Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Aiotko sinä nukkua koko elämäsi läpi?

Olet unessa! osa 1(5)



Mitä on uni? Se on tiedottomuuden tila, jossa emme havainnoi ympäröivää todellisuutta sellaisena kuin se on, vaan elämme toisessa ulottuvuudessa; valheen ulottuvuudessa. Toistuvasti tulee mieleeni, että tämä maanpäällinen vaelluksemme on unta ja valhe. Elämme sellaisessa todellisuudessa, jossa on paholaisen sormen jälki. Kaikki on vääristynyttä kuin Linnanmäen peilisali. Taivas on paikka, jossa olemme valveilla ja joka on totuus. Vääryys, valhe ja uni on siellä väistynyt. Olemme hereillä.


Raamatun jakeita unesta:


Ps. 73:20 As a dream when one awaketh; so , O Lord, when thou awakest, thou shalt despise their image.

Herra, kun sinä nouset, he ovat pelkkää tyhjää, kuin unikuva [ts. varjokuva], joka herätessä katoaa. -92 käännös (hakasulut minun)

Oma käännökseni: Kuin uni (joka näyttää todelliselta), kunnes ihminen herää, oi Herra, kun sinä herätät heidät, ylenkatsot heidän egoaan.

Tämä jae tarkoittaa sitä, että ihmisen ego on kuin jokin läpipääsemätön panssari sielun ympärillä. Se on itse asiassa vain valhekuori ja se on paholaisen ansa ja vain unta. Totisesti, totisesti on niin, että sielumme elää. Ei ihmisen ego, panssari. Ego on vain uni. Se voi olla toisille painajainen, koska jotkut tappavat ihmisiä, jotkut varastavat, jotkut valehtelevat, jotkut tekevät aviorikoksia. Elämme valhemaailmassa. Totuus on taivaassa. Tämä on vain unta ja Jahve herättää meidät, kun sen aika on. Pasuunan soittoko se lie? Vaiko Jahven sormen heilahdus? Vaiko Jahven sanan säilä? Tiedä häntä.

Seuraavat jakeet kertovat, että sinun pitää herätä syvästä unestasi. Unessa olet kuin kuollut.

Hes. 37:1 Herran käsi tarttui minuun, ja Herran henki vei minut kauas pois ja laski minut keskelle laaksoa, joka oli täynnä kuolleitten luita.
2 Hän kuljetti minua yltympäri niiden ylitse, ja minä näin, että luita oli laaksossa hyvin paljon ja että ne olivat rutikuivia.
3 Herra sanoi minulle: "Ihminen, voivatko nämä luut herätä eloon?" Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät."
4 Hän sanoi: "Sano profeetan sana näille luille, sano niille: Te kuivat luut, kuulkaa Herran sana!
5 Näin sanoo Herra Jumala näille luille: Minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon.
6 Minä panen teihin jänteet, kasvatan ympärillenne lihan ja peitän teidät nahalla, ja minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. Silloin te tiedätte, että minä olen Herra."
7 Minä puhuin saamani käskyn mukaan, ja minun vielä puhuessani alkoi kuulua kovaa kalinaa, kun luut lähenivät toisiaan ja liittyivät yhteen nivel niveleltä.
8 Minä näin, että niiden päälle kasvoi jänteet ja liha ja että nämä saivat nahan ympärilleen, mutta elämää niissä ei ollut.
9 Herra sanoi minulle: "Ihminen, kutsu sanallasi henkeä ja sano sille: Näin sanoo Herra Jumala: Tule, henki, tule taivaan neljältä tuulelta ja mene näihin surmattuihin, niin että ne heräävät eloon."
10 Minä puhuin niin kuin Herra minua käski, ja luihin tuli henki. Ne heräsivät eloon ja nousivat maasta, ja siinä oli luvuton ihmisjoukko
.

Nämä jakeet tarkoittavat sellaisiakin ihmisiä, joissa on yksi tai useampia pahoja henkiä. Paha henki, joka on Jahven arkkivihollinen, haluaa tappaa Jahven mestariluomuksen, ihmisen sielun. Yllä olevat jakeet kuvastavat sellaisia ihmisiä, jotka ovat jo kuolleita. He nukkuvat syvää ikiunta. Unta siinä mielessä, että Herra sitten pelastaa heidät elämään. Ihminen, joka seuraa paholaista, ei itse ymmärrä kääntyä ajoissa. He kuolevat henkisesti ja kun sielu kuolee, niin samalla ihminen itse kuolee täällä maailmassa ja joutuu tuonelaan.


