Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Kristuksen muoto 2(2)



Peitteen putoaminen pois tarkoittaa siis sitä, että sinä tunnistat omat puutteesi ja syntisi ja seisot kuin alastomana Herran edessä. Joudut myöntämään köyhyytesi Hänen edessään. Samalla hetkellä, kun näin käy, niin näet Herran Jeshuan rakastavat kasvot. Silloin sinä alat muuttua - hyväksyessäsi Herran elämääsi - Hänen kuvansa kaltaisuuteen. Kun sinut riisutaan kaikesta omastasi, niin Kristus pukee sinut uuteen asuun, jossa on Herran kaikki hyvät ominaisuudet. Sinun ei tarvitse kuin uskoa siihen, niin saat ne kaikki omaksesi. Matka Herran kaltaisuuteen on alkanut.

Ef. 4:23-24 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

Mitä se sitten on, kun Steafanos tunsi Jeshuan? (vrt. Ap.t. 6.-7.) Hän oli ollut 70 opetuslapsen joukossa, näin minulle on kerrottu. Hän oli joutunut ahdinkoon, mutta ei halunnut silti lopettaa evankeliointia. Hän puhui Pyhässä Hengessä ja sanoi sanottavansa loppuun asti. Hänet kivitettiin kuoliaaksi, mutta hän sanoi viime sanoikseen: ”Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!” Stefanos ja muut opetuslapset olivat saaneet Kristuksen muodon. He eivät halunneet luopua totuudesta. Se on koko elämä, iankaikkinen elämä. Sen avulla pysyy pystyssä. Sen myötä on valmis kuolemaankin. Usko Jeshuaan, toivo paremmasta huomisesta ja iankaikkinen elämä. Siinä kolme suurta elämän elementtiä.

Entä nämä ihmiset, jotka tulevat väkivalloin ajatuksiini, pyytämättä? Minussa näkyy Kristuksen valo. Jotkut ovat stalkanneet minua jopa 20-30 vuotta, eivätkä silti ole tulleet totuuden tuntoon. Peite pysyy heidän silmiensä edessä. He eivät tunnista Jeshuaa. He nukkuvat kuin ikiunta. Mikään puhe ei heitä herätä. Miten saan tai saamme peitteen pois heidän silmiltään? Näen, että peitteen toisella puolella on Jeshua Messias, mutta ihmisellä peitteen toisella puolella on silmät kiinni. Hän nukkuu. He ovat kuin sadun prinsessa Ruusunen. Mikä käytännössä ottaa herätyskellon aseman? Mikään sävyisyys, lempeys, järkeen vetoaminen tai edes huuto ei tehoa kuin murto-osaan heistä. Kysyn ajatuksiini tulevilta, että onko ehdotuksia asian ratkaisemiseksi. Miina ehdottaa taikatemppuja, tarkoittaen ihmetekoja. Raamatussa kyllä sanotaan tuonelaan päätyvälle rikkaalle miehelle, että ihmiset eivät uskoisi, vaikka kuolleet nousisivat ylös. Miina haluaisi myös, että Herra ilmestyisi vanhurskauden valkoisessa vaatteessa hänelle ja sanoisi: ”Minä olen Herra sinun Jumalasi, sinulla ei saa olla muita jumalia.”

Ihminen nukkuu kunnes hän herää. Näin kerran näyn, jossa nukuin sikeästi, putosin yhtäkkiä sängystä ja jatkoin silti unta, en edes silmiäni räpäyttänyt. Nämä stalkkaajat ovat samanlaisia kuin minä näyssäni. Tämä tarkoittaa sitä, että kärsimyksen on oltava niin suuri tai sitten niin voimakas Jahven vaikuttama ääni - Jahven pasuuna? - vasta se saa ihmisen avaamaan silmänsä todellisuuteen. Tähän tarvitaan kunnon hulabaloo. Näin sen koen.

