Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Kuva, jonka koemme ja näemme itsestämme, on vääristynyt.

Homoseksuaalisuudesta

11.2.2021



Minua pyydettiin kirjoittamaan uudestaan homoseksuaalisuudesta. Nyt pitäisi kuulemma kirjoittaa vähän yksinkertaisempaa tekstiä.

Onko homoseksuaalisuus syntiä? On. Onko aviorikos syntiä? On. Onko valehtelu ja toisesta pahaa puhuminen syntiä? On. Kyllä näitä syntejä löytyy. Me olemme kaikki perisyntisiä ja Herran kirkkautta vailla (Room. 3:23).

Jos menet katsastuskonttoriin, mitä virkailija sanoo autosi tuulilasista, jossa on pieni särö kuljettajan puolella? Hän sanoo: ”Vaihda tuulilasi ja tule sen jälkeen uudestaan!” Auto ei mene katsastuksesta läpi. Mitä Herra sanoo, kenelle hyvänsä meistä, kun menemme Hänen eteensä? ”Et pääse taivaaseen, ellet ota vastaan syntiesi anteeksiantamusta Herrassa Jeshuassa. ”On pieniä syntejä ja suuria syntejä, mutta pienikin synti on rikkomus Herraa vastaan. Siihenkin tarvitaan Herran apu.

Unohtuuko tämä meiltä yhä uudestaan? Minua risoo, koska kohtaan jatkuvasti näitä ihmisiä, joita kohdellaan huonosti. Muista kuitenkin, että sinä et ole tuomari, vaan Herra. Sinä pidät suusi kiinni. Seurakuntiin on päästettävä kaikki sinne pyrkivät. Mutta ei nämä ihmiset halua seurakuntiin, joissa tuomion pasuunat soivat. Muista sekin, että Jeshua aterioi syntisten kanssa, koska syntiset tarvitsevat parantajaa, eivät terveet (Luuk. 5:31).

Minusta on paholaisen halu, että homoseksuaalisuus on nostettu tikun nokkaan. Miksi me siitä vaahtoamme? Ongelmaksi on muodostunut se, että nämä ihmiset eivät halua kääntyä Herran puoleen, koska pelkäävät jo, että Hän ei hyväksy heitä! Se on se, mikä minua risoo. Ei se ole Herran halu, että jokin ihmisjoukko jätetään taivaan porttien ulkopuolelle. Ei. Oksettavaa tässä on se syy, miksi aina otetaan tikun nokkaan jokin ryhmä. Mikä milloinkin. Joskus se on juutalaiset, joskus pakolaiset, mikä milloinkin. Mikäs se syy sitten on? Jotta me voisimme kuvitella olevamme parempia kuin joku toinen. Ja täytyyhän meidän ylentää egoamme, vai? Täytyy muistaa, että meillä on kuitenkin omat syntimme, jotka eivät myöskään kestä valoa.

Miksi homoseksuaalisuus on syntiä? Jos kerran olen tämän blogin näin otsikoinut, niin mennään asiaan. Kun Jahve loi maailman, niin hän loi miehen ja miehen kylkiluusta naisen, kumppanin hänelle. Hän ei luonut kahta miestä, eikä kahta naista. Vaan eri sukupuolta olevat ihmiset. Kun Jahve luo, niin hänelle ei satu vahinkoja, Hän ei erehdy. Kun Hän loi miehen, niin hän on mies.

Joskus käy niin, että ajatuksiini tulee näitä ihmisiä, jotka sanovat olevansa homoseksuaaleja. Vaikka olisit liitossa miehen kanssa täällä maailmassa, niin taivaassa sinulla on aina nainen yhteisyyskumppaninasi. Ei koskaan mies. Ja se on sinusta vieläpä itsestään selvää ja luonnollista. Täällä maailmassa me olemme, mitä olemme. Ei ole kehumista. Me pidämme totuutena kaikenlaista vääryyden harjoittamista, mutta totuus tulee vielä julki. Haluat ehdottomasti taivaaseen, se on varma. Olkoon suuntautumisesi millainen hyvänsä. Kaikki täällä maailmassa on vääristynyttä kuin huvipuistojen peilisalit.

Sen lisäksi ovat nämä ajatuksissamme suhaajat, jotka pystyvät painamaan tunnerekisteriämme miten vain. Heidän halunsa on pahuuteen eli vääristää omat ajatuksesi ja tunteesikin itsestäsi. Elätkö varmasti sitä elämää, mitä sielussasi haluat? Harva elää sielunsa mukaista elämää, koska sinä valitset tunteidesi ja mielitekojesi mukaisesti asioita. Ne vievät sinut harhaan.

Tiedän, että jonakin päivänä Jahve sammuttaa pahan henkivallan vaikutuksen ajatuksissamme. Vasta silloin on syytä olettaa, että myös meidän synnilliset halumme ja mielitekomme alkavat vähitellen loppua. Ja nyt puhun synneistä ylipäätään, koska myös sinulla lukijani on syntiä, jonka mieluiten jättäisit pimentoon. Et voi, enkä itsekään voi, syyttää muita synneistä, kun itsellämme on hirsi silmässä. Sinun pitää kiinnittää katseesi omaan hirteesi ja ottaa vasta sen jälkeen roska pois toisen silmästä (Matt. 7:5). Pikemminkin silloin on niin, että se oman hirren ottaminen kestää koko elinikäsi..

Kaikki ovat tervetulleita taivaaseen, Jahven perheen jäseneksi. Jätetään Herralle jalkojen peseminen. Kyllä Hän sen tekee. Sinulla ja minulla ovat jalat niin likaiset, että siihen tarvitaan taivaallista lipeää, jotta ne puhdistuisivat ulkoisista teoistamme. Muu ei riitä. Olkoon syntisi mikä hyvänsä. Hän voi auttaa kaikkia meitä, itse emme pysty, emmekä kykene. Kun joku raaputtaa vähän syvemmälle betonikuoresi (egosi) pinnasta, niin taas olet hukkua syntiisi. Tarvitset aina avuksesi Herran. Pyydä siis, että Hän tulisi avuksesi ja elämäsi Herraksi. Anna Hänen johdattaa sinut kaikkeen totuuteen.

Herra pesee jalkamme taivaallisella pesuaineella. Joh. 13:8 Pietari sanoi hänelle: "Sinä et ikinä saa pestä minun jalkojani!" Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani."