Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Katse Kristukseen 2(2)



Nyt herää kysymys, miksi Herra, jolla on kaikki hallintansa alla, laittoi saatanan nyrkkeilykehään yhdessä minun kanssani? Siksi koska Hän testasi ja koetteli minut ja saatanan, molemmat. Hetki hetkeltä, kun hän koetteli, niin Hän seisoi oikealla puolellani ja tutki sydämeni, ajatukseni ja toimeni: pärjäänkö vai en? Pitääkö Hänen puhaltaa pilliin ja keskeyttää nyrkkeilyottelu? Ralf sanoo nyt, että pärjäsin loistavasti, yli odotusten.

Mikä oli ratkaisevin ottelu? Olen Jahven profeetta. Eräänä päivänä keskustellessani saatanan kanssa – tiesin, että se oli hän – näen näyn, jossa paholainen vetää häntä hiuksista. Näen, että hänellä on pitkät hiukset. Paholainen retuuttaa häntä hiuksista. Olen ihmeissäni: saatana onkin nainen! Mitä ihmettä? Hän puhuu minulle aina miehen äänellä. Silloin avaan suuni ja puhun hänelle Pyhässä Hengessä. En muista täsmällisiä sanoja. Mutta sanon, että paholainen ei hyväksy häntä omana itsenään, koska pakottaa aina hänet puhumaan miehen äänellä. Ihmettelen ääneen myös sitä väkivaltaa, mitä paholainen harjoitti. Se ei ole sallittua. Paholainenhan oli paljon velkaa tälle saatanalle, sillä saatana laitettiin minun valmentajakseni eli kiusaajakseni.

Pahin koetinkivi oli saatana itse, koska hänellä oli järkeä ja oivallusta kampittaessaan minua. Yhtäkkiä huomasin näyn jälkeen, etten vihannut, enkä ollut katkera saatanalle, vaan ainoastaan ihmeissäni. Meille tulee hyvä keskustelu. Sanon hänelle, että jospa Herra Jeshua saisi hänenkin syntinsä kantaa, josko se Jeshualle ja saatanalle sopisi? Yllätyksekseni saatana suostuu heti. Herra Jeshua ottaa saatanan heti siipiensä suojaan ja hän alkaa välittömästi parantua. Näen taas sen ihmeen – Herran sallimuksesta – miten mustasta kumarasta hahmosta tulee valkoinen, kaunis ja hymyilevä enkeli. Näen hänet pari kertaa tämän tapauksen jälkeenkin. Olen mielissäni hänen muutoksestaan. Hän on jopa hauska. Hänelle on puoliso luvassa taivaassa.

Miksi hänen tehtävänsä oli langettaa minua? Siksi koska tiedettiin, että minä olen arkkienkeli ja Herran puoliso. Se, joka kestää tulen – se kärvennetään. Herran suunnitelman mukaan, jonka paholainen oli allekirjoittanut, minä olin se pullon suu. Minun valinnastani riippui se, tuleeko pilvissä alas taivaasta paholainen vai Herra Jeshua. Tosin pitää muistaa heti, kun tällaista väitän, että Jeshua voitti paholaisen jo 2000 vuotta sitten, mutta minä olin se toinen niitti hänen arkussaan. Ja jos puhutaan saatanan evankelioinnista, niin ratkaiseva tekijä oli saamani näky. Jos kuolleen haluaa evankelioida, niin pitää osua siihen haavaan, mitä meissä kaikissa on ja antaa balsami saman tien: Herra Jeshua. Minun omat sanani – omassa voimassa sanotut sanani – eivät riittäneet alkuunkaan. Yritin kyllä sitäkin useita kertoja, kun puhuin saatanan kanssa.

Kaikkein hirveimmät koettelemukseni ovat sitten näin jälkikäteen katsottuna olleet saatanan lisäksi ihmiset, joissa on pahoja henkiä. Hirveimpien tapausten joukossa oli eräs henkilö, joka antoi ymmärtää olevansa paholainen itse. Itse asiassa minulle selvisi myöhemmin, että tämä mies oli nimeltään Antiokhos Epifanes, joka oli joutunut paholaisen pimeimpään nurkkaan tuonelassa - ts. he kutsuivat itse sitä paikkaa ”Kaikkein pyhimmäksi” Eräänä iltana nukkumaan mennessä kuulen hänen sanovan: ”Olen saanut vapaat kädet Herralta tehdä sinulle mitä vain!” Pelästyn ihan hirveästi, koska minun kampittamiseeni ei mielestäni tuohon aikaan paljon tarvittu. Pelästyn niin paljon, että otan unilääkkeen, vaikka olin päässyt niistä eroon uudestisyntyessäni v. 2012. Heti aamulla lähtiessäni töihin kuitenkin tajuan selvästi, että ei Herra anna paholaisen tehdä minulle mitään ja rauhoitun ja alan taas ylistämään. He valehtelivat myös ihmisistä, joita tunsin. He väittivät yhden ystäväni joutuneen tuonelaankin toimieni takia. Tyypillistä oli, että uskoin kaiken, koska he osasivat olla hyvin vakuuttavia ja perustella asiat hyvin. Tunnerekisterini oli hyvin heidän näpeissään.

