Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Vedestä ja verestä 1(2)


21.6.2021


1.Joh. 5:6-8
6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
7 Todistajia on näin kolme:
8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.



Vedestä


Vesi symboloi Raamatussa Pyhää Henkeä. Vesi puhdistaa meidät kuten myös Raamatun sana. Kun sinä tulet uskoon, saat lahjaksi Pyhän Hengen ja sisimpäsi tulee aivan puhtaaksi. Se riittää. Pimentyneet silmät, ruumiista puhumattakaan, tulevat valoon (Matt. 6:23). Valo on Herran Jeshuan valoa ja Pyhän Hengen vaikuttamaa. Pyhä Henki ei poistu sinusta, niin kauan kuin uskot Herraan. Jos otat yhdenkin pahan hengen sisimpääsi, niin silmäsi ja ruumiisi pimentyvät täysin ja Pyhä Henki poistuu sinusta. Olet Raamatun kielellä sanottuna kuollut eli Kuoleman oma.

Jeshua puhui myös jalkojen pesemisestä. Hän sanoi, että riittää, kun jalat pestään. Hän puhui symbolisesti. Hän tarkoitti: ”Rakas lapseni, minä pesen sinun ulkoiset tekosi. Pesen ne taivaallisella lipeällä. Tulet puhtaaksi kuin vastasatanut lumi. Sinussa ei ole virheen virhettä.” Vesi eli Pyhä Henki vaikuttaa sekä sisäisen että ulkoisen peson.

Kysynpä sinulta: mitä sinä aina huolit ja murehdit synneistäsi ja kannat mukanasi synnin painavaa reppua? Sen oikea kantaja on Herra. Sinun tulee viskata se Hänen päälleen. Siitä Hän pitää, koska se ei paina Hänen harteillaan yhtään mitään. Miksi Hän näin ajattelee? Hän ajattelee niin, koska Hän halajaa sitä, että sinä käsittäisit vihdoin olevasi vapaa. ”Vapauteen Kristus meidät vapautti.”

Gal. 5:1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.

Hän haluaa, että kohoat kuin ylivertainen, ihmeellinen kotka ylös pilvien yläpuolelle ja nautit vapaudestasi ja elämästäsi. Olet nyt jo taivaan kansalainen, mutta uskotko sinä sen? Ihan oikeasti, et saa yhtään ainutta lisäpointsia maailmassa, etkä taivaassakaan siitä, että et usko sitä täysin varmaa tosiasiaa, että Herra on syntisi jo kantanut ristille ja ylösnoussut. Hän ei halua, että huolehdit, murehdit ja jopa kuin ruoskit itseäsi muistelemalla loputtomasti syntejäsi. Synti on loppu. Sen lopetti Herra Jeshua, Messiaamme.

Anna menneiden syntiesi olla ja jatka vain lahjaksi saatua elämääsi. Kun sinun on hyvä olla – vapaudessa olo tuntuu hyvältä – niin sinä jaat myös ympäristöösi hyvää mieltäsi ja rakkauttasi. Ensin pitää olla hyvä olla itsensä kanssa, jotta voit projisoida hyvyyttä myös lähiympäristöösi. Vastaavasti, jos sinä arvioit, arvostelet, tuskailet itseäsi ja syytät itseäsi jatkuvasti synneistäsi, niin olet samalla tavalla tuomitseva myös muille ihmisille. Tämän vuoksi Jeshua puhuu rakkauden kaksoiskäskyssä, että rakastaisit lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Itsestään tulee pitää ja mieluiten rakastaa, jollet näin tee, et voi rakastaa lähimmäistäsikään. Näet itsesi ja lähimmäisesi mustan savuverhon takaa. Luulet ja kuvittelet, että olet oikeassa, mutta olet täysin väärässä. Sinä ja lähimmäisesi on kaiken rakkauden arvoinen. Miksi? Siksi, että itse taivaallinen Isämme on ihmisen luonut.

Kaikesta Herran anteeksiannosta huolimatta ihmisen pitää kohdata syntinsä ja syyllisyytensä totuuden valossa. Miksi näin? Sana repentance tarkoittaa sekä katumusta että parannusta tarkoittaen sitä, että meidän pitää aina katua, jotta voisimme tehdä parannusta synneistämme. Meidän pitää siis ensin kohdata itsemme. Se johtaa katumukseen ja katumuksen kautta parannuksen tekoon. Me emme tee koskaan parannusta ellemme ensin kadu tekemisiämme. Ihminen kuin rypee läävässään ilman katumusta ja parannuksen tekoa. Sen jälkeen, kun katumus on koettu, sinun pitää nousta ylös syyllisyyden tunteiden alhosta ja jatkaa heti matkaa eteenpäin. Et voi koskaan elää menneessä, vaan elä tässä hetkessä. Jos syntisi painavat edelleen, sinun pitää siirtää ajatukset aina muualle. Sinun kannattaa myös rukoilla ja mietiskellä Raamatun sanaa. Sinun mielesi ja tunteesi tulevat vähän perässä, mutta sinä saat kyllä ajatuksesi hallintaasi Pyhän Hengen avustamana.