Prinsessa Ruususen uni

Wikipedia esittelee elokuvan v:lta 1959, prinsessa Ruusunen. Kerron lyhyesti vain pääkohdat. Ilkeä noita kiroaa prinsessan, niin että tämä tulee pistämään sormensa värttinän piikkiin ja kuolemaan ennen kuin aurinko laskee tämän 16. syntymäpäivänä. Pahatar katoaa, jolloin kolmas haltijatar, Ilomieli, käyttää oman lahjansa heikentääkseen Pahattaren kirousta: kuoleman sijaan Aurora tulee ainoastaan nukahtamaan syvään uneen, josta hänet herättää vain todellisen rakkauden suudelma.

Palatsissa Pahatar käyttää taikojaan houkutellakseen Auroran (16 v.) haltijattarien luota korkeaan torniin, missä tätä odottaa lumottu rukki. Rukki kiehtoo Pahattaren lumoamaa Auroraa ylitsepääsemättömästi, ja hän koskettaakin sen värttinässä olevaa piikkiä. Kirous käy viimein toteen. Hyvät haltijattaret asettavat Auroran vuoteelle ja loihtivat sitten voimakkaan lumouksen valtakunnan kaikkien ihmisten ylle, niin että nämä nukahtavat syvään uneen ja heräävät vasta sitten, kun Auroran kirous on murrettu.

Ilkeä noita Pahatar: kuolema (henki)
Prinsessa: ihminen tai enkeli
Rukki: synti
Värttinän piikki ja kirous: Kuoleman pistin on syntiinlankeemus, jossa synnin palkka on kuolema. Kuolema vaihtuu syväksi uneksi Jahven ansiosta. Rakkauden suudelma: Herra Jeshua; usko Häneen sekä sielun avautumisen mahdollistuminen sitä kautta

Mistä Ruususen uni kertoo? Sielu on unessa, se nukkuu, kunnes ulkokuori eli valhekuori irtoaa ja hajoaa. Olemme valhe- eli unimaailmassa. Jos sielut saadaan hereille, niin unimaailma katoaa heidän osaltaan. Meidän piti kuolla, kun Aadam lankesi. Mutta me jouduimmekin syvään uneen kuten prinsessa Ruusunen. Vain Herra rakkaudellaan pelastaa meidät ”suudelmallaan” elämään.

Kuolleet tuonelassa sekä muut ammoin kuolleet uskovien välitilassa odottavat myös heräämistään. Unessa silmät ovat kiinni. Ihminen on kuin sokea, joka ei näe mitään. Jos ihminen nukkuu, niin hän ei tee mitään pahaa. Mutta ei hän kyllä todella eläkään.

1. Kor. 15:54-57
54 Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: -- Kuolema on nielty ja voitto saatu.
55 Missä on voittosi, kuolema? Missä on pistimesi, kuolema?
56 Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
57 Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

Mikä oli Jahven suuri suunnitelma tämän osalta? Jahve halusi, että Hänen luomansa ihmiset ovat turvassa Hänen silmiensä alla taivaassa. Kuolema oli kuitenkin maailmankaikkeudessa vastavoimana. Se on Jahven arkkivihollinen ja sen vaikutus piti saada pois. Jahve loi uni- eli valhemaailman, joka on syntiinlangennut. Siinä ihmisen sielu on syvällä ihmisen sisimmässä. Taivas on sisimmässämme. Ihmisen ego on valhekuori, jonka pitää murtua ja maatua, kuolla, jotta sielu pääsee esille.

Kuolema voittaa ihmisen omakseen synnin kautta. Jokainen ihminen tekee syntiä. Maailmankaikkeus on kuitenkin luotu ykseydelle. Se tarkoittaa sitä, että koska oli yksi ihminen, joka oli synnitön ja Hänen verensä on vuotanut vuoksemme, niin hän oli se uhrikaritsa, jonka myötä kaikkien ihmisten kaikki synnit on sovitettu. Meidät on kaikki lunastettu kuoleman otteesta.

Kuoleman pistintä ei enää ole. Se on hävinnyt taistelun jo 2000 vuotta sitten. Herra voitti meille iankaikkisen elämän synnittömän elämänsä ja kuolemansa kautta. Olemme pelastetut iankaikkisesta kuolemasta ja syvästä unesta Herran Jeshuan kautta.

Nyt on aika herätä syvästä unesta. Nyt on sen aika. Nyt on Se lopun aika. Herra näyttäköön meille tien taivaaseen. Taivas on täynnä. Hääjuhla ja -ateria alkakoon!


Miten saat sielusi heräämään unestaan?

Mitä sitten voisit tehdä, jotta sielusi tulisi esiin? Siihen tarvitaan aina jumalallinen väliintulo. Entä minulla sitten? Minun piti luopua kaikesta, mikä minua sitoi. Matt. 16:24 Jeesus sanoi opetuslapsilleen:

"Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua." 

