Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo
1

1000-vuotisen valtakuntaan pääsevät myös ne, joiden sielut on ylösnostatettu. The soul will be carried forth when she is liberated and she stands before the Father with no difficulty or fear, forever communing with the mind of ideal power. She will pass by every gate without fear and be perfected in the third glory (Suomentaisin sen vapaasti näin: Sielu nostatetaan ylös, kun se vapautetaan, ja kykenee seisomaan Isän edessä pelotta, ikuisessa yhteydessä Hänen mielensä kanssa. Hän menee jokaisen portin läpi pelotta ja täydellistyy kaikessa kunniassa). Ote Nag Hammadin kirjoituksesta: The Second Discourse of Great Seth.

1000-vuotinen valtakunta 1(4)


18.12.2021


Olen kirjoittanut 1000-vuotisesta valtakunnasta jo aikaisemmin, mutta vain jakeiden muodossa. En ole selittänyt niitä. Nyt minua pyydettiin tekemään se. Alamme siis uudelleen miettiä, mikä on 1000-vuotinen valtakunta.

Aloitetaan perusteista. Koska 1000-vuotinen valtakunta alkaa? Se alkaa heti, kun pahat henget saadaan sammutettua pois. Ralf K. ja minä vaikutamme sen. Paha henkivalta pitää hävittää kokonaan. Pahuus häviää alkulähteeseensä. Se häviää Jahven (Ralf K:n) tuntemisen kautta. Peite reväistään kasvojesi edestä ja tiedät, kuka olet Kristuksessa. Pahuus ei ole ikuista, mutta totuus, rakkaus ja ikuinen taivas ovat. Missä tämä valtakunta sijaitsee? Hallintapaikka on Jerusalemissa, mutta Herran valta ulottuu maan ääriin asti (Sak. 9:10).

Ja minä hävitän vaunut Efraimista ja hevoset Jerusalemista. Sodan jousi hävitetään, ja hän julistaa rauhan kansoille. Ja hänen hallituksensa ulottuu merestä mereen, Eufrat-virrasta hamaan maan ääriin.

Valtakunta kestää 1000 vuotta (Ilm. 20:6). Itse asiassa se on myös vertauskuva. Tuhat luku tarkoittaa numerologiassa tämän luvun täydellisyyden takia kaikkia, kaikkien kokonaisuutta (http://www.kolumbus.fi/gematria/lukuja.htm). Kaikkien on päästävä 1000-vuotiseen valtakuntaan. Sen jälkeen siirrymme vasta taivaaseen. Samaa asiaa sivuaa Nag Hammadin kirjoitus, Filippuksen evankeliumi, jossa sanotaan näin: ”We must become perfect humans before we leave the world” (Meistä pitää tulla täydellisiä ennen kuin jätämme maailman). Tällä lauseella on kaksoismerkitys, koska ensi sijassa se tarkoittaa sitä, että ennen kuolemaasi sielusi pitäisi saada tulemaan ulos egovankilastaan.

Matt. 5:48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.

Täydellisyys tarkoittaa siis sitä, että syntiinlangennut vanha luontosi on tuhottu ja sielusi on nostatettu ylös. Alat silloin tuntea Herran ja oman alkuperäsi sekä Hänen tarkoitusperänsä. Se tarkoittaa myös sitä, että kaikkien pitää myös uskoa Herraan Jeshuaan, jotta synnit annetaan anteeksi. Syntien anteeksianto on välttämätöntä, koska taivas on pyhä ja sen kansalaiset ovat pyhiä.

Ketkä pääsevät 1000-vuotiseen valtakuntaan? Tiedän, että 1000-vuotiseen valtakuntaan pääsevät ensisijaisesti ne 5000 ihmistä, jotka elinaikanaan löysivät paratiisin, Luvatun maan, jota kutsutaan taivaaksi. Heistä peräti 2000 on Suomesta. He ovat myös ne väkevät, mistä Vanha testamentti kertoo. He hallitsevat Kristuksen kanssa yhdessä. Otetaan tähän väliin eräs erikoinen jae.

