Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Rakkaus Raamattuun

Jesus said to him, “I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through me." (Joh. 14:6)

Ilo

Sydämet yhdistyvät

Maanpäällinen paratiisi ja 1000 -vuotinen valtakunta

Here we come...
(11.3.2020)



Ps. 110:1-4
1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!
3 Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta. (-38)
4 Näin on Herra vannonut, eikä hän valaansa peruuta: "Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta."


Herra Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella. Hänellä on valta, voima ja kunnia ikuisesti, aamen. Jeesus on meidän kuninkaamme. Hänellä on hallitsijan sauva oikeassa kädessään. Sauva on hallitsemisen vertauskuva.

Raamattu on kuin aarrearkku. Raotat sen kannen ja näet jonkin häivähdyksen aarteesta. Raotat kantta lisää ja näet lisää aarteita. Raamatun jakeet ovat tällaisia. Pyhä Henki avaa niitä vähän kerrallaan. Ei kaikkea kerralla. Yksi tällainen kohta on se, kun Jeesus pesee opetuslastensa jalat (Joh. 13:1-20). Kuvitellaanpa tilanne: on alkamassa yhteinen ateriahetki. Ennen ateriaa peseydytään, koska jalkamme ovat likaiset. Se on normaalisti orjan tai palvelijan tehtävä, mutta nyt Jeesus tuleekin, sitoo pellavaliinan vyötäisilleen.. ja alkaa pestä opetuslastensa jalkoja. Hän polvistuu heidän eteensä, painaa päänsä ja alkaa työn. Hän ei ajattele, että nyt hänen arvonsa vähenee tästä ala-arvoisesta työstä, vaan hän haluaa nöyrtyä heidän eteensä ja palvella heitä. Heidän parhaansa on hänelle suurempi asia kuin mahdollinen oma arvon lasku. Hyvä on, mitä sitten? Pyhä Henki, jonka yksi työ on kirkastaa Kristusta, raottaa lisää aarrearkun kantta: miksi Jeesus pesee opetuslastensa jalat? Hän pesee ne, koska ne ovat likaiset. Hän puhdistaa ne liasta.

Lika on Raamatussa synnin symboli. Synti on rikkomus Jumalaa kohtaan. Jeesus puhdistaa opetuslastensa ulkoisen olemuksen liasta eli synnistä. Tiedätkö mitä? Opetuslapset eivät itse tee yhtään mitään! He istuvat tuolilla rauhassa ja keskustelevat Jeesuksen ja toistensa kanssa, mutta he eivät osallistu mitenkään pesutapahtumaan. Tähän Jeesus vastasi: "Se, joka on kylpenyt, ei tarvitse pesua, hän on jo puhdas.." Osassa käsikirjoituksia sanotaan:"Se, joka on kylpenyt, tarvitsee vain jalkojen pesun, muutoin hän on jo puhdas." (Joh. 13:10). Tämä jae tarkoittaa sitä, että me olemme jo puhtaat, kun uskomme Jeesukseen Kristukseen. Mutta meidän ulkoinen vaelluksemme vaatii vielä puhdistusta. Jeesus tekee työn kokonaan, sillä se mitä Jumala vaatii Jeesus tekee meidän puolestamme! Mitä Joh. 13:8 sanoo asiasta? Pietari sanoi hänelle: "Sinä et ikinä saa pestä minun jalkojani!" Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani." Eikö Pyhä Jumala sitten hyväksy sinua sellaisena kuin olet? Hän rakastaa sinua, mutta ei sinun tekojasi. Sinun pitää muuttua. Hän vaikuttaa aina muutoksen, et sinä. Muutosta sanotaan pyhitykseksi.

Samoin on sinun kohdallasi. Sinulla on erilaisia asioita, joita teet, jotka eivät ole oikein Raamatun valossa ja Jumalan mielestä. Voit tehdä uuden vuoden lupauksia, mutta et pysty pitämään lupauksiasi joko lainkaan tai et kovin kauan. Jos uskot Jeesukseen, niin asiat muuttuvat. Miten minä pystyin antamaan anteeksi? Aloin nähdä asiat toisessa valossa, jolloin anteeksianto helpottui, kun ymmärrykseni lisääntyi Herran avulla. Miten joku alkoholisti tai peliriippuvainen tai huumeiden käyttäjä voi parantua? Olet varmasti kuullut kuinka jotkut näistä ovat tulleet uskoon ja päässeet irti riippuvuudestaan. Tämä tarkoittaa sitä, että sinäkin pääset irti riippuvuudestasi. Se mitä Raamatussa sanotaan, ei ole vain sanan helinää. Se tarkoittaa myös sinua, juuri sinua. Ota Raamatun sana vakavasti, ota se vastaan uskolla.

