Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Tuonela



..jatkuu edeltävältä sivulta


Vapautumisensa jälkeen hän tunsi Herran kehottavan häntä vierailemaan keskitysleiriltä selviytyneiden luona. Köyhyyden keskellä Herra antoi Roselle kaiken, mitä hän tarvitsi tukeakseen näitä ihmisiä: ruokapaketteja, vaatteita ja Uusia testamentteja. Hän sai jopa asunnon. Vuonna 1950 hän muutti Israeliin. Hän jatkoi siellä evankeliointia juutalaisille.

Kärsimyksissä, kuten tiedät itsesikin kohdalla, Herra on helpoiten kohdattavissa. Kärsimyksissä meidän oma luottamuksemme itseemme loppuu sekä samoin luottamus ja turvautuminen muihin ihmisiin. Tästä johtuen olemme haavoittuvaisia ja avoinna Herralle. Tiedän, että Herra on tehnyt kaikkensa havahduttaakseen ihmisen vaikeissa olosuhteissa ja kriiseissä. Ihminen hukkuu syntiinsä ja päätyy tuonelaan, ellei hän havahdu ajoissa. Herra kyllä heittää pelastusrenkaita meille pitkin elämäämme. Mutta me emme tartu niihin, vaan uimme vain vastavirtaan. Uimme itse, kunnes pää painuu veden alle ja melkein hukumme. Silloin vasta meille kelpaa Herran heittämä pelastusrengas. Autuas se, joka uskoo, ja tarttuu Herran pelastusrenkaaseen ajoissa.

Jahven on pakko sallia paholaisen toimia, jotta ihminen heräisi ikiunestaan ja ymmärtäisi ottaa vastaan Herran Jeshuan elämäänsä. Tämä siksi, että hän ei silloin joudu helvettiin, joka kestää iankaikkisesti. Toinen syy on se, että Hän mittaa olemmeko Hänelle lojaaleja. Lojaali ihminen pystyy valitsemaan Herran tahdon mukaisesti vaikeissakin olosuhteissa. Mitä opimme kärsimyksissä? Kärsimys kuuluu elämään ja se kirkastaa meidät Kristuksen kaltaisuuteen. Parhaimmassa tapauksessa sielusi tulee esiin. Siellä on kaikkeen hyvään elämään tarvittava aines jopa keskitysleiriolosuhteissa, se johtuu siis Kristuksen kaltaisesta luonteen ominaisuuksista, kuten rauhasta. Egon täytyy kuolla, jotta sielu eli todellinen itsesi voi elää. Herra on lähellä.

Jahve oli käynyt useasti keskustelemassa näiden kymmenen miehen kanssa siitä, että he lopettaisivat ajatusväkivallan paholaisen vallan alla. Miehet tiesivät, mihin se johtaa, jos he näin tekevät. Sain tietää, että Hitler oli se, joka kiusasi minua kaikista eniten. Kun hän lakkasi kiusaamasta minua, niin se oli Jahven vaikuttamaa, mutta hänen oma päätöksensä. Paholainen ei pitänyt siitä lainkaan. Paholainen järjesti hänelle synnintunnon, että hän muuttaisi mielensä, mutta Hitler oli kovana: hän ei tee minulle enää mitään, koska sillä ei ollut minuun mitään vaikutusta. Voi vain kuvitella paholaisen yhteenoton Hitlerin ja muiden kanssa. He eivät päässeet helpolla. Tiedän sen verran paholaisesta, että ovela se oli, mutta jääräpäinen ja se halusi ehdotonta kuuliaisuutta. He lopettivat minun kiusaamiseni ja vainoamiseni 17.3.2019, jolloin pääsin taivaaseen. Siellä hallitsee ainoastaan Jahve, jolloin nämä miehet eivät voineet tehdä minulle enää mitään.

Miesten, jotka olivat ”kaikkein pimeimmässä”, jumalallinen tavoite oli lopettaa muiden kristittyjen langettaminen. Tiedän, että he pääsivät tavoitteeseensa ja saivat vielä voiton seppeleenkin. Mikä tämä voiton seppele oli? Voiton seppele, ainut sellainen, oli pääsy suoraan taivaaseen tuonelasta. Se kävi sielujen nostattamisen kautta, kuten edellä kerroinkin. He tiesivät, että paholainen käy heidän kimppuunsa, heidän oli kestettävä sen hyökkäykset. Jahve osallistui heidän auttamiseensa siten, että antoi heille omaa rauhaansa, että he selvisivät paholaisen pyörityksestä.

Vaikeiden olosuhteiden johdosta ihminen herää uskomaan Herraan Jeshuaan. Tähän perustuu lopun ajan tapahtumat. Sitä kauhistuttavampaa tapahtuu, jos ihminen ei ymmärrä tarttua Herran käteen. Uskon kuitenkin, että Herralla on keinonsa ja tiedän että me voimme välttyä paljolta, kunhan alkaisimme vain valita oikein. Miten mahtaa käydä? Mieti Eurooppaa, jossa ihmisillä on kaikkea yltä kyllin ja heiltä vedetäänkin matto alta? Ihmiset joutuvat tuskaan ja huutavat hädissään Herraa. Mutta kuinka he voisivat huutaa sitä, josta eivät ole kuulleet? Näen nytkin Jahven hymyn. Kaikki kääntyy parhain päin. Mietihän vähän: paholainen on jo lyöty. Se on jo riisuttu aseista. Mitä jos käärisimme kaikki hihat ylös ja ottaisimme kaiken, mikä eteen tulee, Herran antamana lahjana, jonka merkityksen ymmärrämme viimeistään taivaassa?

Haluan vielä selittää sitä, että kannattaa olla kristitty, ettei joudu tuonelaan. Jahve pystyy hallitsemaan pahoja henkiä. Ne ovat Hänelle kuin rakkikoira, joka on tiukasti Hänen talutushihnassaan. Ne eivät voi tehdä mitään ilman Hänen suostumustaan. Paholainen ei välitä ei-uskovista, koska he joutuvat tuonelaan ilman muuta kuolemansa jälkeen. Ongelma on se, että he kävelevät koko ajan väärään suuntaan, paholainen heitä johdattelee ilman, että he edes sitä huomaavat. He toimivat lihassaan eli sen mukaan, mitä heidän tuntemuksensa ja mielihalunsa ovat. Heidän on vaikea kääntyä Herran puoleen, koska he kuvittelevat voivansa olla oman itsensä herra. He kuvittelevat voivansa hallita elämäänsä.

Mitä nämä ”Kaikkein pimeimpään” joutuneet ihmiset pystyivät tekemään? He olivat paholaisen hallinnan alla. He kiusasivat vain kristittyjä, se on selvää. He eivät voineet tehdä silti mitään, mitä Jahve ei hyväksynyt. Kun ihminen joutuu paholaisen koeteltavaksi, niin se voi olla sellaista pyöritystä, että sinulle voi hämärtyä se tosiasia, että Jahve on kuitenkin se, jolla on kaikki hallinnassaan. Hän tietää, mitä Hän tekee. Se ihminen on autuas, joka tämän ymmärtää todeksi.

Yhteistä tuonelan ja uskovien välitilassa on toistaiseksi se, että he ovat syvässä unessa. Ne odottavat Ralphin määrätietoista eloon herättämistä. Sielläkin vaaditaan sielun nostattaminen ylös. Muutama päivä sitten alkoi tapahtua. Näin sisäisillä silmilläni sielujen poksahtelevan auki. Sitä tapahtui molemmissa välitiloissa. Miten se oli mahdollista? Henkivallat taistelivat keskenään ja taivas voitti. Minun ei juuri siis tarvinnut sanoa yhtään mitään, näin sen silti tapahtuvan. Mitä tapahtuu niille ihmisille, jotka ovat jommassa kummassa välitilassa ja sielu tulee esiin? He pääsevät taivaaseen, koska sielun Isä on Jahve (Ralph). Ne sielut, jotka avautuvat maailmassa, eivät pääse vielä taivaaseen, mutta he alkavat oppia taivaan kansalaisiksi sielun opastuksella.