Joel 2:3 Hävittävä tuli kulkee sen edellä, leimuava liekki sen jäljessä. Maa on sen edessä kuin Eedenin puutarha, sen jäljessä kuin eloton aavikko. Mikään ei säästy tuholta.

Tuho tai sota ei kuulu Ralf K:n keinovalikoimiin. Sen sijaan se on ihmisen keino. Tämä jae ei puhu siis siitä. Tässä puhutaan totuudesta. Totuus on kuin tuli. Huomaatko, että väkevä kansa ei tee tässä jakeessa itse mitään. Kuka tämän sitten aiheuttaa? Ralf K. paljastaa totuuden kaikesta: itsestään, sinusta, minusta, meistä kaikista. Hän paljastaa alkuperämme. Verho vedetään pois silmiltämme. Mielemme ja ajatuksemme selkiävät. Ne selkiävät, koska paha henkivalta sammutetaan tässä vaiheessa pois. Pahuus on kuvattu elottomana erämaana, koska Ralf K. sammuttaa sen pois. Valhe, pahuus on se, joka estää valon eli totuuden paljastumista. Tässä jakeessa puhutaan Eedenin puutarhasta. Eedenin puutarha viittaa Herraan. Herra oli alussa Aadamin ja Eevan kanssa. He tunsivat Hänet Isänään. Näin käy nytkin. Saamme tietää kaiken. Ja tiedämme heti, että se on totta. Emme epäröi ja kyseenalaista, koska Ralf K. kertoo ja havainnollistaa sen meille. Ihmisen mieli on ollut pahan henkivallan vuoksi sekaisin ja hän on projisoinut sisäisen elämänsä ulkoiseksi. Nyt tilanne muuttuu ja sisäinen valon henki avautuu hänessä ja hän alkaa nähdä Eedenin eli hän projisoi nyt uudenlaisen maailman silmiensä eteen.

Luuk 8:17 Ei ole mitään kätkettyä, mikä ei tulisi ilmi, eikä salattua, mikä ei paljastuisi ja tulisi tietoon.

Kaikkinaisen valheen ja vääryyden pitää paljastua kokonaan, jotta se sammuu ja koko totuus paljastuu. Filippuksen evankeliumissa sanotaan: As long as the root of evil is hidden, it is strong. When it is recognized, it is undone, and it is brought to light, it dies. (Niin kauan kuin pahan juuri on piilossa, se on vahva. Kun se tunnistetaan, se tehdään tekemättömäksi, ja kun se paljastetaan, se kuolee). Sama on asian laita puiden kanssa: niin kauan kuin juuret ovat maan alla, niin puu viheriöi. Kun juuret paljastuvat, niin puu kuihtuu ja jos juuret hakataan pois, niin puu kuolee.

Herran armosta ja ihmisen valintojen johdosta on jo nyt selvää, että myös kaikki ne, jotka antavat ristiinnaulita syntiinlangenneen egokuorensa, pääsevät 1000-vuotiseen valtakuntaan. Tämä johtuu siitä, että Jahven luoma täydellinen ja ainutlaatuinen sielu vapautuu vasta silloin maailman kahleista. Sinne pääsevät myös kaikki heidän jälkeläisensä, sanoo Ralf K. Se on suuri ihme ja Herran armoa. Ralf K. haluaa, että mainitsen myös sen, miten on mahdollista, että 1000-vuotiseen valtakuntaan pääsevät muutkin kuin nuo 5000 ja Ilmestyskirjassa erikseen luetellut ihmiset. Se johtuu siitä, että Jahven suuren suunnitelman mukaan on niin, että jos tietyn yksittäisen ihmisen kärsimysten määrä ylittää tietyn rajan, niin se tuo mukanaan tiettyjä, erikseen määriteltyjä, etuoikeuksia. Paha henkivalta on mennyt juuri minun kohdallani yli kohtuuden ja Ralf K. selitti minulle tämän, koettuani kaiken ja kysyi, mitä haluaisin vaikuttaa. Olin siihen aikaan hyvin tietoinen tuonelan vaikutuksesta ihmiseen ja halusin, että se lopetetaan ja sen sijasta tulisi jokin vähemmän hirveä paikka. Taisin kirjoittaa tästä johonkin blogiinikin. Sieluni Lilja Myriam päätti kuitenkin toisin. Nyt olen hyvin tyytyväinen, että Liljan päätös toteutettiin. Tuonelahan häviää aikanaan ja siellä voi toki asua, mutta ei sen ole kyllä tarkoituskaan olla järin miellyttävä paikka. Kaikki haluavat sieltä pois.