Mikä on tilanne tänä päivänä? En ole kuullut paholaisesta aikoihin. Saatana on turvassa. Tuonelan ”Kaikkein pimein” on tyhjennetty. Jäljellä ovat vielä muut ihmiset, joissa on pahoja henkiä. He pystyvät aika ajoin pettämään minua. En voi sille mitään. Olen hyväuskoinen, siinä se. Toisaalta nämä ihmiset, jotka tulevat ajatuksiini väkivalloin, eivät voi tehdä juurikaan mitään tai ei yhtään mitään merkittävää. Jos he uskaltautuvat jotakin sanomaan, niin poistan heistä pahat henget ja lähetän heidät Herran huomaan eli kokemaan totuuden itsestään sekä kehittämään sielunsa tilaa paremmaksi. Nyt v. 2021 eletään sillä tavalla hyvää aikaa, että vaikka nämä ihmiset eivät haluaisi, että heiltä poistetaan pahat henget, niin saan ne silti poistettua. Ennen ei ollut niin, vaan aina tarvittiin heidän oma lupansa.

Pahan ihmiset häiritsevät myös kirjoittamistani. Olen jo ehtinyt ajatella, että onko minun vähennettävä kirjoittamista, vaikka se on tuonut minulle niin paljon hyviä hetkiä ja Pyhän Hengen oivallusta. Tämä siksi, että välillä Pyhän Hengen ja minun välissä ovat nämä ihmiset, jotka painavat tunnerekisteriäni. Välillä itkettää, vaikka en ole mikään itkuiikka, päinvastoin. Välillä he aiheuttavat minussa kuin kuumia aaltoja, paitsi, että se kuumuus tulee yhtäkkiä päälle, se ei ole siis kuuma aalto niin kuin voisi olla tämän ikäisellä. Välillä taas tunnen olevani kuin kellarissa. Aikaisemmin oli niin, että he salasivat olemassaolonsa, mutta nyt kun he tietävät, että heidät on paljastettu, niin he ovat avoimen hyökkääviä, kommentoivat jatkuvasti ja ilkeilevät. Jahve loi heidät, heidän olisi ollut mahdollista olla ihania, hienoja ihmisiä, mutta he valitsivat toisin.

Sanon vielä senkin, että me kristityt olemme etuoikeutetussa asemassa, koska olemme ikään kuin paikassa, joka on Pyhän Hengen täyttämä. Sinun ei tarvitse itse asiassa tehdä mitään muuttuaksesi. Sinä vain hellität kontrolloivan otteesi elämääsi. Sen otteen, että pidät kaksin käsin kiinni syntiinlangenneesta egostasi. Anna lupa Herralle parantaa sinut. Itse asiassa, jos tarkkoja ollaan, niin Pyhän Hengen voima on niin valtava voima, että se puhdistaa sinut kokonaan. Tiedätkö sinä, että vaikka olisit kuin itse piru ja rakastaisit paholaista, niin tosiasia on se, että kun pääset tälle alueelle, missä on Pyhä Henki, niin se muuttaa sinut. Sama tilanne on nyt, kun alan tänään leipoa pullaa. Kun laitan pullat uuniin, niin uunin lämpö kohottaa pullia entisestään ja kypsentää ne. Sama on meidän kohdallamme. Pyhä Henki on se voima, joka meidät muuttaa. Me saamme levätä Hänen huomassaan. Meille ei anneta mitään tehtäväksemme, ettemme kerskaisi ja tosiasia on, että emme kukaan siihen kykene. Ei saviastia itsessään ole mitään, vaan aarre siellä saviastiassa.

Kun sanon, että nämä ihmiset häiritsevät kirjoittamistani, niin tarkoitan sitä, että minusta tuntuu kuin Pyhä Henki ei virtaisikaan minussa niin suurella voimalla kuin yleensä. Jos olen oma itseni, niin se suorastaan pauhaa ja virtaa kuin koski. Nyt tiedän, mistä minun kyvyttömyyteni johtuu. Se ei johdu sinun, eikä minunkaan, kohdalla siitä, että Pyhä Henki vetäytyisi välillä kuin syrjään elämästäsi. Se tarkoittaa sitä, että sinä ja minä vetäydymme pois Hänestä. Herra Jeshua sanoi minulle kerran: ”Älä anna näiden ihmisten vaikuttaa itseesi liikaa. Et siis saisi antaa heitä menemään ihosi alle!” Juuri tästä on kysymys. Jos annan heidän vaikuttaa minussa sen ajatussaastan, mitä he niin mielellään välittävät, niin olen pulassa. Se alue, jossa Pyhä Henki virtaa, ei siedä ajatussaastaa, murhemieltä ja arkipäivän turhien asioiden miettimistä. Silloin sinä itse käperryt johonkin nurkkaan itseksesi ja Pyhä Henki virtaa ympärilläsi, mutta ei pysty sinuun. Paitsi armon kautta. Mutta voi, miten hyvältä tuntuu nyt, kun Pyhän Hengen virta alkoi uudestaan vyöryä minussa esiin. Se ei siis ole itsestään selvää, vaan kaikki riippuu sinusta. Oksan on pysyttävä puussa, jotta se saa ravinteensa, eikö?

