Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Temppelin sisällä on Pyhä ja kaikkeinpyhin: siellä sinua odottaa Yeshua Hamashiach ja siunaukset!

Herra ja minä 5.


..jatkuu edelliseltä sivulta

Täytyy muistaa, että syntien sovitukseen ja lunastamiseen olisi riittänyt pelkkä puukon isku – kunhan tapahtui verenvuodatus ja viattoman kuolema. Ihminen kuitenkin päätti toisin: paholaisen sokeuttama ihminen ristiinnaulitsi ainoan mahdollisen pelastajansa. Tiedän, että kun Jeshua kulki tiellä Golgatan, niin hän putosi polvilleen maahan. Hän putosi maahan koska hänen sielunsa läpi kävi miekka. Hän joutui sielun tuskaan, niin kuin y.o. jakeessa 10 sanotaan. Mikä tämä tieto oli, mikä pudotti hänet polvilleen? Mikä oli Jeshuan arin paikka? Kaikkivaltias Jahve ilmoitti hänelle, että hänen tuleva puolisonsa, ts. tarkalleen ottaen hänen puolisonsa (Sirkan) sielu oli halunnut ja luvannut kantaa omat syntinsä itse.

Herää kysymys, miksi tieto ei ollut se, kun Jeshua hikoili verikyyneleitä? Sen tapahtuman yhteydessä, Hän sai tietää, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun hänet vangitaan öljymäellä (pahoinpitely, solvaus jne.).

Tämä miekka, joka kävi hänen sielunsa läpi, oli välttämätön toimenpide siksi, että hänen tuleva puolisonsa saisi hänen sielunsa puolikkaan. Vastaavasti hänen tulevan puolisonsa (Sirkan) sielu siirrettiin Hänelle. Tämä miekan isku on kova ja hyvin kipeä isku. Se voi olla lapsesi kuolema tai toisen, läheisen ystäväsi pahat sanat, jotka haavoittavat sinua syvälle sieluusi asti. Miekka on aina toinen ihminen. Jahve käyttää tilanteen hyödyksi, koska rakastaa sinua. Siksi tämä tapahtuu. Alun perin se oli paholainen, joka ihmistä haluaa haavoittaa kuolettavasti. Paholaisen tahdosta se kuului sopimukseen. Ihminen, joka saa tämän miekan iskun, kärsii haavasta, joka tuntuu vuotavan verta ja sen kipu kestää kauan. Paholainen haluaisi, että sinä hylkäisit Herran Jeshuan tämän asian takia. Samalla Jahve tutkii sinut. Oletko hänelle lojaali ja uskollinen, vaikka tuska sielussasi on voimakas? Jahve katsoi hyväksi suunnitella tältä pohjalta yhteisyyskumppanuussopimuksen sekä päätti, että sinulla on samalla yhteisyyskumppanisi rinnallakulkijana eli suojelusenkelinäsi. Täällä maailmassa sinulle on annettu ympärillesi turvaksi suojelusenkeleitä. Heitä on kaikilla yhdestä viiteen. Minulla on viisi suojelusenkeliä.

Herran Jeshuan ja Sirkan sielujen yhdistäminen tapahtui la 16.5.2020. Tämän vastaavan kokemuksen (miekan isku ja sielujen yhdistämisen) jakavat kaikki uudestisyntyneet ihmiset. Se on välttämätöntä yhteisyyskumppanuussopimuksen sekä tulevien lasten kannalta taivaassa, jossa lapset syntyvät.

Pyhä Henki on kertonut minulle, että kaikki se, mitä apostoli Johannes ja minä ymmärrämme ja saamme aikaan täällä syntiinlangenneessa maailmassa, te kaikki saatte hyväksenne myös 1000-vuotisessa valtakunnassa ja taivaassa.