Sinä, juuri sinä voit päästä perille. Minäkin pääsin, joten sinäkin pääset. Näin on ollut ja näin on aina oleva. Mitä Matt. 5:5 sanoo asiasta: ”Autuaita ovat kärsivälliset, sillä he perivät maan.” King James käyttää kuitenkin sanaa ”meek”, mikä tarkoittaa nöyrää. Eri Raamatunkäännökset käyttävät eri sanaa tässä kohdassa. Mutta ne, jotka pääsevät hallitsemaan Jeesuksen kanssa 1000 -vuotisessa valtakunnassa ovat kaikkea tätä: nöyriä, sopuisia, kärsivällisiä, ystävällisiä ja hyväntahtoisia. Voi olla, että he eivät ole mitään maailman silmissä, mutta juuri sinä, joka sanot, ettet ole yhtään mitään, voit päästä perille. Haluan vahvistaa ja kehottaa sinua seuraamaan Jeesusta kokosydämisesti ja halulla.

Kun muutut Jeesuksen kaltaiseksi vähän kerrallaan, niin Hänen ominaisuutensa sinussa alkavat näkyä. Myös ilo, rakkaus, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, kaikki. Mutta Jumala ei anna meille pienellä tai reikäisellä lusikalla. Hän antaa meille hyvyyttään roppakaupalla. Hän haluaa johdattaa meidät perille. Perille paratiisiin elinaikanamme. Hän käyskentelee kanssamme, rinnallamme paratiisissa. Hän auttaa kaikessa. Hän hallitsee. Ymmärrätkö, että puhun siitä, mitä voit saavuttaa elinaikanasi.

Tiedätkö miksi Herra vie sinut mahdottomiin tilanteisiin? Se on ”mission impossible”. Hän haluaa tutkia sen, oletko tosissasi Hänen suhteensa. Hän tutkii sydämesi pohjamutia myöten (Sananl. 17:3). Oletko hänelle lojaali, uskollinen ja luotettava (Jes. 26:2). Kun kaadut syntiisi, niin huudatko Jumalan puoleen? anotko anteeksiantoa siltä ihmiseltä, ketä vastaan olet rikkonut? Pyydätkö anteeksi myös Jumalalta, että olet rikkonut Häntä vastaan? Oletko luottavainen? Nousetko ylös mudasta ja jatkat matkaasi luottaen ja uskoen siihen, että Jumala antoi sinulle anteeksi, eikä enää edes muista tekemääsi pahaa. Valitse aina oikein. Mieti, mikä tässä tapauksessa olisi Jumalan tahto. Kun luet Raamattua, alat käsittää mikä Jumalan tahto on. Älä arvioi ja arvostele muita, he ovat Jumalan luotuja. Hänen mestariluomuksensa. Ja niin olet sinäkin. Jos sinun sydämesi ja omatuntosi kääntyvät Jumalan puoleen ja ymmärrät sydämesi pohjasta, että haluat rakastaa ja kunnioittaa Häntä, niin se riittää. Hän tekee kaikki, et sinä voi mitään tehdä. Anna Hänelle vapaat kädet pestä jalkasikin (Joh. 13).

Jes. 26:1-3 The Amplified Biblen mukaan: In that day (tarkoittaen Herran päivää) this song will be sung in the land of Judah: ”We have a strong city; He sets up salvation as walls and ramparts. Open the gates, that the righteous nation may enter, The one that remains faithful and trustworthy. ”You will keep in perfect and constant peace the one whose mind is steadfast [that is, committed and focused on You – in both inclination and character], Because he trusts and takes refuge in You [with hope and confident expectation]. Ja suomeksi: Meillä on vahva kaupunki. Hänen asettamansa pelastus on kuin seinät ja muurit hänen ympärillään. Avatkaa portit, jotta vanhurskas kansakunta voi astua sisään, se kansa, joka pysyy uskollisena ja luotettavana. Te pysytte täydellisessä ja jatkuvassa rauhassa. Se kansa, jonka mieli on luja [joka on, sitoutunut ja keskittynyt Herraan – sekä taipumuksiltaan että luonteeltaan], koska se luottaa Herraan ja turvautuu Häneen [toivoen ja luottavaisella odotuksella]. Kuuletko sinä mitä Herra näissä jakeissa sanoo?! Lue se useampaan kertaan, että ymmärrät sen sydämesi pohjia myöten.

Ne meistä, jotka pääsevät perille maanpäälliseen paratiisiin, ovat niitä, jotka Jumala on elinaikanamme tutkinut ja uskolliseksi todennut. Sinä voit olla huono, jopa arvoton omasta ja maailman mielestä, mutta Jumala arvottaa sinut korkealle, ei maallisten meriittien mukaan, vaan sinun sydämesi puhtauden mukaan. Raamatussa on aivan selvästi kerrottu ihmisistä, jotka ovat päässeet maanpäälliseen paratiisiin, Luvattuun maahan, elinaikanaan. Ajattelepa esimerkiksi Johannesta, jota kutsuttiin rakkauden apostoliksi, lue Johanneksen evankeliumia, niin tiedät, että hän on totisesti perillä. Entä Joosef sitten? Miten ihmeessä hän pystyi antamaan anteeksi veljilleen? Ajattele, mihin kärsimykseen hän joutui orjana. Mutta Raamatussa kerrotaan, kuinka Jumala oli hänen rinnallaan koko ajan. Hänestä tuli tärkeä mies Egyptissä. Ja Pietari sitten: hän kielsi Jeesuksen kolmesti, mutta osoitti vahvuutensa myöhemmin. Hänet ristiinnaulittiin pää alaspäin hänen omasta tahdostaan. Hän ei pelännyt, koska täydellisessä rakkaudessa ei pelkoa ole (1. Joh. 4:17). Hän ei ollut kelvollinen kuolemaan samalla tavalla kuin Jeesus, hänen Mestarinsa. Niin hän kertoi muille osaveljilleen. Pietari ei pelännyt, hän uskoi.