Ketkä pääsevät tähän valtakuntaan Ilmestyskirjan mukaan ja saavat lisäksi hallita Kristuksen kanssa? Vastaus löytyy jakeesta Ilm. 20:4

Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeshuan todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

Valtakuntaan pääsevät kaikki ne ihmiset, jotka on tapettu sen vuoksi, että he todistivat lujaa uskoaan Herraan, eivätkä antaneet pelolleen valtaa, vaan olivat valmiita jopa kuolemaan sen vuoksi.

Mieti marttyyriä, joka pysyy kannassaan ja uskossaan Herraan, vaikka veitsi on kurkulla ja häntä pelottaa hirveästi. Raamatun Stefanos on esimerkki ihmisestä, joka Pyhässä Hengessä puhuu kaiken sen, minkä Henki hänelle antoi sanottavaksi huolimatta siitä, että kuulijakunta oli vihamielinen. Hän teki hyvin. Kaikki marttyyrit eivät kuitenkaan pääse valtakuntaan. Itsemurhapommittajat ovat tällaisia. He tappavat toisia ihmisiä, Jahven luotuja, jopa satunnaisesti. Heidän kätensä on verta täynnä.

Mitä on kumartaa paholaista tai paholaisen kuvaa? Suurin langettaja on mammona eli raha. Jos raha on sinulle tärkeää, niin kumarrat paholaista ja sinulla ei ole mahdollisuuksia hallita Herran kanssa. Vain ottaakseni yhden esimerkin.

Eräs henkilö kysyy, että mitä sitten, jos hän on yhden kerran ylistänyt paholaista sydämestään ja halunnut sitä kiittää polvillaan. Tiedän, että se tarkoittaa sitä, että hän ei pääse hallitsemaan valtakunnassa, vaikka hänen sielunsa nostatettaisiin ylös. Oletko kumartanut paholaista ja jopa pudonnut polvillesi? Paha henkivalta vaikuttaa tätäkin. Jos polvesi ovat hervonneet allasi tahtomattasi, niin Ralf K. ei ota sitä tietenkään lukuun. Niin kävi kerran minullekin. Sitä ei lasketa, niin Ralf K. minulle kertoi, koska sydämeni oli hänelle uskollinen. Ole turvallisella mielellä, jos tilanteesi on samanlainen.

Mikä on kulmakivi, johon me kompastumme? Oma perhe. Kuuntelemme heidän mielipiteitään Herran kustannuksella. ”En voi sitä ja tätä, koska puolisoni /vanhempani/sisarukseni/lapseni ei tahdo sitä! Kyllä Herra ymmärtää.” Kyllä Herra ymmärtääkin, mutta sinä et voi päästä hallitsemaan Herran kanssa. Olet valintasi tehnyt. Sinun pitää aina lähteä ja toimia, jos Herra niin haluaa.

Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.”