On ihmisiä, jotka uskovat Herraan Jeshuaan, mutta uudestisyntymistä ei ole ehtinyt tapahtua. Herra kuitenkin huolehtii siitä, koska tiedän, että jokaisella ihmisellä on yhteisyyskumppani taivaassa. Pyhä Henki on sen minulle kertonut. Siten jokainen ihminen saa enkelilapsia taivaassa. Ihan jokainen. Tämä on loistava uutinen kaikille niille yksinäisille ihmisille, jotka eivät koskaan ole saaneet lapsia, mutta olisivat halunneet. Kaikkivaltias Jahve solmii yhteisyyskumppanuussopimuksen. Hän solmii sen niiden henkilöiden välille, jotka ovat naimisissa/avoliitossa sillä hetkellä, kun Herra tulee pilvissä takaisin noutamaan meidät taivaan kotiin. Kaikilla ei ole ollenkaan kumppania tai eri sukupuolta olevaa kumppania täällä maailmassa, mutta taivaassa on.


Hes. 40.-42. luvut sekä 1. Kun. 6:31-33 selitykset

Kuolema tiesi, että Jeshuan harras halu oli joutua ristiinnaulittavaksi. Se halusi toteuttaa sen silti. Samalla se hävisi kaiken! Se ei ollut viisas, vaan pelkästään paha ja ovela. Kuolema laski sen varaan, että Jeshua ei selviä pois tuonelasta. Silloin olisi käynyt niin, että Jeshuan mukana olisi tuonelaan päätynyt myös Jahve ja Pyhä Henki, koska he ovat yksi ykseydessä.

On olemassa vain yksi maailmankaikkeus ja Jahve on sen luonut. Kuolema halusi sen herruuden itselleen. Se itse ei luo mitään uutta. Se vain varastaa, tuhoaa, murskaa ja tappaa kaiken. Lopulta olisi käynyt siis niin, että koko maailmankaikkeus olisi tuhoutunut, koska maailmankaikkeus toimii vain Jahven vallan alla sekä Jahven lain ja säädösten perustalla. Muu ei käy. Jahve oli tarkka siitä, että kuolema ei pääse missään tapauksessa hallitsemaan maailmankaikkeutta satoja vuosia kauempaa. Näin minulle on kertonut Jahve itse.

Mitä itse mietit siitä, että ihminen on hallinnut vuosituhansia maapalloa paholaisen kanssa? Eikö ole ihme, että maailmankaikkeus on yhä pystyssä? Onneksi meillä on ollut vain maapallo hallittavanamme. Ja sekin on surkeassa kunnossa.

Hes. 40.-42. luvut kertovat kolmannesta temppelistä, jota ei tulla koskaan rakentamaan, koska Jeshua toteutti sen jo täysin ristinkuolemallaan. Se oli paholaisen suunnittelema temppeli. Jeshua oli se viaton uhri, joka sovitti verellään kaikkien ihmisten kaikki synnit. Hän pääsi kaikkein pyhimpään eli taivaaseen ristinkuolemansa kautta (vrt. Hes. 40.-42.). Miksi väitän, että ristin kuolema oli Herran Jeshuan harras halu? Tämä siksi, koska Herran ristinkuoleman kautta kaikki ihmiset pääsevät sisään taivaan valtakuntaan. Herra vahvistaa tämän loppupäätelmän.

1. Kun. 6:31-33 Sisäkammioon (eli kaikkeinpyhimpään) hän teki oliivipuusta parioven, jonka pielet muodostivat viisikulmion. Oliivipuuoven kumpaankin puoliskoon hän leikkautti kerubeja, palmunlehviä ja kukkia, ja kerubit ja palmukuviot päällystettiin kullalla. Samoin hän teki temppelisalin nelikulmaiseen oviaukkoon oliivipuusta pielet.

Mitä pariovi tarkoittaa? Numerologiassa kaksi viittaa Jeshuaan, joka on Jahve ja ihminen. Numero neljä viittaa maailmaan: koko luomakuntaan ja taivaaseen. Uusi Jerusalem, joka laskeutuu "alas taivaasta Jahven tyköä" (Ilm 21:2), kuvataan neliskulmaiseksi. Numeroa viisi juutalaiset pitävät armon numerona.
Numeroiden merkitykset: http://www.kolumbus.fi/gematria/lukuja.htm

Jae 31 tarkoittaa sitä, että Jeshua on tie kaikkeinpyhimpään (sisäkammioon) eli taivaaseen. Taivas on meille kaikille avoinna Hänen armostaan. Jeshua on tie, totuus ja elämä, iankaikkinen elämä.