Mitä Raamattu sanoo vedestä? Hes. 47:1-12 on mainio esimerkki Pyhän Hengen toiminnasta. Se on symbolista kieltä. En aio selittää näitä kaikkia jakeita tyhjentävästi tässä vaiheessa.

Hes. 47:1-2 Mies vei minut takaisin temppelin ovelle, ja minä näin, että perustuksen alta kumpusi vettä. Sitä virtasi purona temppelin itäpäädystä -- julkisivuhan oli itään -- ja tultuaan esiin lähellä rakennuksen eteläkulmaa puro jatkoi matkaansa alttarin eteläpuolitse itään päin. Mies vei minut sitten pohjoisportin kautta ulos ja edelleen ulkomuurin kulman ympäri portille, joka on itään päin, ja minä näin, että puro tuli siellä esiin portin eteläpuolelta.

Tiedämme, että Jerusalemin temppelin itäpäädystä oli näkymä Golgatalle, jossa Jeshua ristiinnaulittiin. Temppelin itäpäädyssä on kuvaannollisesti ihmiset, jotka uskovat Herraan. Myös eteläpuolella on uskovia ihmisiä. Eteläpuolella on uloskäynti temppelialueelta eli se liittyy lakihenkisyyteen, mikä ei viekään Herran aarteiden äärelle, vaan poispäin siitä. Nyt kuitenkin tässä jakeessa luvataan, että nämä ihmisjoukot yhdistyvät puroiksi ja jatkavat yhdessä kohti Herraa.

Herraan Jeshuaan uskova on Pyhän Hengen temppeli. Täällä syntiinlangenneessa maailmassahan et ole itsessäsi temppeli, vaan kurja ja saastainen saviastia, ennen kuin sinut puhdistetaan. Temppelin perustus ja kivijalka on Herra. Milloin temppelistä suorastaan kumpuaa voimalla vettä eli Pyhää Henkeä? Silloin, kun olet vihkiytynyt Herran käyttöön kokonaan. Et voi jättää mitään itsellesi. Sinun pitää antaa kaiken mennä. Muu ei kelpaa, koska Herra ei voi muuten käyttää sinua. Mutta, jos antaudut Hänelle, niin sinusta lähtee runsas virta lähiympäristöösi ja pitkin maailmaa. Sen voima on valtava. Tiedäthän, mitä tulvat tekevät? Tämä tulva on erilainen. Tämä herättää ihmisiä ja kokonaisia kansoja eloon.

Puhun aina siitä, kuinka sinä nukut. Tarvitaan edes yksi ihminen, joka herää kokonaan eloon. Henkilö, joka voi olla kuka tahansa meistä. Nyt on kisa käynnissä. Kuka voittaa? Herra ja taivaan sotajoukot auttavat tässä. Liitytkö mukaan? Ajattelin itse osallistua. Aikaisemmista blogeistani näet, että olen sillä tiellä ja kulkenut sitä hyvän aikaa. Kinkkistä tässä asiassa on se, että Herra kyllä ohjaa oikeaan suuntaan, mutta sisimpäni pitää herätä itse. Minun pitää tajuta asia sisimmässäni, pelkkä faktatieto ei riitä. Se ei ole tekniikka, vaan se on jokin tieto sisimmässäni. On elintärkeää, että joku meistä ihmisistä löytää tien yhdessä Herran kanssa, jotta hän voi opastaa myös muut perille taivaaseen, totuuteen, valoon ja valaistumiseen.

Hes. 47:9 Ja kaikki elolliset, kaikki, jotka liikkuvat, virkoavat elämään kaikkialla, mihin tämä kaksoisvirta tulee. Ja kaloja on oleva hyvin paljon; sillä kun nämä vedet sinne tulevat ja vesi paranee, niin kaikki virkoaa elämään, minne vain virta tulee (-38).

