Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Jeshua Ha Mashiach ja me muut opetuslapset

Jumala ja maailmankaikkeus 3(3)


..Jatkuu edelliseltä sivulta

Tiedän myös jo nyt, että minulle on luvassa toinen yhteisyyskumppani. En ole häntä nähnyt vielä. Emme ole tavanneet edes, mutta tiedän, että saan kumppanin, joka on sielun kumppanini ja vielä enemmänkin. Minulle on sanottu, että saan kaiken! Antaessaan saa. Olen antanut kaiken mennä. Olen antanut vanhan luontonikin kuolla. Olen elänyt useita vuosia pelossa, sydäntä raastavissa ahdistuksissa ja synnintunnossa. Useita kertoja olen huutanut Jumalan puoleen, etten kestä tätä kipua yhtään enempää. Olen herkistynyt kivulle, pelolle ja ahdistukselle. En millään kestäisi sitä enää. Siltä näyttäisikin nyt, että olen kulkenut jonkin ikävän ja välttämättömän tulen läpi johonkin paikkaan, jossa minun on hyvä olla. Paikkaan, johon ei pelko, ahdistus, eikä tuska yllä. Paikkaan, jossa on ilo ja riemu.

Mitä se tarkoittaa, että ”saan kaiken?” Kaikki tarkoittaa hengellisiä ja henkisiä siunauksia. Mehän ymmärrämme helposti, että sana kaikki pitää sisällään myös mammonaa eli rahaa. Mutta Raamattu sanoo suuren totuuden:

Sananl. 30:7-9 Kahta minä sinulta pyydän -- niin kauan kuin elän, älä niitä kiellä: pidä minusta kaukana vilppi ja valhe, älä anna köyhyyttä, älä rikkauttakaan. Anna ruokaa sen verran kuin tarvitsen. Jos saan kovin paljon, saatan kieltää Jumalan ja kysyä mielessäni: "Mikä on Herra?" Jos ylen määrin köyhdyn, saatan varastaa ja vannoa väärin, rikkoa Jumalani nimeä vastaan.

Suorastaan pelkään rahaa, koska se saa niin paljon pahaa aikaan. Raha on kaiken pahan alku ja juuri. Siinä pesii paholainen. Raha langettaa ihmisen kaikista helpoimmin. Uskon siihen, että Jumala on itse asiassa vaatimaton ja käyttäisi rahaa vain niukasti. Sen sijaan mietin sitä, miten me ihmiset saamme kaiken maapallollamme toimimaan Jumalan lain mukaisesti?

Äkkiseltään voisi kuvitella, että tarvitsemme siihen rahaa. Elämme maailmassa, joka toimii rahan avulla. Se on tosiasia. Taivaassa on sitten jo toisin. Sen vuoksi on tärkeää, että jos minulle on luvattu kaikki, niin se kaikki pitää sisällään myös rahaa. Jos saisin rahaa, niin lahjoittaisin kaiken ylimääräisen yleishyödyllisen Säätiön nimiin. Sitä valvottaisiin tiukalla kädellä. Sen toiminta pitäisi olla läpinäkyvää. Jokainen ihminen saisi halutessaan ajankohtaista tietoa kaikesta sen toiminnasta ja rahasiirroista. Silloin Säätiöön olisi helppo lahjoittaa rahaa.

En lähtisi Osakeyhtiön tapaiseen toimintaan mukaan, koska en usko siihen. En haluaisi missään tapauksessa sitä, että osakkeen omistajat alkaisivat hamuta valtaa ja osinkoja sijoittamistaan varoista. Mielestäni kaikki varat tulisi sijoittaa apua tarvitseville. Meidän pitää sitouttaa ihmiset lahjoittamaan omista varoistaan vapaaehtoisesti. Ihminen kyllä lähtee siihen mukaan. Ihminen haluaa lähtökohtaisesti auttaa. Ihminen on myös viisas siinä mielessä, että hän haluaa läpinäkyvyyttä ja tietoa siitä, että raha menee oikeaan kohteeseen. Uskon myös siihen, että Säätiön työntekijöille maksettaisiin kilpailukykyinen palkka tekemästään työstä. Työntekijöiden arvostus, kunnioitus ja rakkaus pitää huomioida. Työaikalakeja pitää noudattaa ja normaali työaika riittää. Koko paletti pitää miettiä etukäteen ja toteuttaa se käytännössä vaivoja ja aikaa säästämättä.

Meidän pitää myös tietää, että maailmankaikkeus toimii numerologian pohjalta. Kun mietimme ajankohtaa, koska Säätiö pitäisi perustaa tai milloin aloitetaan saastuneen maan puhdistus tai mikä hyvänsä uudistus, niin meidän pitää valita tarkoin ajankohta. Taivaassakin toimitaan numerologian pohjalta. Niin on minulle kerrottu.

Maailmankaikkeus sanoo minulle yhtäkkiä: ”Kaikki tai ei mitään” Mikä tällainen periaate on? Muistetaanpa nyt, mitä kohti olemme menossa. Olemme kaikki matkalla kohti taivaan kotia. Siellä on kaikki, mitä haluamme ja tarvitsemme. Siellä on iankaikkinen ilo ja riemu ja kunnia Jumalalla korkeuksissa. Aamen. Jumala pyyhkii kaikkien ihmisten kaikki kyyneleet pois. Kukaan meistä ei enää ajattele tämän maailman tapahtumia, koska kaikki on niin erilaista ja ihanaa taivaassa. Kaikki haavammekin parannetaan. Minusta tuntuu nyt jo siltä. Kaikki on hyvin.

