Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Haavoittunut enkeli, Köynnöksenkantajat -fresko ja Kuoleman puutarha osa 3.


..jatkuu edelliseltä sivulta..


Mistä oikein puhun? Uudestisyntyessäni v. 2012 huomasin ensimmäisen kerran, että kaikki ajatukseni eivät ole minun. Luen Raamattua juutalaisista ja juutalaisen Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta. Päässäni kuulen sanan ”jutku”. Tiedän heti, että se ei ole oma ajatukseni. En tunne ketään juutalaista. Minulla ei ole ennakkoluuloja juutalaisia kohtaan. Alan siitä lähtien seuraamaan ajatusteni virtaa. Mikä ajatukseni on totta, mikä valhetta. Ajatukseni siihen aikaan oli kuin muurahaispesä. Inhosin sitä. Ajatus toisensa jälkeen hyökyivät päälleni kuin tsunami. Se oli ajatusväkivaltaa. Vähitellen tajusin, että minun on alettava hallita ajatuksiani. Ajatukseni eivät saaneet hallita minua. Myöhemmin Herra, jonka äänen kuulen sanoo minulle: ”Sirkka, ajatukseton tila on ihmisen normaali olotila”. Se säpsähdyttää minut lopullisesti hereille.

Nykyisin tämä ajatukseton tila on minussa tosiasia. Herra on opettanut ja ohjannut minut siihen. Huomaan koko ajan, että joku, kuka milloinkin, tunkeutuu väkisin minun ajatuksiini. He haluavat syöttää minulle, minun normaalisti käyttämiä, sanoja ja ajatuksia, etten huomaisi heidän tunkeutumistaan yksityisalueelleni. Minulta ei kysytä lupaa siihen. Minun mielipiteeni tai tuskani asian johdosta ei heitä kiinnosta. He tyydyttävät omia tarpeitaan. Mitä nämä tarpeet ovat? Syyt ovat moninaiset: yksinäisyys, juurettomuus, haluttomuus elää omaa elämää, osalla vallanhimo, toisen elämään vaikuttamismahdollisuudet, ilkeys ja pahuus. Ihminen on ihmiselle susi.

Eräs piru kertoi, että koska näytän iloiselta, niin hän haluaa kostaa oman pahan olonsa minulle. Olen maanitellut näitä paholaisen tielle eksyneitä tai valinneita kristittyjä poistumaan elämästäni. En ole onnistunut. Olen kertonut, miltä se minusta tuntuu. Ei ole vaikutusta. Olen huutanut kuin sumusireeni. Ei näytä hetkauttavan suuntaan eikä toiseen. Aina joku kuuntelee ja katselee minua. Minulla ei ole vaikutusmahdollisuutta asiaan. Jotkut ymmärtävät sentään olla hiljaa. Osa ei pysty. Sieltä tulee aina kommentti asiaan kuin asiaan.

Kuka on näiden ihmisten kuninkaiden kuningas? Paholainen tietenkin. Se haluaa seurata sinun ja minun elämääni 24/7. Pahinta on, että nämä ihmiset lakkaavat uskomasta Herraan Jeesukseen, koska he uskovat paholaiseen. Kukaan ei voi riistää heitä Isän kädestä, mutta he itse voivat sen tehdä. Paholainen sokeuttaa heidät tahtoansa toteuttamaan. Eräänä päivänä Herra Jeesus sanoo minulle: ”Ala kysellä ja tutustua näihin ihmisiin”. Teen sen. Siksi osaan näistä asioista sinulle kertoa. Joidenkin kohdalla myötätuntoni herää ja ohjaan heitä saamaan apua psykologilta tai mistä milloinkin. Yritän opastaa masentunutta valitsemaan positiivisempaa elämän asennetta. Haluan olla avuttomassa tilanteessa olevalle rinnallakulkija, kunnes hän pystyy ottamaan oman elämänsä hallintaansa ja itsenäistymään. Silloin Herra Jeesus katkaisee yhteytemme.