Mistä tiedän, että olen itse perillä? 17.3.2019 Herra sanoo minulle sanat: ”Herra hallitsee”. Vasta kesäkuussa 2019 ymmärsin asian. Sen jälkeen alkaa tapahtua. Alan uskoa, että niin on. Huomaan hymyileväni ”korvasta korvaan”. Nauran kovaan ääneen, en kovin sivistyneesti, mutta omalla tavallani. Uskon sen jakeen, jossa sanotaan, että ”Vapauteen Kristus meidät vapautti” (Gal. 5:1). Hakeudun ihmisten pariin. Yleensä he ovat ei-uskovia. Haluaisin olla heille tukena. Jotkut sanovat suoraan, ettei uskon asiat kiinnosta. En sen jälkeen puhu mitään uskostani, mutta haluan olla heidän kanssaan. He ovat Jumalan luotuja ja arvokkaita ihmisiä Herralleni ja myös minulle.

Yhtäkkiä elämälläni on tarkoitus, en enää ajelehdi millään tavalla. Minulla on päämäärä: 1000 -vuotinen valtakunta ja taivas, jossa lopulta saan nähdä Jumalan kasvoista kasvoihin. Hän ei enää koettele minua siten kuin ennen. Hän testaa minua eri tavalla. Mihin työhön Hän minut laittaa 1000 -vuotisessa valtakunnassa? Minulla on menossa parhaillaan työhönottotestaus. Mihin työhön minut voisi laittaa? Mikähän minua kiinnostaisi? Kun Hän testaa minua, niin minä opin itsestäni koko ajan uutta. Avaudun itsessäni itselleni. Hän oikoo vääriä, virheellisiä kuvitelmia itsestäni. Kuvitelmia siitä, miten huono ihminen olen. Hän antaa arvostustaan, rakkauttaan ja jopa kunnioitustaan. Hän ei syytä minua mistään. Hän puhdistaa minua joka aika. Hän antaa ilonsa ja rakkautensa ja merkityksen iankaikkiselle elämälleni. Hän opettaa 1000 -vuotista valtakuntaa ja iankaikkisuutta varten.

Tiedän pääseväni 1000 -vuotiseen valtakuntaan. Kaikki me, jotka olemme päässeet Jumalan seulasta läpi, pääsemme sinne. Seula on tiheä, meidät erotellaan kuin jyvät akanoista. Sillä katso, minä käsken seuloa Israelin heimoa kaikkien kansain seassa, niinkuin seulalla seulotaan: ei jyvääkään putoa maahan. (Aam. 9:9, -38). Olethan sinäkin jyvä? Puske eteenpäin uskossa ja rakkaudessa Jumalaa kohtaan, niin pääset varmasti perille. Hän haluaa ohjata juuri sinut perille. Mitä sanoja The Amplified Bible sanoo tämän jakeen osalta? For behold, I am commanding, And I shall shake and and sift the house of Israel among all nations [and cause it to tremble] Like grain is shaken in a sieve [removing the chaff], But not a kernel [of the faithful remnant] shall fall to the ground and be lost [from My sight]. Suomeksi jae kuuluu: Sillä katso, Minä käsken, ja ravistan ja seulon Israelin heimot kaikkien kansakuntien keskuudessa [aiheuttaen sen värisemisen]. Kuin viljan jyvät ravistetaan seulassa [poistaen akanat]. Mutta ei jyvääkään [uskollisesta jäännöksestä] putoa maahan ja joudu hukkaan [näkyvistäni].

Mitä tämä tarkoittaa sinun kohdallasi? Sinuna minä pitäisin ensisijaisena päämääränäni ja tavoitteenani päästä nyt perille maanpäälliseen paratiisiin. Miksi näin? Ensinnäkin: sinä olet silloin Jumalan hallitsemassa, täysin turvallisessa maailmassa. Uskon vahvasti siihen, että meitä seuraavat poikkeukselliset ajat. Herra sanoo noissa y.o. jakeissa, että kaikkien, siis huomaa sana kaikkien kansojen (myös Suomen) joukossa uskovat seulotaan. Kaikilla niillä uskovilla, jotka eivät vielä ole päässeet perille maanpäälliseen paratiisiin on jo alkanut kovat ajat. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Meidän pitää ratkaista ongelmia. Mitä ongelmia tarkoitan? Tarkoitan pakolaisongelmaa, ilmastonsuojelua, kaikkea mahdollista, mitä eteemme tulee. Meidän pitää alkaa ajattelemaan, mitä Herra on tästä mieltä. Se olkoon meidän johtotähtemme.