Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Jeesuksesta laulan, Jeesuksesta vaan



Paholainen yllätti minut kysymyksellään la 16.5.2020: ”Tuletko puolisokseni?” Saman tien oivalsin, että Herra itse asiassa haluaa kysyä minulta samaa asiaa. Hän kysyi minulta saman kysymyksen ja vastasin heti riemumielin myöntävästi. Siitä lähti varsinainen tapahtumien vyöry. Yhteisyyskumppanuussopimus laadittiin seuraavana aamuna 17.5. Jätin toimimattoman avioliittoni, joka ei ollut minulle hyväksi samana aamuna. Muutin erilleni ja itsenäistyin nopeasti, vaikka olin aina asunut jonkun kanssa; ensin vanhempieni kanssa ja sitten mieheni kanssa. Ma 18.5.2020 sieluni ponkaisi esiin voimalla ollessani töissä. Se oli niin täynnä elämän voimaa ja riemua, että nauroin itsekin. Vasta 17.5. alkaen tunnen eläväni täysin rinnoin: olen onnellinen, peloton, tyyni, rakkaudellinen, iloinen ja nauran joka päivä. Tämä on meille kaikille mahdollista Herrassa Jeshuassa. En katso taakseni, jos suinkin voin. Minulla on kaikki edessäni ja tiedän, että jonakin päivänä tapaan Ralphin (Jahven). Tiedän myös nyt jo, että pääsen taivaaseen. En koe kuolemaani, vaan olen siunattu ja armahdettu ja teen ”Eliat.”

Sielulleni ei taivaassa luvattu ruusutarhaa, vaan vaikeaa elämää ja sieluni suostui siihen. Hän teki oikein, en vaihtaisi yhtään päivää pois, koska minusta tuli se, mikä tuli kaiken kokemani ansiosta. Osaan nyt kaiken tapahtuneen vuoksi rakastaa elämääni ja ylistää entistä enemmän Herraa. En voi kuin kiittää Herraa Jeshuaa, jolle on meidän opetustehtävämme annettu. Hän teki halvasta ja mitättömästä savenpalasesta kuuman uunin kestävän ja kirkkaan saviastian. Hän on valmis tekemään sen sinunkin puolestasi, jos vain annat.

Juudakselle kävi pahoin. Myös opetuslapsi Pietari kielsi Jeshuan kolmesti. Paha henkivalta vaikutti näihin molempiin miehiin. Jeshua oli varoittanut Pietariakin etukäteen. Jeshuan piti henkilökohtaisesti keskustella Pietarin kanssa, jotta tämä huomaisi rakastavansa Jeshuaa yli oman itsensäkin, yli kaiken. Pietari on niiden 5000 ihmisen joukossa, jotka saavuttivat elinaikanaan taivaan kansalaisuuden. Meidän valintamme ovat siis tärkeitä ja mitä haasteellisempi ja vaativampi on työsi Jahven ja Herran kanssa, sitä enemmän paha henkivalta käy sinun kimppuusi – kaikin miekoin ja seipäin! Kaikkein kiusatuin oli kuitenkin Herra itse. Herra antaa paholaisen vainota kristittyjä, mutta tiedän että sillä on tarkoituksensa ja saamme taivaassa voitonseppeleitä. Niitä ei kuulemma ole vain yksi, vaan monta. Ne ovat jotakin sellaista, mitä sielusi halajaa.

Tähdennän taas, että Jeshua oli itse synnitön. Tarvittiin synnitön ihminen, joka kantaa muiden ihmisten synnit heidän puolestaan. Hän teki sen vapaaehtoisesti, jopa kiitollisena, että sai auttaa ihmisiä, joita hän rakastaa äärettömästi, jopa niitäkin, jotka solvasivat ja pahoinpitelivät hänet. Sen vuoksi pyydän hartaasti: uskothan Herraan Jeshuaan, että hänen ristintyönsä ei ole valunut hukkaan sinunkaan osaltasi. Ihminen, joka ei usko Herraan, joutuu tuonelaan. Ihminen joka haluaa olla oman itsensä herra, joutuu tuonelaan. Ihminen, joka uskoo muihin jumaliin, joutuu tuonelaan. Kerron enemmän tuonelastakin jossakin seuraavista blogeistani.