Minua kyllä mietityttää se, kun Herra sanoo, että paholainen on henki. Ja kun puhumme paholaisesta, niin sillä tarkoitetaan nykyisin ihmistä, jossa on yksi tai useampi paha henki sisimmässään. Mutta missä on pääpaholainen itse? En ole joutunut sen kanssa mihinkään tekemisiin enää pitkään aikaan. Se ei käytännössä ole enää edes olemassa kuin vain pahana henkenä ihmisten sisimmässä. Kun saadaan ihmisistä pahat henget pois, niin se oli siinä. Nyt on ihmisen aika tarttua vihdoin jo ruoriin. Emme saa antaa pahan meitä voittaa. Sillä ei ole mitään arvoa. Mutta sinä olet hyvin arvokas sieluinesi. Koska heräät ja ymmärrät tämän?

Minun ajatuksiini tuli nainen, joka sanoi puhuvansa paholaisen kanssa usein. Hänen ei kuulemma tarvitse lukea lainkaan Raamattua, koska hänellä on paholainen opastajanaan ja sisimmässään kaksi pahaa henkeä. Hän sanoi myös, että paholainen kehuu tuonelaa, että se on hyvä paikka. Olen ihmeissäni – vaikuttaako pääpaholainen tosiaan vielä? Keskustelen hyvän aikaa tämän naisen kanssa. Hän sanoi, että minä olen heidän arkkienkelinsä, että kyllä minut saadaan käännytettyä heidän puolelleen! Ihmettelin, että miten se on mahdollista, kun he kiusaavat minua kaikin mahdollisin keinoin, jotka tosin ovat enää vähäisiä ja vähenee päivä päivältä. Ralph sallii sen, jotta ehdin evankelioida heidät ja siten annamme heille mahdollisuuden kääntyä. Lisäksi sanoin hänelle, että rakastan Jahvea ja Jahven lakia. Käymme yhdessä Raamatusta kohtia läpi. Eihän siellä ole paholaisesta kuin muutamassa kohdassa. Jeshuastahan ja Jahvesta siellä puhutaan joka paikassa. Nainen pelästyy ja alkaa anoa armoa. Hän onneksi pelastui. Paholainen on valheen isä. Se valehtelee jopa jakeen 1. Tess. 4:16. Lisäksi paholainen oli väittänyt, että se on luonut maailman Jahven kanssa. 1. Mooseksen kirjasta voit lukea selvää tekstiä, että Pyhä kolmiyhteinen Jahve sen loi. Jos joku sanoo, että hänen ei tarvitse lukea Raamattua, niin hän on valehtelija ja paholainen on tekeytynyt hänen isäkseen.

Oletko lukenut Dan. 5. luvun? Siinä kerrotaan kuningas Belsassarista, joka pitää pidot linnassaan. Yhtäkkiä hän ja vieraat pelästyvät: he näkivät käden, joka kirjoitti: ”Mene, mene, tekel, ufarsin” Daniel, profeetta, kutsutaan paikalle ja hän selittää kirjoituksen. Se tarkoitti sitä, että kuninkaan valtakunnasta tulee loppu ja itsestään Belsassarista niin, että hänet oli vaa´alla punnittu ja köykäiseksi havaittu. Belsassar oli ensiksi kyllä pelästynyt kovin, kalvennutkin ja polvet olivat tutisseet, mutta hänen sydämensä ei nöyrtynyt Herran puoleen, vaan hän oli korottanut itsensä taivaan Herraa vastaan (jakeet 22-23). Daniel puhui paatuneelle miehelle kovia sanoja, mutta se ei auttanut. Belsassar ei näyttänyt reagoivan mitenkään, ei edes suuttunut. Saati sitten, että olisi tuntenut piston sydämessään. Hän ei pelastunut, hän joutui tuonelaan. Jae 30 kertoo kuinka Belsassar, kuningas, kuoli samana yönä. Herra yritti tämän voimakkaan kokemuksen kautta saada hänen paatuneen sydämensä avautumaan, mutta se ei onnistunut. Herra yrittää kaikin tavoin, ettei kukaan joutuisi tuonelaan, mutta kaikki eivät silti käänny.