Tiedän, että juuri näitä ihmisiä kohtaa totuus heistä itsestään. He näkevät kuvakoosteen siitä, miten he kohtelevat lähimmäisiään. Lisäksi he saavat tuntea sen tuskan, mitä he aiheuttavat lähimmäisilleen. Samalla he saavat nyt kehittää ja voimistaa sielunsa heikkoa tilaa. Sitähän ei voi enää kehittää taivaassa. Haluan vielä lisätä: nämä ihmiset tarvitsevat esirukouksiasi, jotta he heräisivät elämään.

Jahven pasuunan soitto, mitä se voisi tarkoittaa? Lopullisestihan se tarkoittaa sitä hetkeä, kun Herra Jeshua tulee alas taivaasta noutamaan omansa taivaan kotiin, johon hän on mennyt tekemään meille sijaa.

Mitä se voisi tarkoittaa nyt tammikuussa 2021? Se voisi tarkoittaa varoitussoittoa. Se tarkoittaa Ralf K:n ja minun (Sirkan) tapaamista ja naimisiinmenoa, koska minulle on kerrottu, että silloin lopun ajan tapahtumat lähtevät vyörymään vauhdilla. *)

Peite tarkoittaa myös sitä, että et voi tuntea oikeasti Herraa ellei sydämesi ole muuttunut lihasydämeksi. Sinun pitää rukoilla sitä. Kaikki lähtee uskosta ja sydämen oikeasta tilasta. Sydämellä näkee kauas, ei järjellä. Sydämen vääryys pitää korvata totuudella ja rakkaudella, muuten sinusta tulee lakihenkinen.

Miksi itseäsi Herra salailet peitteinesi? Mikset itse riisu sitä aina heti pois? Kyse on siitä, että ihminen ei ymmärrä, ei halua, eikä uskalla katsoa itseään silmästä silmään. Ihminen on kuin sokeutunut tässä syntiinlangenneessa maailmassa. Tarvitaan kärsimyksiäkin, jotta peite putoaa pois. Ainakin, kun mietit Sakkeustakin ja näitä kahta syntistä naista. Nyt kun on lopun aika, suorastaan loppusuora, niin Jahve ottaa jo peitteitä pois ihmisten kasvojen edestä, jotta päästään eteenpäin. Kuolema on nielty jo 2000 vuotta sitten ja nyt lopun tapahtumille ei ole enää mitään esteitä.

Ihminen on saanut runsaasti aikaa huomatakseen, että meidän on otettava Raamattu ohjenuoraksemme ja oppiaksemme taivaan tavoille. Raamattu olisi ollut meille suuntaa antavana ohjeena sellaisesta elämästä, mikä toimii yhteiskunnissa. Emme ole kuitenkaan noudattaneet sitä, vaan ihmisen ymmärrys on mennyt sen edelle. Näin ei voi jatkua. Jatkuvasti näyttää olevan tulipesäkkeitä siellä täällä ja tarvittaisiin nopeita ratkaisuja asiaan kuin asiaan. Raamattu ohjeistaa meitä pitämään huolta vähäosaisista, nälkää näkevistä ja luomakunnasta. Emme ole onnistuneet hallitsemaan ja varjelemaan maata Jahven mieleisellä tavalla. Lisäksi nykyisin kaikki salattu näyttää tulevan ilmi median ja somen kautta. Esivallan väärinkäytökset eivät pysy enää salassa. Maailma näyttää sekasortoiset kasvonsa. Jeshua sanoi, että me kristityt, joissa on Kristuksen muoto, olemme maan suola. Meidän pitäisi terästäytyä toimimaan aina oikein, kun tulee esille vääryyksiä. Tarkoittaisiko se sitä, että ihmiset, joissa on Kristuksen muoto voisivat näyttää tietä ulos sekasorrosta yhdessä Jahven kanssa?

Matt. 5:15 Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville.


 *)
Tilanne 1.2.2021: En ole edelleenkään tavannut tätä mysteeristä miestä, Ralf K. Mitä Raamattu sanoo? Ap.t. 1:7 Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

Pasuunan törähdys herättää ihmisen ikiunestaan