Tämä maailma on vain valhe- ja unimaailma, mutta jos kerran olemme täällä vain syvässä unessa, niin miksi Jeshuan piti tulla ylipäätään alas maailmaan ja sovittamaan syntimme? Sen vuoksi, että kuolemaa ei saatu muuten maailmankaikkeudesta pois. Jahven suuressa suunnitelmassa oli sovittu, että paholaisen omia on kaikki syntiä tekevät. Sen, minkä sopimus vaati, Jeshua täytti.

Se on täytetty!” (Joh. 19:30), Hän riemuitsi viimeisiksi sanoikseen. Hän tiesi, että kaikki, mitä hän on sopinut Jahven kanssa, on täytetty. Vanhan testamentin uhrikäytäntö tuli suoritettua kokonaisuudessaan. Myös Hes. luvut 40-42 eli kolmannen temppelin rakentaminen estyi ja estyy Herran ristintyön kautta. Raamattuhan on totuus, siksi kaiken pitää toteutua. Se on yksi syy lisää, miksi Jeshuan piti tulla maailmaan. Kaikki se, mitä ihminen ei pysty itse täyttämään, Herra tekee itse. Hän, Jeshua, oli ja on yksi meistä. Enkeleiden oli myös vaikea uskoa, että juuri Jeshua oli maailmassa, koska hänhän oli ollut koko ajan taivaassa näkyvästi. Mainitsen vielä, että myös enkelit käyvät aivan samat kärsimykset läpi kuin me ihmisetkin.

Raamatussa sanotaan, että Jeshua oli olennaltaan ihminen. Onko kaikille selvää, että Jeshua oli ihminen sataprosenttisesti? Vasta ylösnoustessaan Hän oli Jahve ihmisyyden lisäksi. Hänen luonteensa oli ja on poikkeuksellisen hyvä. Meidän tulisi kuitenkin muistaa 1. Moos. 1:26 ”Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme” Jahve halusi, että sinä ja minä muutumme Herran kuvan kaltaisuuteen. Se onnistuu, kun uskoo sen ja Jeshuaan sekä myös kärsimysten kautta. Hän muuttaa meitä kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin muuttaa Pyhä Henki. Lopulta me muutumme silmänräpäyksessä Hänen kaltaisekseen, kun Hän tulee pilvissä alas hakemaan meidät ja me liitymme Hänen seuraansa yläilmoissa.

Ristinkuolemassaan hän antoi itsensä vapaaehtoisesti vuoksemme. Mitä Hän on meille saavuttanut? Sinä annoit Hänelle syntisi ja Hän antoi sinulle Hänen ominaisuutensa. Jos uskot tämän, niin ne ovat sinun. Sinäkö peloton? Sinäkö rakkaudellinen? Sinäkö viisas? Sinäkö kärsivällinen ja pitkämielinen? Autuas se, joka uskoo ja se olisi Herran tahto, koska emmehän halua, että Hän kuoli turhaan tämän osalta? On sääli, jos olet jumiutunut poteroosi, etkä uskaltaudu edes kokeilemaan, Onko se näin yksinkertaista? Kerron sinulle omasta kokemuksesta, että kyllä se on juuri näin yksinkertaista. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. Pelkkä lapsen usko riittää. Pitäisikö meidän pienet lapsemme laittaa opettajiksemme??

Mistä Room. 5:5 kertoo? Eikä toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen.

Jahven rakkaus on siis sydämissämme. Kuulen jatkuvasti opetusta, jossa väitetään virheellisesti: ”Sydämeni on kylmä ja rakastan vain itseäni!” Juurihan tuo jae sanoo aivan päinvastaista. Jos et usko sitä, niin se ominaisuus ei näy sinussa yhtään. Minä uskon sen ja jaan Jahven rakkautta myös muille ihmisille. Koska ajattelit, että teet saman? Toistanko uudelleen: pelkkä usko riittää siihen, että se alkaa toteutua sinussa!