Jae 32 ja Ilm. 22:14 Taivaaseen johtavalla tiellä on portti, jossa kerubit valvovat sisälle kaupunkiin tulijoita. Kaupunkiin tulijoiden pitää olla Herraan Jeshuaan uskovia, muuten he eivät pääse sisälle. Lopulta kaikki uskovat Herraan.
"Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.”
Elämän puu viittaa iankaikkiseen elämään. Palmunlehvät symboloivat Herran voittoa kuolemasta. Kukat ilmentävät Jahven luomaa elämää – kaikki elää taivaassa. Siellä ei ole mitään kuollutta.

Jae 33 Temppelisali eli Pyhä kuvaa uutta Jerusalemia, joka laskeutuu "alas taivaasta Jahven tyköä.” Se tarkoittaa myös sitä, että koko luomakunta herää uuteen elämään.
Oliivipuu kuvastaa sitä, että Jerusalem on pyhä paikka. Se on väkevän Jahven asuinpaikka. Siellä vallitsee Rakkaus, rauha, viisaus ja ystävyys.

Hes. 43: 2-5 Kertoo siitä kunniasta ja kirkkaudesta, minka Herra Jeshua saavutti, kun Hänet ristiinnaulittiin Golgatalla, koska jakeissa kerrotaan, että Israelin Jahven kunnia tulee idästä päin. Golgata sijaitsi temppelistä katsoen idässä.
Jae 4: Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti. Täsmentää sitä, että Golgatan ristin työ oli ratkaiseva ja välttämätön tekijä kaikkien ihmisten pelastukselle.
Jakeessa 5 annetaan ymmärtää, että pahan temppelin, luvut 40-42, täyttää Herran kunnia. Kunnia täyttää siis sen kokonaan. Paha on voitettu kokonaan. Koska Herran kunnia täyttää pahan temppelin kokonaan, niin se tarkoittaa, että kaikki ihmiset pelastuvat taivaaseen.

Mitä muuta se tarkoittaa? Meiltä ihmisiltä ei vaadita yhtään mitään muuta kuin se, että uskomme kaikki Herraan Jeshuaan ja sen jälkeen taivas riistäytyy heti esiin valheellisen ja syntiinlangenneen maailman yltä.

Hes. 44:1-3. Portti idässä on suljettu. Kukaan ei pääse siitä sisälle, koska Herra Israelin Jahve on käynyt siitä sisälle. Tämä tarkoittaa, että paha henkivalta ei pääse siitä sisään. Kolmatta temppeliä ei saa, eikä voi rakentaa. Jakeessa 3 puhutaan ruhtinaasta, joka voi sen sijaan käydä sisään porttieteisen (Herran) kautta. Se tarkoittaa morsianta eli Herraan Jeshuaan uskovaa sekä Hänen seurakuntaansa.

Hes. 44:4 Viholliskansat tulivat pohjoisesta Vanhan testamentin aikana – tässä jakeessa puhutaan pohjoisportista. Jakeessa kuitenkin sanotaan, että vaikka on vihollisia sielläkin, niin silti pohjoisportin kautta näkyy temppelissä Herran kirkkaus. Tämä tarkoittaa sitä, että muslimikansat tulevat kohtaamaan Herran Jeshuan kirkkauden.

Temppelin sisäänkäynti oli itäpäädyssä, ja alttari sijaitsi sen edustalla. Temppelin sisällä ei ollut uhritoimituksia, vaan ulkona itäpuolella. Kaikkeinpyhin oli länsipuolella. Ulosmenoreitit olivat pohjoisessa ja etelässä. Temppeliin on pääsy vain ja ainoastaan sen itäpuolelta. Itäpuolta hallitsee Herra Jeshua Golgatan työn (sijaitsee temppelistä katsoen idässä) vuoksi. Vain usko Herraan pelastaa iankaikkiseen elämään. Itäpuolelta tullaan aina sisään temppeliin.

Temppelistä lähdetään pois pohjoispuolelta. Se tarkoittaa sitä, että kaikki eivät pysy uskossa, vaan siirtyvät paholaisen eli vihollisen puolelle.
Mitä eteläsuunta tarkoittaa? Se tarkoittaa lakihenkisiä kristittyjä, jotka eivät ole antaneet ympärileikata sydäntään. Se pitää antaa leikata kokonaan, jotta Jahven laki pääsee vaikuttamaan siten, kuin sen pitäisi.

