Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Herra on ääretön rakkaus. Sen lisäksi Hän on oikeudenmukainen tuomari. Jaak. 4:12 Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari, hän, jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen.

666 ja tuomiopäivä 1(2)



1. Moos. 1:1-2 Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

Jakeet tarkoittavat sitä, että vettä ei luotu, se oli jo olemassa. Pimeys oli vetten päällä ja siitä pimeydestä Jahve päätti tehdä Kuoleman ja paholaisen. Miksi Kuolema ja paholainen piti tehdä? Maailmankaikkeudessa oli alun perinkin hyvä eli valkeus sekä paha eli pimeys; kaksi toisilleen vastakkaista voimaa. Pimeys oli välttämätöntä hoitaa pois maailmankaikkeudesta. Niinpä Jahve päätti muodostaa niistä pahan henkivallan, jonka Hän näki jo etukäteen voittavansa Herran Jeshuan avulla. Jeshuan ristiinnaulitseminen ja ylösnouseminen aiheuttivat sen, että paholainen syrjäytettiin.

Mitä Jahve aikoo tehdä ihmisen suhteen? Jos ihminen tulee uskoon, niin asia on yksinkertainen, koska Pyhä Henki aiheuttaa hänessä muutoksen ja hänestä tulee taivaan kansalainen sekä Herran Jeshuan kanssaperillinen. Ihmisen pimeyteen tuleekin valkeus. Valkeus voittaa pimeyden. Mitä tehdä silloin, kun ihminen valitsee sisimpäänsä pahoja henkiä? Ilmestyskirjassakin on mainittu peto, joka nousee merestä – tarkoittaen ihmisten joukosta - sekä väärä profeetta. Näissä molemmissa on sisimmässä pahoja henkiä. He ovat halunneet ja toivottaneet nämä henget tervetulleiksi sisimpäänsä. Tässä ei ole kyse siis vain ajatusväkivaltaa tekevistä ihmisistä, jotka tulevat ajatuksiisi väkivalloin ja kutsumatta. Vaan he ovat ihmisiä, jotka ovat ottaneet pedon merkin oikeaan käteensä tai otsaansa. Mitä tarkoittaa se, että nämä ihmiset ottavat pedon merkin? Merkki ei tarkoita fyysistä merkkiä, vaan ”merkki otsassa” tarkoittaa tietoista valintaa ja päätöstä siitä, että he haluavat toimia paholaisen pillin mukaan. He haluavat kääntää tietoisesti selkänsä Herralle. Se, että ottaa pedon merkin oikeaan käteensä tarkoittaa sitä, että kaikki ihmisen teot ovat paholaisen tekoja. Pakottaminen tässä jakeessa 16 tarkoittaa sitä, että se on väistämätöntä sen jälkeen, kun ihminen antaa yhdenkin pahan hengen tulla sisimpäänsä.

Ilm. 13:16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.

Nämä ihmiset ovat kuin pakotettuja toimimaan paholaisen tahdon mukaisesti. Jotkut eivät osaa sanoa pahoille hengille ei, vaan seuraavat pahojen henkien tahtoa aivan tahdottomina, kuin robotit. Harva sanoo niille vastaan, ainakaan niistä ihmisistä, jotka tulevat minulla vastaan. Todellisuudessa heillä on päätäntävalta, he vastaavat omista teoistaan sekä maallisten että taivaallisten lakien mukaan. Heillä on aina se pakokeino, että he alkavat uskoa Herraan, jolloin pahat henget väistyvät. Pakottaminen tarkoittaa myös sitä, että henget voivat painostaa tekemään jotakin tiettyä asiaa pari päivääkin. Sen jälkeen ne lopettavat, jos et reagoi. Näin minulle on kerrottu.