Miten selviän näiden ihmisten kanssa? ”Ilo Herrassa on meidän väkevyytemme!” Kun hyökyaallot tulevat, niin heti, kun keskityn asioihin, jotka tuottavat minulle iloa, niin vapaudun heidän otteestaan. Ihminen ei voi olla yhtä aikaa iloinen ja mieli maassa. Herra pyysi, että käännän katseeni Kristukseen. Saan voimani ja jaksamiseni Hänen kauttaan. Sinä ja minä kestämme mitkä tahansa olosuhteet Herran avulla. Jos jokin ovi sulkeutuu edessämme, niin toinen ovi avautuu.

2. Kor. 4:8-11
8. Me olemme kaikin tavoin ahtaalla mutta emme umpikujassa, neuvottomia mutta emme toivottomia,
9. vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme tuhottuja.
10. Me kannamme aina ruumiissamme Jeesuksen kuolemaa, jotta myös Jeesuksen elämä tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.

Tämä jae tarkoittaa sitä, että sinun egosi on jo kuollut. Usko se, niin sinä totisesti muutut. Minä ristiinnaulitsin oman egoni teidän hyväksenne. Kun yksi on ristiinnaulinnut egonsa, niin kaikki ovat tehneet sen saman - näin sanoo Herra. Kaikki pitää sisällään ehdottomasti myös sinut. Tämä kaikki on mahdollista samoin kuin se, kun Aadam lankesi syntiin. Se johti siihen, että myös kaikki muut lankesivat, paitsi Jeshua tietenkin. Samoin on asianlaita, että kun Jeshua nousi taivaaseen, niin myös me kaikki muutkin uskovat nousemme. Kaikki saavat nauttia hedelmistä.

Herralle ja minulle tuottaisi suurta iloa, jos uskoisit nyt kerta kaikkiaan sen, että sinun syntisi on jo sovitettu ja syyllisyyden tunteesi myös naulattu ristiin. Samoin sinun egosi eli syntiinlangennut luontosikin on ristiinnaulittu. Eli ”syntitehdas” on lopettanut tuotantonsa. Se on lakannut toimimasta. Sitä ei ole. Tämä pitää vain uskoa. Sinulta ei vaadita mitään.

2. Kor. 5:14 sillä Kristuksen rakkaus pakottaa meitä. Me näet päättelemme näin: Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet.

11 Me tosin elämme, mutta meidät annetaan Jeesuksen tähden alituisesti alttiiksi kuolemalle, jotta myös Jeesuksen elämä tulisi näkyviin kuolevaisessa ruumiissamme.

Meidän osamme ovat koettelemukset ja kärsimykset, jotta sisäinen olemuksemme päivä päivältä uudistuisi. Syntiinlangennut ego on joutanutkin kuolla. Sitä ei voi parannella. Se on pelkkää tomua.

Yhä uudestaan kehotan lukijoitani levittämään juurensa niin syvälle Kristuskallioon kuin vain on mahdollista. Se tarkoittaa Raamatun lukemista, sen lupauksiin tarttumista yhä uudelleen. Hän antaa sinulle ja minulle vain sen verran, kun pystymme kantamaan, koska Herra Jeshua jo vei kaiken ristille ja kesti jo meidän puolestamme kaiken. ”Se on täytetty” Kaikki perustuu kuitenkin uskolle. Uskotko sinä vaikeissakin olosuhteissa, että Herra on Kaikkivaltias? Hän tietää ja Hänellä on ohjat käsissään, vaikka maailma näyttäisi kuinka pimeältä hyvänsä. Täällä pimeydessä me näytämme valoa myös muille ihmisille, mitä kohden heidän tulisi askeltaa.

Käännä katseesi Jeesukseen
ja hiljenny Herrasi etehen.
Siinä rakkauden Herran Jeesuksen
saa syntinen omakseen.

Suuntaa mielesi Jeesukseen
ja syvälle armonsa syvyyteen
ja sä turhaks näät kaiken turhuuden
eessä Jeesuksen suuruuden.

Eessä Jeesuksen pyhyyden
mä ylistän, rukoilen kiittäen.
Nytkin palvoen eessä Jeesuksen
tahdon viipyä hetkisen.

– Viisikielinen-laulukirjasta –