Jumalalle ei riittänyt mikään muu kuin kaikki. Siksi Hän oli Jeesuksessa, kun Jeesus ristiinnaulittiin meidän syntiemme vuoksi. Hän on yksi ykseydessä. Hän on vastuullinen. Hän on se, joka on ”Minä olen” Hän elää kaikissa meissä ja tuntee meidän kaikki surumme ja itkumme, ilomme ja kaikki. Hän itkee meidän kanssamme ja iloitsee meidän kanssamme. Taivaassa tiedämme, mitä ykseys kaikkinensa tarkoittaa.

Me elämme taivaassa siten, että Jumala on kanssamme joka hetki ja halutessamme ohjaa ja neuvoo meitä jatkuvasti. Hän on sinussa ja sinä Hänessä. Silloin viimeistään tiedät, mitä on rakastaa Jumalaa yli kaiken, yli oman itsesikin. Hän haluaa aina parastasi. Syntiinlangenneessa maailmassa emme pysty ymmärtämään, emmekä käsittämään ykseyttä, emmekä Jumalan rakkautta.

Hän voi tuntua sinusta kovin kaukaiselta. Jos olemme valinneet paholaisen tiet, niin Jumala ei voi olla meissä. Se on Hänelle tuskallista, koska Hän näkee, millainen sinä voisit olla. Hän näkee luomansa sielun, mikä on sinun ID – ydinitsesi. Hän näkee sen kärsimyksen, kun valitset väärin ja paholaisen tiet. Paholainen haluaa sinun sielusi – varastaakseen sen Jumalalta ja tappaakseen sen. Siksi Jumala antaa synnintunnon aika ajoin, jotta sydämesi paatumus ja sitä kautta sielusi pahoinvointi estyisi ja mahdollisesti sokeat silmäsi avautuisivat näkemään Jumalan totuuden; totuuden elämästäsi, joka on menossa kohti kuolemaa, iankaikkista kuolemaa.

”Kaikki tai ei mitään” -periaate. Jumala ei siis tehnyt tässä asiassa kompromisseja kuoleman kanssa. Jos ihmiselle ei lopultakaan kelpaa Jumalan käden apu, niin maailmamme tuhoutuu lopullisesti. Jumala on kuitenkin iankaikkisesti elävä. Hän menettäisi siinä tapauksessa luomansa ja rakastamansa ihmiset, maailmankaikkeuden ja luomakunnan. Meidän pitää havahtua! Havahdumme näinä lopun aikoina tekemään kaikkemme. Meillä ei ole paljon aikaa, koska tiedän, että minä olen aivan lopun hetkillä elossa. Tiedän myös olevani viimeinen profeetta.

Onneksi Jumala ei anna meidän toimia enää itseksemme. Me valitsemme aina paholaisen Jumalan sijasta. Me haalimme itsellemme etua, valtaa ja rikkauksia. Vähät välitämme muiden ihmisten ahdingosta. Emme saa enää unohtaa nälkäisiä, pakolaisia, asunnottomia, alkoholin ja huumeiden orjuuttamia, masentuneita, ilmaston suojelua, saastuneiden maiden puhdistamista, luonnon pilaamista, väkivaltaa. Kaikkeen pitää puuttua. Kuka meitä alkaa ohjaamaan oikeaan suuntaan? Kuka ottaa vallan pois niiltä, jotka eivät noudata Jumalan lakia? Herra Jeesus on tullut jo maailmaan uudelleen ja Hän muuttaa kaiken.

Jer. 27:5 Suurella voimallani ja väkevällä kädelläni minä olen luonut sekä maan että ihmiset ja eläimet, jotka maan päällä ovat. Minulla on valta antaa ne kenelle hyväksi näen.

Matt. 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

Nah. 2:2 Sillä Herra saattaa entiselleen Jaakobin korkeuden niinkuin myös Israelin korkeuden, sillä ryöstäjät ovat niitä ryöstäneet ja turmelleet niiden viiniköynnökset.

Tämä viimeksi mainittu jae tarkoittaa mielestäni tätä: Paholaisen johtamat ihmiset ovat saattaneet maailman tuhon tielle. Olemme turmelleet sen. Jumala vuodattaa Henkensä Herran kansan eli kaikkien uskovien päälle ja siten nämä saavat tietää kukin sydämessään totuuden. Herra palauttaa entiselleen Israelin kunnian, Jerusalemin ihanuuden.

Pyhää Jumalan nimeä, joka hepreassa kirjoitetaan nelikirjaimisena יהוה JHVH, kutsutaan juutalaisuudessa ilmaisulla שם זה הוא ארבע Nimi joka on neljä. Tämä nimi ilmaisee Jumalan koko olemuksen. Nimi on heprealaisen verbin הוה hawah "tulla joksikin" kausatiivimuoto ja merkitsee "Hän saattaa tulemaan (joksikin)". Hän siis saattaa itsensä tulemaan aina siksi, mikä on tarpeen, jotta Hänen tarkoituksensa toteutuisivat. Hänestä tulee muun muassa Luoja, Tuomari, Pelastaja ja Elämän Ylläpitäjä täyttääkseen lupauksensa. Tämä verbi on sellaisessa kieliopillisessa muodossa, että se viittaa toimintaan, joka on toteutumassa. Hän siis saattaa itsensä yhä tulemaan lupaustensa täyttäjäksi. (http://www.kolumbus.fi/gematria/lukuja.htm)



Lue myös blogini: "I see the light"