Ilm. 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

En tiedä onko meidän aikanamme petoa, saati väärää profeettaa. En ole kohdannut kumpaakaan. Sellaisia ihmisiä olen kohdannut, jotka ovat luulleet olevansa paholaisia, mutta ovat olleet helpottuneita, kun sanon, että paholaista ei ole enää, Herra Jeshua on sen jo voittanut ja se on vain henki. Se ei voi mennä ihmisen sisimpään. Se ei ole mahdollista. Sitä ei Jahve ole koskaan hyväksynyt. Mitä tarkoittaa tulinen järvi? Tuli viittaa totuuteen ja järvi Pyhän Hengen voimakkaaseen vaikutukseen. Vesihän on Pyhän Hengen symboli. Nämä pahuuden valtaan joutuneet ihmiset joutuvat kohtaamaan totuuden itsestään. Heidät saatetaan sellaiseen prosessiin, jossa he kohtaavat myös kuvien muodossa oman itsensä ja sen miten he kohtelevat lähimmäisiään. Olen ollut tässä Herran työssä mukana jo tammikuun 2021 alusta alkaen (3.1.). Peite heidän silmiltään repäistään alas, jotta pimentyneet, sokeat silmät saisivat näkönsä takaisin. Heidän on nähtävä totuus itsestään ja Herran valtasuuruus taivaassa ja maan päällä. Kun puhun näille ihmisille Pyhässä Hengessä, niin huomaan yllätyksekseni sanovani näille ihmisille, että nyt on tuomiopäivä (Matt. 12:36). Se on siis alkanut! Jes. 26:10 viittaa juuri siihen, että pelkkä armahdus ei riitä, vaan jumalaton on tuotava totuuden tuntoon.

Jes. 26:9-10 Sinua minun sieluni yöllä janoaa, sinua minun henkeni etsii. Kun sinä panet tuomiosi täytäntöön maan päällä, maanpiirin asukkaat oppivat tuntemaan vanhurskauden. Mutta jumalaton, vaikka hänet armahdettaisiin, ei opi elämään vanhurskaan tavoin. Hän vääristää oikeuden, ei hän näe Herran valtasuuruutta.

Me joudumme tilille tekemisistämme (1. Piet. 4:5). On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta (1. Piet. 4:17). Nämä ihmiset, joita olen kohdannut tähän mennessä, ovat tietääkseni kaikki olleet uskossa, mutta halunneet kääntää myöhemmin selkänsä Herralle. Heillä on kaikilla ollut pahoja henkiä sisimmässään, jopa kymmeniä vuosia. Nyt he uudistuvat uskossaan. On kuitenkin niin, että kaikki nämä ihmiset, tulevat he sitten uudelleen uskoon tai ei, joutuvat mukaan samantyyppiseen koettelemukseen, jossa heille avataan totuuden ovet selkoselälleen. Se on välttämätöntä heidän kehitykselleen.

Jes. 40:4 Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.(-38)

Mitä tämä jae tarkoittaa nyt lopun aikana? Tämä tarkoittaa sitä, että se, joka on alentanut itsensä ylennetään ja vastaavasti se, joka on ylentänyt itsensä alennetaan. Ihmisen pitää nähdä itsensä totuuden valossa. Joillekin se tarkoittaa sitä, että he ovat aliarvostaneet itseänsä. Toisilla taas saattaa olla niin, että he ovat yliarvostaneet itsensä muiden ihmisten kustannuksella. Heidän pitää oppia ajattelemaan itsestään kohtuudella ja arvostamaan enemmän kanssaihmisiään. Tämä jae tarkoittaa toki muutakin, mutta tällä hetkellä tämä tarkoittaa juuri tätä. 

Jes. 42:16 Mutta sokeat minä kuljetan tietä, jota he eivät ole kulkeneet, annan heidän astella polkuja, joita he eivät tunne. Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi, louhikkopolut sileäksi tieksi. Nämä ovat minun tekoni, näin olen tehnyt ja näin teen yhä.

Herra auttaa itse näitä tieltään eksyneitä. Hän osoittaa tien, mitä kulkea. Näin Ralf on vahvistanut. Se ei ole louhikkoa, vaan tasaista tietä, jos annat Hänen näyttää tie ulos orjantappuroiden joukosta.

Jes. 54:10 Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

Vaikka sinun, jota kohtaa nyt tuomiopäiväsi, egosi tutisee perustuksillaan, niin Herra rakastaa sinua yhä. Hän haluaa, että sielusi tulee esiin, jotta voisit elää mielekästä, hyvää elämää. Vaikka peite repäistään pois silmiesi edestä ja näet itsesi totuuden säälimättömässä valossa, niin samalla näet Herran Jeshuan rakastavat ja armosta rikkaat kasvot. Hän haluaa sovittaa kaikki syntisi. Hän armahtaa sinut.

Haluan puhua vielä toisesta asiasta, jotta totuus tulisi ilmi. Herra joutuu ottamaan siunaavan kätensä ihmisen pään päältä pois. Mitä se tarkoittaa käytännössä? Sinä, joka kehut olevasi oman itsesi herra, joudut kokemaan että et tiedä, et ymmärrä, etkä oivalla ja kaadut paholaisen edessä. Totta on se, että kaikki hyvä tulee lahjana taivaan Isältä:

Jaak. 1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, taivaan tähtien Isältä, jonka luona ei mikään muutu, ei valo vaihdu varjoksi.