Jeshua tarvittiin kantamaan syntimme puolestamme, jotta pääsemme kaikki taivaaseen. Kaikki pääsevät sinne, koska Jahve haluaa kaikki lapsensa kotiin. Kaikki ihmiset uskovat lopulta Jeshuaan. Kuolema on jo lyöty. Herralla Jeshualla on kaikki valta, voima ja kunnia. Miksi Jahve ei nyt heti puhalla pasuunaan ja heilauta meitä nyt heti taivaan kotiin? Miksi olemme yhä edelleen täällä valheen maailmassa? Luettelen tässä syyt: evankeliointia pitää jatkaa, ihmisten pitää pelastua, Raamatun lupaukset eivät ole kaikki täyttyneet ja Jahve haluaa testata ihmiset. Autuaita ovat ne, jotka ovat kärsimyksessä koeteltu ja ovat selvinneet siitä pysymällä uskollisena Jahvelle ja Herralle. Kultakin pitää tulessa koetella. Sama koskee meitä ihmisiä.

Tiedän, että kaikille sieluille laaditaan yhdessä jo taivaassa - ennen kuin tulemme maailmaan - tavoitteita. Tiedän myös sen, että Jeshua ylitti Jahven ja Jeshuan yhdessä laatimat tavoitteet. Jeshua mestarimme, kuningasten Kuningas ja herrojen Herra. On ihmeellistä tuntea Herra Jeshua. Hän on totisesti ylistettävä. Hänen luontonsa on vailla vertaa.

Tiedättehän jakeen: Hepr. 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Jeshua ei sovittanut lähtökohtaisesti niitä syntejä, jotka on tehty tahallisesti. Ihminen saa synnintunnon, jos hän tekee tahallaan syntiä. Mistä tämä johtuu? Hän saa sen ajatusväkivaltaa harjoittavien ihmisten välityksellä. Syyllinen ei ole koskaan Herra, koska Hänessä ei ole mitään pimeyttä. Herra Jeshua sovitti tämänkin synnin, niin ettei sinun tarvitse tuntea syyllisyyttä. Tämä ylitti Hänelle laaditut tavoitteetkin! Sinun pitää vain uskoa, ettet voi tuntea syyllisyyttä, niin sitä ei tule. Tee myös niin, että sano ajatuksillesi aika ajoin: ”Pahat henget pois!” Se vaikuttaa sen, että sinä teet hyvän teon sekä maailmalle – se on parempi paikka elää - että näille ihmisille, jotka ovat paholaisen ikeen alla. Lisäksi saat siunauksia, koska teet oikein. Ajatusväkivaltaa harjoittavat ihmiset antavat siis ihmiselle synnintunnon, joka kestää kaksi päivää. Herra sallii tämän. Hän kuitenkin armahtaa ihmisen sillä Hän (tai minä) annamme rauhamme ja ilomme myös kahdeksi päiväksi synnintunnon jälkeen. Mitä synnintunto tekee? Se opettaa ihmistä siitä, että syntiä ei saisi tehdä, mutta se myös puhdistaa saastunutta sydäntä ja sielua.

Kuoriositeettina kerron, että Jahven ja kuoleman välillä on nyt marraskuussa 2020 jo ratkennut yksi kilpailu. Mikä se oli? Kuinka uskollinen, lojaali ihminen on Jahvelle tai Hänen arkkiviholliselleen paholaiselle? Tiedän, että” kaikkein pyhimmässä” eli Luvatussa maassa eli taivaaseen elinaikanaan päässeitä ihmisiä on 5000. Kuinka paljon oli ”Kaikkein pimeimmässä” eli paholaisen hallintavallan alla? Kymmenen ihmistä. ”Kaikkein pimeimmästäkin” kuitenkin pelastuivat kaikki kymmenen ihmistä ja sinne ei enää kukaan joudu. Näin Ralph on sen minulle kertonut. Nämä 5000 on sellaisia ihmisiä, jotka panivat paremmaksi kuin Jeshua vaati rakkauden kaksoiskäskyn. Herran Jeshuan vastuulla on ollut meidän kasvatustehtävämme. Kunnia Hänelle. Nämä perille päässeet ihmiset ajattelivat ja toteuttivat rakkauden kaksoiskäskyn käytännössä: Rakastamme Jahvea yli kaiken. Kaikesta sydämestämme, sielustamme, mielestämme ja voimastamme sekä lähimmäistämmekin yli kaiken. Sen sijaan paholainen hävisi kisan, koska nämä kymmenenkin alkoivat uskoa Herraan, eikä heitä tarvinnut edes suostutella. He hylkäsivät siis paholaisen. Voitto on Herran. Aamen.