Herra ei halua, että sinä vihaat yhtään ketään. Miksi hän sitten sanoi näin? Hän halusi, että havahdut ja käsität, että sinun on oltava valmis mihin tahansa. Sinun on välttämättä solmittava sellainen suhde Herran kanssa, johon kuuluvat vain sinä ja Hän. Ei ketään muuta. Ei perheen jäseniä, eikä kristittyjä ystäviä. Vain te kaksi. Sinun on vastustettava, jos joku haluaa sinun tekevän jotakin muuta kuin Herra. Mitä on oman elämänsä vihaaminen? Se tarkoittaa sitä, että on valmis antamaan elämänsä kokonaan Herralle. Maallinen tuntuu ihmisestä tyhjältä ja merkityksettömältä. Hän haluaa eroon maailmasta ja elämän Herran yhteydessä. Hän ei tyydyty maailmassa. Hänessä syvyys huutaa Herran syvyydelle kaipaustaan: ”Muuta minut, muuta elämäni. Tee minulle, mitä haluat!”

Mitä mieltä Jeshuan perhe oli hänestä? Hän lähti yhtäkkiä evankelioimaan ja jätti kaiken taakseen. Se ei ollut helppoa siinä mielessä, että oma perhe ja kylän väki eivät tienneet kuka hän oikeasti oli. He eivät ymmärtäneet häntä yhtään. Hän ei ollut saanut rabbin koulutusta. Hän ei ollut puhunut suurille saleille. Perhe käänsi hänelle selkänsä. He ajattelivat, että hän on päästään sekaisin. Niin vähän toinen ihminen tuntee toista ihmistä. Samoin on sinun kohdallasi. Älä anna minkään tulla sinun ja Herran väliin. Herra tuntee sinut läpikotaisin, mutta sinä ja perheesi ette.

Jos Herra valitsee sinut johonkin tehtävään, niin ota se vastaan viipymättä. Miksi näin? Koska kun Jahve loi sielut, niin Hän ei tee sinulle väkivaltaa, vaan kun Ralf K. ehdottaa sinulle jotakin, niin se tarkoittaa, että se on oman sielusi harras halu. Sielusi riemuitsee saadessaan tehdä Ralf K:n tahdon ja samalla se tekee sinulle itsellesi äärettömän hyvää.

Mitä tarkoittaa sitten se, että otat merkin otsaasi ja käteesi? Ajatuksistahan lähtevät kaikki paha, murhat ja siveettömyydet (Mark. 7:21) ja jos se vaikuttaa tekoina, niin sinä et saa hallita Herran kanssa. Meillä jokaisella on merkki kädessä. Onko kätesi puhtaat vai veressä? Tässä on se ongelma, että jos annat pahalle pikkusormen, niin se vie koko käden. Omatuntosi häiriytyy ja saastuu maailman kaltaiseksi askel askeleelta. Alat pitää pahuuttasi jopa oikeutettuna, mitä se ei koskaan voi olla. Ne, jotka hallitsevat Herran kanssa ovat vapaita Kristuksessa. Heidän sydämen tilansa on oikea, jolloin heidän tekonsa noudattaa Jahven pyhää tahtoa. Siksi juuri he ja vain he voivat hallita Herran Ralf K:n kanssa 1000-vuotisessa valtakunnassa.

Jos merkki on otsassasi, niin mitä se tarkoittaa? Se ei ole silmin nähtävissä oleva merkki otsassa. Se tarkoittaa tietoista päätöstä siitä, että haluat seurata Herraa. Jos merkki on otsassasi, niin se voisi tarkoittaa ajatuksiasi ja tunteitasi, mutta jos ajatuksesi ovat pahat ja se johtuu pelkästään pahasta henkivallasta, niin ongelma ei ole sinun, vaan aivokuorellesi tulevien ihmisten. Heistä kukaan ei pääse hallitsemaan Herran kanssa, paitsi jos Herra on kehottanut heitä siihen työhön. Miksi Ralf K. kehottaisi siihen? Kun paha henkivalta loppuu, niin tilalle tulee Ralf K:lle uskolliset, koska aina aivokuorella on joku, se liittyy ykseyteen olennaisena osana. Vain silloin se on hyväksyttävää, muuten ei. Asia riippuu myös siitä, onko ”sydämesi kultaisesta temppelistä” jäljellä merkittävä osa. Herra voi myös armahtaa ja hyväksyä hallintoonsa ketkä ihmiset haluaa.