Eräät näistä ihmisistä kertovat, että Herra Jeesus on antanut heille synnintunnon 10-11 kertaakin. Heidän sydämensä ja sielunsa on niin pimentynyt, että Herra joutuu näin antamaan heille ”tekohengitystä” synnintunnon muodossa. Synnintunto kovenee joka kerta. He pelkäävät sitä. Mutta se on pakko antaa, että heidän melkein paatunut sydämensä alkaisi uudelleen avautua elämälle. Ongelma on siinä, että nämä ihmiset valitsevat tämänkin jälkeen väärin ja tilanne toistuu toistumistaan. Lopulta heille käy niin, että Herra joutuu antamaan heille synnintunnon sijasta synninpäästön. Se tarkoittaa sitä, että paholainen ei saa mitenkään enää toimia tämän ihmisen elämässä. Henkilöltä otetaan siis pois valinnan vapaus, mitä Jumala itse pitää arvossa. Tällainen synninpäästön saanut ihminen on tehnyt niin paljon pahaa itselleen ja ympäristölleen, että sitä ei voida enää sallia. Hän osaa tehdä ja valita aina vain väärin. Herra Jeesus ohjaa ihmistä koko hänen lopun ikänsä kaikissa hänen askelissaan. Ihmisestä tulee siis nyt Herran orja – Herran sitä haluamatta – sillä vapauteen Kristus meidät vapautti, eikä todellakaan orjuuteen. Paholainen on opettanut tämän ihmisen tahdottomaksi, hän on täysin avuton. Ympäristölleen hän on säyseä. Onneksi hänellä on toivo taivaassa, jossa hänen sielunsa pääsee esiin.

Herra Jeesus sitten toisinaan katkaisee yhteyden paholaiseen ja näihin ihmisiin, kun katsoo sen tarpeelliseksi kaikkien osapuolten kannalta. Tiedän, että Herra antaa nämä pahan henkivallan ihmiset maallisen oikeusistuimen tuomittavaksi. Miksi näin? Koska he käyttävät väkivaltaa: ajatusväkivaltaa, fyysistä, henkistä ja hengellistä väkivaltaa. He ansaitsevat maallisen rangaistuksen. On hyvä, että heidät rangaistaan jo nyt tässä maailman ajassa, eikä vasta taivaan portilla pyhän Isän Jumalan edessä. Nämä ihmiset ovat sokeutuneet. Heille on huomauteltu useasti heidän tekemästään vääryydestä, mutta he eivät ole reagoineet, vaan jatkaneet entiseen tyyliin. Nyt asialle tulee piste. Aikanaan, kun Herra Jeesus niin päättää. Vääryys saa ansaitsemansa palkkansa, vihdoinkin.

Nyt on aika Herran Jeesuksen tulla meidän luoksemme. Maranata! Ei riitä, että hän syntyi ihmiseksi ja kantoi syntimme ristille. Näyttää siltä, että tämä maailman aika on niin paha, että emme selviä yksinkertaisistakaan valinnoista ilman Hänen apuaan. Mitä me olemme maapallolle tehneet? Köyhille, pakolaisille, apua tarvitseville? Mitä ihminen tekee toiselle ihmiselle? Ja häpeämättä, katumatta edes aiheuttamaansa pahaa. Jatkuvasti törmää siihen, ettei ihminen edes pyydä anteeksi. Olemme sokeita ja kuuroja. Ihmiskunta on pahuuden vallassa. Olemme siis lopun ajoissa. Kiitos Jumalalle Herra Jeesus tulee pilvissä meidät noutamaan pois tästä pahasta ajasta!


Miksi kirjoitan kaiken tämän?

Haluan kertoa teille vielä yhden asian. Käärmeen puremahan on sellainen, että siihen auttaa vain tietty lääke. Samoin on tällaisen ihmisen laita, joka on valinnut pahan tiet. Lääkkeen nimi on Herra Jeesus Kristus. Evankelioidessamme meidän tulee muistaa, että Hänen nimessänsä on valtava voima. Jos tällainen ihminen edes huokaa syvällä sisimmässään Herran puoleen, niin Hän kuulee sen ja rientää apuun. Hän kuulee sanan: ”Apua!” ja Hän rientää apuun. Tällä tavalla ihminen saa avun ja alkaa heti muuttua. Hän alkaakin valita edes kerran oikein ja Herra tuhoaa yhteyden pahaan henkivaltaan. Sokeat silmät alkavat nähdä pilkottavan valon ja haluaa muuttaa elämänsä suunnan. Kuollut alkaa uudestaan elää. Halleluja Herralle!

Miksi panen likoon näin paljon ja paljastan kaiken, minkä tiedän tällä hetkellä? Sen vuoksi, että sinä alkaisit miettiä valintojasi ja sitä mitä ajatussaastaa sinussa on – kaikkia mielihaluja ei saa täyttää, koska ne ovat paholaisesta. Myös himot ovat paholaisesta. Saat niihin avun huutamalla Herraa avuksi ja valitsemalla jatkossa oikein. Sinun pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni. Et saa ajelehtia tahdottomana ajatus- ja mielitekojesi virrassa. Sinun pitää herätä! Jos teet väärin sinä sokeudut, etkä näe itseäsi totuuden valossa. Pahaa tehdessäsi seuraat paholaisen teitä.

