Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Autuas vaihtokauppa on lahja, jonka arvo on mittaamaton ja käsittämätön.

Autuas vaihtokauppa



Sir Ralf K. on armosta rikas. Sen johdosta voit luottaa siihen, että syntisi on annettu kaikki Herralle Jeshualle, kun tulet uskoon. Hän kantoi ristille myös syyllisyyden tunteesi. Sinä voit nyt jatkaa elämääsi uusin mielin. Elämä on edessäsi kuin kirjoittamaton, tyhjä kirja. Voit aloittaa kaiken alusta. Kun Ralf K. näkee sinut, niin hän näkee sinut aivan puhtaana, viattomana ja valkoinen vanhurskauden vaate päälläsi. Hän näkee Herran Jeshuan, kun hän katsoo sinua. Olet synnitön kuten Jeshua oli. Näin alkaa ihmisen uskon elämä Herran yhteydessä.

Miksi sitten hän huomauttaa, jos olet tekemässä jotakin suurempaa syntiä? Jos olet synnitön, miksi hän puuttuu asiaan? Miksi hän ei anna vain olla? Hänellä ja sinun sielullasi, joka on ydinitsesi, on sopimus. Sopimuksen mukaan hänen pitää puuttua asioihisi. Sitä, mitä kylvät, sitä myös niität. Jos teet syntiä, niin paha henkivalta saa sinusta otteen, joka johtaa kompastumisiin tai suurempaan kaatumiseen. Sen lisäksi maailmankaikkeus reagoi siihen siten, että siunaukset eivät tule sinulle niin runsaana kuin muuten tulisivat. Vanha sananlasku sanoo ”Tee mitä haluat … ja maksa siitä!” Ralf K. on sanonut lisäksi: ”Sinulle ei ole koskaan tapahtunut lopultakaan mitään sellaista, mitä sinä et olisi jo taivaassa ollessasi suostunut vastaanottamaan.”

Sinä annat siis Herralle syntisi. Hän halusi tehdä sen puolestasi, koska taivaallinen Isä loi sinut ja rakastaa sinua. Sinä olet syvemmältä olemukseltasi tärkeä hänelle, arvokas, täydellinen ja ainutlaatuinen. Mitä Herra sitten antaa sinulle vaihdossa? Hän antaa sinulle omat ominaisuutensa. Sinulta vaaditaan vain usko ja ne ovat sinun. Tämä onkin autuaan vaihtokaupan vaikein osa. Sinun osuutesi siitä on se vaikein osa vaihtokaupassa.

Uskotko sinä siihen, että olet synnitön? Uskotko, että Herra rakastaa sinua aina ja on kanssasi 24/7? Uskotko, että et pelkää? Uskotko, että et voi olla sairas? Sinun pitää pohtia asiaa tältä kannalta: Herra on taivaan kansalainen. Hänen ominaisuutensa ovat sinun. Herra ei voi olla sairas, eikä pelokas, eikä negatiiviset tuntemukset ole Hänen, eikä sinunkaan todellisia tuntemuksiasi. Ne eivät ole taivaan kansalaisen ominaisuuksia.

Kun Herra sanoo Raamatussa, että tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin mitä se sinusta tarkoittaa? Miten toteutat sitä käytännössä? Kasvata uskoasi pala palalta. Rukoile ja pyydä apua Herralta. Mikä sääli, että Herra kantoi kaikki syntisi, mutta sinä et ymmärrä, että olet Herran Jeshuan kanssaperillinen jo maailmassa ollessasi.

Tutustun parhaillaan Nag Hammadin tekstilöytöihin. Se on minulle vaivalloista, koska se on englanninkielinen paksu opus, mutta se on samalla erinomainen. Se antaa aivoille töitä. Tiedätkö, että olet osa Ralf K:n mieltä ja siten ajatuksia? Jos pystyt ylentämään mielesi hänen mielensä tasolle, niin sinä muutut iankaikkiseksi parhaaksesi jo nyt ja hänen kaltaisekseen. Tämä ei ole utopiaa, tämä on totta jo nyt. Herran tahto on ollut, että elät taivaan kansalaisena jo nyt maailmassa, mutta kuinka moni tähän pyrkii? Monelta taitaa usko loppua kesken. Älä luovuta.