Eräs henkilö, joka on seurakunnan jäsen tuli eteeni. Näin hänet sisimmillä silmilläni. Näin hänessä ikään kuin harmaata savua – sitä oli koko hänen ruumiinsa täynnä. Vain päätä näkyi nenän varresta hiuksiin asti – siinä näkyi valoa. Se oli Jahven valoa. Jahve piti hänestä vielä kiinni: hän oli ollut joskus kristitty. Hänessä näkyi ensin ego eli se syntiinlangennut teräspanssari päällä. Sitten se alkoi murtua paloihin, jotka varisivat yhä enemmän maahan. Lopulta panssarista ei ollut mitään jäljellä. Tiesin silloin, että koska sisin oli kuollut, niin tämä mies kuolee. Hänessä oli pahoja henkiä. Hän oli suostunut ottamaan ne sisimpäänsä. Nämä henget olivat syöneet hänet sisimmästä käsin. Sellainen on paholainen – se on käärme, joka nielee kokonaisena. Paholainen saa lisää voimaa, kun se syö ihmistä. Ihminen on sen ruoka ja juoma. Et saa koskaan ottaa pahoja henkiä sisimpääsi. Ne toki kysyvät ensin, saavatko he tulla.

Tunsin ikään kuin tämän henkilön taivaassa oleva sielu olisi nojannut vasenta olkavarttani vasten ja itkenyt. Se ei voinut olla tämän henkilön sisimmässä. Yritin puhua tätä miestä ympäri useaan kertaan. Välillä yritin, kokonaista kolme kertaa, poistaa häneltä pahat henget, mutta hän ei antanut. Jos ihminen valitsee ne sisimpäänsä, niin hänen pitää antaa vapaaehtoisesti antaa ne poiskin. Hän oli täysin sokeutunut. En saanut häneen mitään otetta. Annoin hänelle rauhaani ja iloanikin, jotta hänen kanssaan voisi keskustella, mutta mikään ei auttanut. Hän sanoi, että hänen tavoitteensa on päästä tuonelan kaikkein pyhimpään elinaikanaan (eli kaikkein pimeimpään). Lopulta tuskastuneena melkein, kun Jahve pyytää minua jatkamaan, sanon, että jos hän kuitenkin ottaisi Herran Jeshuan takaisin elämäänsä. Onneksi hän suostuu yllättäen. Hän sanoi vielä, että nyt alkaa taivasmatka. Hän oli vähällä joutua tuonelaan. Hän ei sittenkään kuollut, vaikka niin ensin luulin. Herra pystyy kuivat luutkin herättämään henkiin, saati sitten tämän henkilön. Kiitos Herralle! Onneksi hän pelastui. Sillä on suuri merkitys senkin vuoksi että hän olisi ollut paholaisen ase meitä kristittyjä vastaan. Tämä siksi, koska meille tekevät pahinta ajatusväkivaltaa nämä paholaiselle vihkiytyneet entiset kristityt.

On erityistä, kun saa kokea, että Ralph huolehtii myös tuonelan väestä. Hän järjestää heille mieluista tekemistä. Hän huolehtii heistä, vaikka he ovat nojautuneet uskossaan joko itseensä tai paholaiseen. Ralph ei silti jätä heitä pulaan. Mitä voimme kaikesta tästä päätellä? Jahve, joka loi ihmisen, haluaa olla meidän kaikkien elämässä mukana. Me olemme Hänen sydämellään. Hänellä näyttää olevan suuri valta tuonelassa, koska Hän voi mennä sinne auttamaan. Olen myös kuullut, että siellä on paljon ihmisiä. He eivät haluaisi, että sinne menisi lisää, koska siellä on jo täyttä. Tiedän myös, että kaikki haluavat siirtyä uskovien välitilaan, kun se on mahdollista.