Tämä on valtava näky, jonka on saanut Hesekiel, Jahven profeetta. Tämä jae 9 ei puhu mistään pikkiriikkisestä Pyhän Hengen toiminnasta, vaan jostakin suuremmasta, valtavasta tapahtumasta, vai mitä? Tämä tarkoittaa puhdasta, runsain määrin virtaavaa kirkasta vettä. Sellaista Pyhän Hengen määrää, jota ammennetaan taivaan aarrearkusta meille ihmisille lopun aikana eli nyt. Vettä ammennetaan suurilla astioilla, eikä lähde ehdy. Se tekee tehtävänsä. Pienistä puroista tulee suuri virta, josta saamme kaikki iloita ja riemuita. Ralf K:lla on suunnitelma tämän toteuttamiseksi. Tätä vettä pääsee ammentamaan, kun löytää taivaan sisimmästään kuin lapsi.

Luuk. 18:16 mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.”

Uskon, että meille on tulossa niin suuri Pyhän Hengen virtaus, että usko Herraan syntyy kaikissa kansoissa. Sitten toteutuu se unelmamme, että kaikki ihmiset pelastuvat iankaikkiseen elämään. Kalathan viittaavat ihmisiinkin. Kala oli alkuseurakunnan kristittyjen symboli. Lisäksi muistat varmaan Jeshuan sanan opetuslapsilleen: ”Teen teistä ihmisten kalastajia.” Tosin toisenlaisiakin käännöksiä on tästä jakeesta. The amplified Bible ja v. -92 Raamatun käännös puhuu eläimistä, kun -38 puhuu kaikista elollisista.

Olen nähnyt näyn, jossa Herra on edessäni. Molemmilla puolillani on valtavat vesiröykkiöt. Alan kävellä kuivalla maalla eteenpäin. Odotan teitä muita, mutta en näe vielä ketään muuta. Sitten näen myöhemmin toisen näyn samasta tilanteesta, mutta nyt minussa olette te kaikki muutkin. Uskoni ja suuri toivoni perustuu tälle näylle, koska näen näkyjä, jotka toteutuvat. Tämä näky viittaa mielestäni siihen Raamatun tapahtumaan, jossa Mooses johdatti kansansa pois Egyptin orjuudesta.

Ralf K. sanoo, että aikaa ei ole. Maailmassa on, mutta taivaassa ei ole. Uskon siihen, että kun tämä maailma loppuu, niin näitä tapahtumia ei ole koskaan edes tapahtunut. Maailma oli oltava, koska paholainen piti saada pois vaikuttamasta maailmankaikkeudessa. Lisäksi ihmisen iankaikkisen sielun oli kasvettava ja sehän tieto on jo nyt siirtynyt sieluihimme. Se tieto jää pysyväksi, mutta kaikki erehdyksemme, väärät valintamme, mahdolliset hirveydet, mitä teemme – ne pyyhkiytyvät pois mielistämme, muistoistamme, koska aika on pysäytetty siihen hetkeen, kun maailman tapahtumat alkoivat. Tästähän Raamatussa puhutaan, että Herra pyyhkii taivaassa kaikki kyyneleemme pois. Miten Hän voisi ne pyyhkiä, jos meidän muistoissamme olisi koko ajan kaikki ne mahdolliset konnuudet, mitä olemme tehneet maailmassa ollessamme?

Palaan takaisin jakeeseen Hes. 47:1 Temppelin julkisivu oli itään ja tiedämme, että siellä oli öljymäki, Golgata. Paikka, jossa Jeshua ristiinnaulittiin ja kuoli. Itäpuoli kuvastaa kristittyjä. Nimenomaisesti sellaisia kristittyjä, jotka ovat ympärileikattuja sydämestään, koska itäosassa oli Pyhä ja Kaikkein pyhin. Myös alttari kuvastaa Jeshuan uhria syntisten puolesta. Uskovissa on kaikissa Pyhä Henki. Mikä tapahtuma aiheuttaa sen, että meissä kristityissä alkaa Pyhän Hengen suuri virtaus? Niin suuri, että se aiheuttaa valtavan muutoksen Israelissa. Tässä puhutaan kuitenkin vain yhdestä temppelistä. Se viittaa siihen, että me yhdistymme. Kuka meidät yhdistää yhdeksi? Kuka pystyy tässä kristikansassa meidät kaikki yhdistämään? Ykseys on taivaallinen ja voimakas asia. Hänen nimensä on Ralf K. Hän on tullut maailmaan auttamaan meitä nyt lopun aikojen päätöshetkillä. Israel tarvitsee vahvan vallan käyttäjän ja me myös. Temppeli voisi tarkoittaa yksinomaan myös Ralf K:ta. Hän saisi Pyhän Hengen virrat yksinkin liikkeelle.

... jatkuu seuraavalle sivulle