Tiesitkö, että mieli on itse asiassa Jahven luomia henkiolentoja? Jos valitset aina oikein – tai edes useimmiten oikein, niin hyvät mielen henkiolennot suorastaan kiehaavat ympärilläsi ja tahtovat auttaa sinua kokemaan mielen ja ajatusten yhteyttä Ralf K:n kanssa. Mielesi resonoi Ralf K:n kanssa. Ne ovat ykseydessä ja yksi. Parhaimmillaan näin. Kaiken lisäksi on henkiolentoja, joiden nimi on ”the faculty of the word” eli sanan voima*). Jos yllät uskossasi Ralf K:n tasolle, niin sanoillasi on voimaa. Jeshualle kävi näin. Hänen ei tarvinnut edes mennä katsomaan halvaantunutta Kapernaumin sadanpäällikön palvelijaa. Pelkkä sana riitti. Jeshuan ei tarvinnut kuin sanoa sadanpäällikölle: "Mene. Tapahtukoon niin kuin uskot." Ja sillä hetkellä palvelija parani.

Matt. 8:5-13
5 Kun Jeesus oli saapunut Kapernaumiin, muuan sadanpäällikkö tuli hänen luokseen ja pyysi häneltä apua
6 sanoen: "Herra, palvelijani makaa kotona halvaantuneena, kovissa tuskissa."
7 Jeesus sanoi: "Minä tulen ja parannan hänet."
8 Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee.
9 Minä tottelen itsekin toisten käskyjä ja komennan omia sotilaitani. Kun sanon sotilaalle: 'Mene', niin hän menee, tai toiselle: 'Tule', niin hän tulee, tai palvelijalleni: 'Tee tämä', niin hän tekee."
10 Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti: näin vahvaa uskoa en ole tavannut yhdelläkään israelilaisella.
11 Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa.
12 Mutta ne, joiden oli määrä periä valtakunta, heitetään ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita."
13 Sitten Jeesus sanoi sadanpäällikölle: "Mene. Tapahtukoon niin kuin uskot." Sillä hetkellä palvelija parani.

Uskotko tämän? Jos et usko, niin torppaat itse ihmeet. Ralf K. on viitoittanut minulle tien juuri tälle paikalle. Hän haluaa, että otat käyttöösi jo nyt taivaan kansalaisen kaikki oikeudet. Samalla alat loistaa hänen suurta valoaan. Me sanomme aina, että Raamattu on totta, mutta emme kuitenkaan toimi niin. Jeshua näytti meille mallia. Hän haluaisi, että me uskoisimme jo lopulta, että olemme Hänen kaltaisiaan. Hän on antanut meille kaiken. Sitä on autuas vaihtokauppa.

Vaihtokauppa on totisesti autuas. Itse et anna tässä vaihtokaupassa yhtään mitään, koska uskokin on Ralf K:n antama armolahja, suurin armolahjoista ikinä, koska sinä saat iankaikkisen elämän sen johdosta. Siirryt siis varmasta kuolemasta elävien pariin. Ilman Herraa olisimme kaikki Kuoleman omat. Kuolisimme iankaikkisesti, koska sielu ei koskaan kuole.

Autuas vaihtokauppa on Jahven lahjaa meille ja sen arvo on käsittämättömän suuri ja ihmeellinen. Sinä voit antaa Herralle kaikki puutteesi, syntisi, epäonnistumisesi ja saat tilalle Hänen ominaisuutensa, hyvyytensä, rakkautensa, kaikki. Pimeys korvautuu valkeudella.


*) Lähde: Nag Hammadi Scriptures, The Tripartite Tractate, s. 67 The Ability of the Aeons to Procreate (henkiolennoista)