Herra Jeshua kertoi aina minulle sen, mikä minun piti jättää pois. Sama koskee teitä siltä osin, että Herra pyytää teitä jättämään asioita pois elämästänne, jotka teitä sitovat väärällä tavalla. Paras sinulle olisi, kun tekisit sen oikopäätä. Älä viivyttele. Saat paljon parempaa tilalle. Herra haluaa sinun parastasi. Hän ei pyydä mahdotonta, vaan sellaista, joka mahdollistuu Hänen avullaan.

Sielusi voi tulla esille hyvin helpostikin. Olen Pyhässä Hengessä sanonut ihmisille 27.10.-29.10.2020 vain lauseen: ”Usko Jeshuaan Kristukseen, niin sinä pelastut. Rakas taivaallinen Isämme, Jahve, haluaa, että sielusi tulee esille. Olet siunattu!” Sen jälkeen sielu tuli aina esille. Sielusi on koulutettu opettamaan sinut taivaan kansalaiseksi. Se onnistuu aina. Sen lisäksi Jahve ympärileikkaa sydämesi ja raivaa uudispeltosikin. Hän antaa sinulle uuden sydämen ja hengenkin. Hän tekee kaikki puolestasi. Kun ymmärrät, että näin on käynyt, niin alat automaattisesti syvältä sisimmästäsi ylistämään Herraa. Siinä ei ole mitään tahdonalaista ja valheellista, vaan ylistys nousee sinun sielustasi käsin. Koko taivas katsoo puoleesi ja ylistää kanssasi.


Sielun avautuminen armahduksen kautta

Olen miettinyt sitä, miksi Herra armahtaa juuri tietyt ihmiset tai ihmisjoukot. Se johtuu siitä, että Hän armahtaa ketä tahtoo. Toiset tarvitsevat armahduksen kipeämmin kuin toiset (voidakseen jatkaa elämäänsä). Myös muut ihmiset näkevät sen muutoksen, mikä heissä on tapahtunut, kun Herra armahtaa heidät. Jahven tekojen piti tulla siis juuri heissä julki (Joh. 9:3). Kaikista suurin muutos on näkyvissä heissä, jotka parannusta eniten tarvitsevat.


Sielun avautuminen kärsimyksen kautta

Olen tietoinen siitä, että kärsimys on ihmiselle hyväksi. Me muutumme Kristuksen kaltaisuuteen kärsimyksen kautta. Koettelemus ei tunnu hyvältä sillä hetkellä, kun sen kokee. Tämän tiesi Paavalikin, mutta heikkoudessa piilee väkevyys, voima. Tuntuu kuin kaiken kokemani kärsimyksen yllä olisi jo unohdus, se on ollut kuin unta, joka haalistuu. Mutta siitä on jäänyt jotakin kaunista sieluuni. Se on kuin kultainen reunus, joka ei häviä taivaassakaan. Näin on Herra minulle kertonut.

Pyydä apua Herralta, rukoile. Rukoilu on keskustelua Jahven kanssa. Hän pitää siitä. Sielu tulee esille vaikeiden elämän kohtaloidenkin kautta. Kun hädässäsi huudat Häntä avuksi, Hän auttaa. Paavali oli mielistynyt hätään, vainoihin ja ahdistuksiin. Pyydä saada elämääsi ahdistuksia. Ahdistushan on tunne. Olosuhteet voivat silti olla ihan hyvätkin. Jos voit, niin älä käytä lääkkeitä ahdistuksesi peittämiseen. Varmaa on, että vaikka taakkasi näyttäisi olevan niin raskas, ettet jaksa sitä ajoittain edes kantaa, niin Herra antaa meille vain sen verran, kun jaksamme kantaa. Ei yhtään enempää. Tämän olen itse kokenut. Olen muutaman kerran huokaissut Herran puoleen ja sanonut, etten jaksaisi yhtään enempää tätä ahdistusta. Se on tarkoittanut ohikiitävää tunnetta, joka on sitten väistynyt.

Koska olet syvässä unessa, niin sinut on herätettävä armosta tai vaikeilla elämän tapahtumilla tai lopulta Jahven pasuunan soitolla (1. Tess. 4:16). Sellainen ihminen, joka on herännyt elämään, on iloinen, rauhaisa sekä levollinen. Sen lisäksi hän osaa rakastaa, arvostaa ja kunnioittaa Jahvea. Hänellä on kuitenkin kuin suomut silmillä, jos hän ei vielä näe näkymätöntä eli taivasta. Kaikilla on mahdollista nähdä näkymätön, se mahdollistuu uskon kautta. En näe sitä vielä kunnolla, vaikka uskon. Jahve vaikuttaa minussa myöhemmin täydellisen näkemisen. Voi miten tärkeää olisi lapsenomainen usko. Opettakoon lapsemme meitä sen suhteen. Uskon lisäksi kiitä siitä, että näet näkymättömän ja se toteutuu.