei. Tulee toteutumaan se, että kenenkään aivokuorelle ei pääse enää ihmiset, joissa on pahoja henkiä. Se on minulle hyvin kallisarvoinen asia. Lieneekö ketään, joka olisi siitä yhtä helpottunut ja innoissaan kuin minä? Epäilen! Kukaan ei irvi, pelottele, hauku, arvostele, puhu jatkuvasti sinun ajatuksissasi. Kukaan ei saa ystäviäsi kääntymään sinua vastaan, koska paha henkivalta on sammunut pois. Jokaisen ajatusmaailma puhdistuu. Ajatusmaailmamme, mielemme, kohtaa Jumalallisen korkeutensa Herran armosta. Sodat loppuvat. Väärinteko loppuu. Kuulostaa minusta jo ihan taivaalta.

Puhutaanpa sitten vielä ihmisistä, joiden sielut on nostatettu ylös taivaaseen, ennen heidän kuolemaansa. He pääsevät siis valtakuntaan. Olen tietoinen siitä, että Herra ja taivaan joukot näkevät paljon vaivaa siitä, että jokaisen sielu nostatetaan ylös ennen heidän kuolemaansa. Sieluista taistellaan vielä kuolinvuoteellakin. Muistathan siis, että Herralla on kuoleman ja tuonelan avaimet. Hän päättää, koska ihminen kuolee. Sitä ei päätä ihminen itse, eikä lääkäri tai joku muu. Ainoastaan Herra ja tämän ihmisen sielu päättävät asiasta. Sinä et elä iankaikkisesti. Onneksi on näin. Sinun ydinitsesi eli sielusi sen sijaan elää. Sielusi on se, jonka Jumala loi. Se ei koskaan kuole, vaan elää iankaikkisesti.

Miksi on ollut tärkeää, että kaikkien sielut nostatetaan ylös? Yksi syy on se, että he pääsevät suoraan taivaaseen. He eivät kierrä uskovien välitilan kautta, eivätkä etenkään tuonelan kautta. Tuonelassa olevat joutuvat kiertämään ohdakkeisemman polun kautta. Heidän pitää ensin tulla uskoon. He joutuvat tuonelassa kantamaan syntejään soveltuvin osin. He joutuvat pyytämään anteeksi. Pidä huolta, ettet joudu sinne. Se on tietenkin maailmaa synkeämpi paikka. Kaikki haluavat pois sieltä. Tämä on totisesti totta. Tiedän sen. Ja kun kirjoitan tätä, niin olen ihmeissäni. Minulle tapahtuu kuin sille taiteilijalle, joka kertoi siitä, kuinka hänellä syttyy idea siitä, mitä hänen on maalattava. Sitten hän vain ”antaa kätensä viedä” ja teos on valmis. En minä itse kirjoita näitä blogejani, vaan taivaan väki on kanssani. He ovat kiitävät sormet näppäimillä. He sanovat jonkun merkittävän sanan, mitä olen pohtinut. Sana marinonettinukke oli tällainen yksittäinen sana, josta tein blogin. He voivat sanoa: ”Ei ole hyvää, ei pahaa” ja se saa minussa ajatusprosessin liikkeelle. He muistuttavat mieleeni Raamatun jakeen. He ilmoittavat minulle salaista tietoa, jota kukaan ei ole ennen kuullut. Taivaan Isä heitä johtaa. Onko ihme, jos tykkään palata myöhemminkin kirjoituksiini. Se on elävää sanaa, Pyhän Hengen virtaa minussa.




*)
Jälkikirjoitus:

The Testimony of Truth osiossa sanotaan seuraavaa, mikä koskee paholaisen sanomisia, ei siis Jahven. Kyseessä on Raamatun kohdat 5. Moos. 5:9-10 ja Jes. 6:10.

Great is the blindness of those who read such things, and they don´t know him. He said, ”I am the jealous God; I will bring the sins of the fathers upon the children up to three and four generations.” He also said, ”I will make their heart thick, and I will cause their minds to become blind, that they might not understand or comprehend the things that are said.” But these are things he says to those who believe in him and worship him!

Ja suomeksi: …Suuri on niiden sokeus, jotka lukevat sellaisista asioista, ja eivät tunne häntä. Hän sanoi: ”Olen mustasukkainen Jumala; Minä panen lapset vastaamaan isiensä synneistä aina kolmanteen ja neljänteen polveen." Hän sanoi myös: "Minä paadutan heidän sydämensä, ja minä saan heidän mielensä sokeutumaan, jotta he eivät ymmärtäisi tai tajuaisi asioita, joista puhutaan.” Mutta nämä ovat asioita, joita hän sanoo niille, jotka uskovat häneen ja palvovat häntä!

Yllä oleva on kaikki siis paholaisen sanomaa. Myös se Raamatun kohta, jossa puhutaan siitä, että Pyhän Hengen pilkkaa ei anteeksi anneta (Luuk. 12:10), ei ole totta. Ralf K. on sen kantanut ihmisenä ollessaan, koska paholainen ei antanut Jeshuan sitä tehdä. Tällaisina hetkinä minusta tuntuu hirveältä, sillä en tiedä tarkoittiko Ralf K. ihmistä, jossa oli pahoja henkiä, vai luomaansa paholaista. Kumpi halusi, että Ralf K. kärsii? Ja myöhemmin samana päivänä saan ymmärryksen, että kyseessä oli ihmiset, joissa oli pahoja henkiä.

Kaikki tämä vaivaa niin paljon mieltäni, että kerrankin ehdotin Ralf K:lle, mistä aihealueesta tulen kirjoittamaan seuraavissa blogeissa. Kyse on niistä Raamatun kohdista, joissa on paholaisen sormenjälki. Selitän siinä blogissa vielä yllä oleviakin jakeita selkokielisessä muodossa. Muistathan, että Jahve ei ole mustasukkainen, ei kostaja, eikä sydämen paaduttaja, vaan Hän on Rakkaus. Hyvin varhaisessa vaiheessa käsitin Ralf K:sta jotakin olennaista: hän ei tee koskaan mitään pahaa ihmiselle. Ei edes sen varjolla, että siitä aiheutuisi hyvää koko maailmalle. Itse uskon niinkin, että jos tekee yhdellekin sielulle pahaa, se ei ole koskaan hyväksi Maailmankaikkeudellekaan. Ja Ralf K. kuittaa, että asia on näin. Tämä vaikuttaa olennaisesti myös siihen, kenen halusta ja/tai mistä syystä Luvatun maan alkuperäinen kansa tapettiin. Raamatussa kyllä sanotaan, että heidän syntivelkansa oli täynnä. Silti huomaan pohtivani asiaa ja otan asian esille jatkossa. Tappaminen ei ole Ralf K:n tapa toimia. Jahve alias Ralf K. ei tapa omia lapsiaan.