Temppelin sisällähän olivat kaikki aarteet: Pyhä ja Kaikkein pyhin aarteineen. Aarteet ovat vain itäpuolelta tulevien saatavilla. Pohjoispuolelta ja eteläpuolelta pois lähteneet eivät saa temppelin aarteita eli siunauksia!


Kuoleman jälkeinen, ei-uskovien, tila

Luuk. 16:22-31 kertoo tilasta, joka on tarkoitettu uskoville ja ei-uskoville. Heidän välillään on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei sieltä pääse kukaan yli.

Ei-uskovat näkevät toiselle puolelle kuilua, jossa on Herraan Jeshuaan uskovat. Uskovat eivät näe heitä. Eivätkä keskustele heidän kanssaan, koska eivät kuule heitä. Jahve pitää uskovista hyvää huolta.

Vanhassa testamentissa tuonelasta käytetään heprean sanaa she’ol, jonka arvellaan alun perin tarkoittaneen syvää paikkaa, koloa tai kuoppaa (luterilainen.net).

Tilassa on normaali lämpötila. Siellä on tuhat vuotta kuin yksi päivä. Ihminen joutuu jo tuonelassa ollessaan kohtaamaan omat syntinsä. Heillehän ei kelvannut Messias Jeshuan pelastus ja armo.

Tuonelassa saa tietää sen, mitä pahaa/väärää on tehnyt toiselle ihmiselle tai luomakunnalle. Jos ei elinaikanaan ole halunnut ymmärtää omaa vastuutaan, niin se näytetään nyt. Syntisen eteen tuodaan joka aika heidän tekemiään syntejä. Sellainen, joka on suunsa voimalla haavoittanut muita, se on mykkä. Se joka on tappanut ihmisiä voi olla esim. käsi kuivettunut. Se joka on potkinut jaloillaan jotakuta, voi olla rampa. Jahve keksii kyllä, miten ihminen tai enkeli saadaan kohtaamaan syntinsä, niin että hän ymmärtää tekonsa, joita Herra ei ole saanut puhdistaa.

Se, joka katuu tuonelassa ja tekee parannusta, sen olo helpottuu (janon tunne myös). On sellaisiakin, jotka eivät elinaikanaan ymmärrä tarttua Jeshuan käteen ja jotka ovat synnittömämpiä kuin toiset. Heillä olo ja elo on helpompaa. Mitä raskaampia syntejä, sitä raskaampi on olokin. Jokainen kantaa itse omat syntinsä. Enempää Herra ei anna kannettavaksi kuin ihminen jaksaa kantaa.

Kenellä kuitenkin on kuoleman ja tuonelan avaimet? Messias Jeshualla. Mikä voidaan rakentaa kuilujen yli? Silta. Sillan ylittää usko Herraan Jeshuaan.

14.5.2020 tapahtuu kummia: kaikki ei-uskovat siirtyvät tilaan, joka on tarkoitettu uskoville. Näin tapahtuu, koska he kaikki uskovat lopulta Herraan Jeshuaan.

Minulla on ollut kunnia puhua kolmen tällaisen ihmisen kanssa. Yksi heistä teki pahaa minulle lapsena. Hän sanoi, että hänellä oli ahdistusta, koska hän joutui omia syntejään kantamaan itse. Hän sai avun siihen katumalla syntejään. Toinen henkilö, joka oli maailmassa ollut suurmies, oli hyvin nöyrä – murtunut ja muuttunut mies. Yksi nainen itki omaa kohtaloaan ja huokaisi Herran puoleen. Herra antoi avun.

Kysyimme Herran kanssa jotakin tällaista: ”Ne jotka uskovat Herraan Jeshuaan, tulkaa tänne!” He pelastuivat kaikki Herrassa: kaikki ihmiset ja enkelit tuonelasta. Aivan kaikki. Herran Jeshuan työ ristillä avasi tämänkin mahdollisuuden. ”Se (kaikki) on täytetty”, sanoo Jeshua (Joh. 19:30).


..jatkuu seuraavalle sivulle