Miksi on mahdollista ylipäätään se, että paholainen pääsee näin hirveästi vaikuttamaan ihmisten elämän valintoihin ja ajatushyökyyn? Miksi paholainen saa avattua yhteyden ihmisen ajatusmaailmaan? Miksi ihminen pystyy stalkkaamaan toista? Maailmankaikkeus on rakentunut Jumalan sanalla. Jumalan laki on sen perusta. Olemme kaikki ykseydessä tässä maailmassa. Sinä olet minä ja minä olen sinä. Meillä on yhteys siis keskenämme. Paholainen käyttää sen hyväkseen pahimmalla mahdollisella tavalla. Se pystyy siihen, koska ihminen antaa siihen luvan. Jos ihminen laittaa kampoihin ja vastustaa paholaista, niin tilanne muuttuu täysin.

Lisään tähän vielä: tiedän, että näille pahan lapsille on kerrottu, että heille ei kukaan sekaannu heidän omaan ajatusmaailmaansa. He muka sekaantuvat vain muiden ihmisten elämään. Tämä ei ole totta, vaan nämä jotka kiusaavat muita ihmisiä tulevat kiusatuiksi myös itse kollegojensa kautta. He eivät vain huomaa sitä, koska se on vaikea havaita. Välillä Herra antaa minun olla rauhassa: siinä tyynessä ajatuksettomassa tilassa – ja se on ruhtinaallista – nautin joka hetkestä. Kukaan ei pääse hetkeen sanomaan minulle mitään.

Unelmoin siitä, että tämä ryhmä ihmisiä, joille nämä pahan yhteydet ovat avautuneet, tekisivät vallankumouksen. Tosiasia on se, että paholainen on vain mitätön tekijä. Ihminen voittaa sen kyllä Herran avulla. Sanokaa te, jotka olette paholaisen ikeen alla – te, joille pahan henkivallan yhteydet ovat avautuneet -”Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta! Tämä on vallankaappaus – käännymme ihmiskunnan edustajina Herran Jeesuksen puoleen ja yhteisvoimin ja -tuumin riistämme paholaiselta sen vallan, minkä olemme sille virheellisesti antaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, aamen.”

Sanoin jo alussa, että haavoittunut enkeli -taulu on minulle Hugo Simbergin tauluista se rakkain. Miksi näin? Siksi koska minulle tapahtui sama kuin Simbergille. Kantopuiden päissä ei tosin ollut ketään, jotka minua olisivat kantaneet. Sen sijaan koin todeksi sen, että vierelläni kulki Herra Jeesus Kristus. Ja sehän riitti. Kun Hugo Simberg pääsi maanpäälliseen paratiisiin, niin se oli kapea tie, se kapeni kapenemistaan loppua kohden. Lopussa tulivat kristityt ystävät, jotka löivät miekalla sielun perimmäiseen nurkkaan asti. Sympatiseeraan paljon Simbergin olotilaa. Tuntui kuin olisin jäänyt maantiejyrän alle. Lopulta lakkasin luottamasta kehenkään toiseen ihmiseen. Ainoa johon pystyin nojaamaan ja luottamaan oli ja on Herra Jeesus. Tiesin hätäni keskellä, että on yksi, joka ei loukkaa, eikä hylkää pientä palvelijaansa. Ristiinnaulitsemiseni tapahtui 30.9. 2016, Simbergillä freskon maalaamisen aikana.

Millainen orjantappuraköynnös minulla on ollut? Tulin uskoon 10 -vuotiaana. Erämaavaihe kesti 40 vuotta. Uudistuin uskossa eli uudestisynnyin v. 2012. Ristiinnaulitsemiseni tapahtui v. 2016. Seitsemän vuoden päästä uudestisyntymisestä ja kolmen vuoden päästä ristiinnaulitsemisesta pääsin maanpäälliseen paratiisiin (17.3.2019). Nyt voin olla Herran Jeesuksen palvelija joka päivä. Joka päivä pelastuu ihmisiä Herralle. Jokainen päivä on elämisen arvoinen. Joka päivä on seikkailu. Joka päivä nauran ääneen. Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa. Elämä Herrassa on vapautta kahleista, orjuudesta ja lakihenkisyydestä. Se on vapautta, josta Paavalikin kirjoitti. Voin tehdä mitä vain, koska olen antanut Herran kirjoittaa sydämeeni lakinsa. Se ohjaa minua eteenpäin joka hetki taivastiellä.

Jää Herran rauhaan.



Pahan tien valinneet ihmiset (pirut) nousevat kapinaan paholaista vastaan: "Tämä on mun elämä! Elämä on lahjaksi saatu Jumalalta! Otan siitä vastuun. Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta!"