1. Kor. 4:7 Kuka antaa sinulle erikoisaseman? Onko sinulla mitään, mitä et ole saanut lahjaksi? Jos kerran olet saanut kaiken lahjaksi, miksi ylpeilet niin kuin se olisi omaa ansiotasi?

Meissä itsessämme ei ole viisautta. Salomon viisaus tuli Jahvelta. Sinun viisautesi tulee Jahvelta. Voit päteä töissä, sinua arvostetaan suuren ymmärryksesi vuoksi. Eräänä päivänä kohtaat sen, että pöydälläsi on asiapapereita, joista et ymmärräkään enää mitään. Ne ovat kuin hepreaa. Mitä ihmettä: voisit vaikka vannoa, että vielä eilen ymmärsit. Nyt sen ymmärtäminen tuottaa suurta vaivaa. Et vain enää pysty samaan suoritukseen. Herra on ottanut siunaavan kätensä pääsi päältä pois. Olet hyvä evankelista. Puhe suorastaan pursuaa suustasi. Puhut oikeita sanoja, puhut voimalla, Pyhässä Hengessä. Paljon ihmisiä tulee uskoon. Alat kehua itseäsi – minä olen hyvä. Minä olen erinomainen. Opettaakseen totuutta Herra joutuu ottamaan siunaavan kätensä pääsi päältä pois. Yhtäkkiä et muista sanoja. Et muista Raamatun kohtia. Ja vaikka muistaisitkin, niin puheesi on kuivaa kuin santapaperi. Herra on ottanut siunaavan kätensä pois pääsi päältä. Paljon ihmisiä paranee käsiesi kautta. Järjestät parantamiskokouksia. Tilillesi alkaa kerääntyä paljon mammonaa. Unohdat, että armolahjasi on Herralta. Et kysy Häneltä enää, mitä tehdä armolahjallasi. Toimit omassa voimassasi ja ylpistyt. Unohdat, että kaikki tulee Häneltä. Herra ottaa pois siunaavan kätensä pääsi päältä, etkä pysty enää parantamaan. Hän voi myös poistaa sinulta armolahjasi, jos osoittaudut kelvottomaksi siinä Herran työssä, missä Hän halusi sinun toimivan. Kuulostaako tutulta? Syy on sinussa. Armolahjat ja siunaukset tulevat Herralta. Sinä olet saviastia. Joko muistat ensi kerralla? Me toimimme ykseydessä. Ykseydessä Jahve hallitsee. Hän on kaiken Luoja ja maailmanvaltias. Ykseys perustuu Pyhälle Hengelle. Silti on ihmisiä, joissa on pahoja henkiä ja Herra kantaa heitä silti, koska Hänen armonsa kestää iankaikkisesta iankaikkiseen. Mutta älä pidä sitä itsestään selvänä. Älä vihastuta Häntä. Hän on pitkämielinen, mutta kun alat luulla liikaa itsestäsi ja vahingoitat jatkuvasti lähimmäisiäsi, niin Hän vihastuu sinulle ja Hänen on toimittava, jotta paholaisen piirteet ja tavat eivät juurtuisi sinuun. Et ole itsesi jumala, et todellakaan.

Ihmisten – joissa on pahoja henkiä - sielua pitää myös kehittää ja voimistaa, koska he ovat jättäneet sen huomioimatta liian pitkän aikaa – heidän sielunsa ei edes ole aina heidän sisimmässään. Kuvailen sitä niin, koska näen sen niin. Näen nimittäin välillä, että sielu on kuin katkoviivoilla näiden ihmisten vieressä, eivätkä halua palata ”isäntäruumiiseensa” ennen kuin ihminen kääntyy Herran Jeshuan puoleen. Täytyy muistaa, että sielu on ”liha Jahven lihasta” eli sielun todellinen isä on Jahve itse, maailmankaikkeuden Luoja. Pahan valtaan joutuneiden ihmisten sielut eivät voi puhtautensa vuoksi asua ihmisen sisimmässä. Pahinta on, kun ihminen tietää tämän, mutta ei ymmärrä asian vakavuutta, eikä välitä. Oma ego on niin hallitseva.

Millainen sinä olet Herran silmien edessä? Totuus paljastuu, jotta ymmärrät katua ja tehdä parannusta.